SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha! Ok, för mig var det så solklart, ursäkta, jag ska förklara. Jo. Att de barn med sämre förutsättningar (stökigare omgivning, boende i socialt belastade områden, lågutbildade föräldrar, sämre språkförståelse) gör ett sämre skolresultat. Det är liksom lika intressant som debattunderlag som att skriva att glass smälter i värme.

Okej jag håller med. Du menar att det var Erik Ullenhags resonemang som gick ut på att det inte var så som det var låg nivå på då och inte debattartikeln? Jag tycker ändå det är ett bra debattunderlag eftersom folk har blivit felinformerade av t.ex skolverket och integrationsministern m.fl.

Jag kommer aldrig att rösta på politiker som lägger örat mot marken och anpassar sin politik efter de rykten, okunskap och snedvridna resonemang som stora delar av folket har.

Jag vill ha tänkande, kunniga politiker som står upp för de slutsatser de drar om vilket samhälle de vill ha. Oavsett rådande opinion.
Var du KODAKS och FACITS VD på deras tid?......eller före detta VD? De resonerade på samma sätt. Varför ska Vii........... som är världsledande titta på våra konkurrenter och kolla vart vinden går och vad våra kunder villa ha?? *VI som är så stora.
Eftersom våra nuvarande politiker verkar ha samma ståndpunkt som du....får jag bara beklaga och säga gått åt Er. SD blir Ni aldrig av med....
gulan

Hav tröst käre gulan. Lövet är nu nere för räkning. Idag sa han "Vi är på gränsen för vår kapacitet för mottagandet nu
Tyvärr jag är mest bedrövad! Detta uttalande stärker SD: s argument. De verkar de trovärdig och våra etablerade politiker framstår som....ja bluffare.
Snart ska han få stå på sina knän och erkänna att landet inte klarar mer. Rykten i media säger att han kommer att införa gränskontroller vilken dag som helst och då kommer inte vem som helst in i landet.
Men det är både främlingsfientligt, rasistiskt och emot den lag som säger att man inte kan hindra någon från att söka asyl.
gulan

Var du KODAKS och FACITS VD på deras tid?......eller före detta VD? De resonerade på samma sätt. Varför ska Vii........... som är världsledande titta på våra konkurrenter och kolla vart vinden går och vad våra kunder villa ha?? *VI som är så stora.
Eftersom våra nuvarande politiker verkar ha samma ståndpunkt som du....får jag bara beklaga och säga gått åt Er. SD blir Ni aldrig av med....
gulan

Fast det blir ju en väldigt instabil politik om man ska följa folket hela tiden, det rimliga är väl att man har en ideologi och tanke på hur man vill att landet ska styras och vill folket ha nåt annat röstar de på nåt annat.

Ni som vill se "kaos i landet", vad menar ni med det?
Jag undrar verkligen detta också, det känns som en märklig önskan.
Högmod går före fall. Det är ett passande ordspråk i svensk politik idag. Jag tycker att svenska politiker jämfört med många andra länders politiker är trovärdiga och pålitliga. Så som reaktionerna och uppförandet varit från dem mot främst Jimmie Åkesson från valet 2010 och fram till nu är under all kritik. Man bekämpar under inga omständigheter sin fiende genom att sätta näsan i vädret, blunda högfärdigt, och vända ryggen till. Att det blir kaos och liv i luckan i vår politik är vi inte så vana vid, men det är bara att vänja sig vid. Vem vet vilket nästa galet parti som kommer in i riksdagen.
Fast det blir ju en väldigt instabil politik om man ska följa folket hela tiden, det rimliga är väl att man har en ideologi och tanke på hur man vill att landet ska styras och vill folket ha nåt annat röstar de på nåt annat.
Jo men om man ser att något galet parti börjar få fotfäste och dessutom ökar stadigt måste man ta sitt förnuft till fånga. Varför var det fel att prata om volymer? Det finns ju tydligen en gräns?? Varför får Löven säga att det finns gränser och inte Jimmie Åkesson?
gulan

Högmod går före fall. Det är ett passande ordspråk i svensk politik idag. Jag tycker att svenska politiker jämfört med många andra länders politiker är trovärdiga och pålitliga. Så som reaktionerna och uppförandet varit från dem mot främst Jimmie Åkesson från valet 2010 och fram till nu är under all kritik. Man bekämpar under inga omständigheter sin fiende genom att sätta näsan i vädret, blunda högfärdigt, och vända ryggen till. Att det blir kaos och liv i luckan i vår politik är vi inte så vana vid, men det är bara att vänja sig vid. Vem vet vilket nästa galet parti som kommer in i riksdagen.

Jo men om man ser att något galet parti börjar få fotfäste och dessutom ökar stadigt måste man ta sitt förnuft till fånga. Varför var det fel att prata om volymer? Det finns ju tydligen en gräns?? Varför får Löven säga att det finns gränser och inte Jimmie Åkesson?
gulan

Att ta sitt förnuft till fånga och lyssna på galenskaper verkar väldigt motsägelsefullt.

Självklart finns det praktiska gränser för allt. Frågan är var ursprunget till att sätta upp gränsen är. Är det för att vissa människor inte passar i vårt land, eller för att det inte går att praktiskt skapa tillräckligt med platser/andra resurser att ta hand om flyktingar på?

Men det är både främlingsfientligt, rasistiskt och emot den lag som säger att man inte kan hindra någon från att söka asyl.
gulan

Har jag inte hört någon anföra. Någonsin. Det bryter dock mot internationella avtal vi förbundit oss att följa. Orsaken till att man vill bryta dem kan givetvis vara främlingsfientliga och rasistiska. Eller bero på nåt helt annat.

gulan

Att jämställa företagsledare som är satta att skapa maximal vinst med politiker som ska skapa förutsättningar för att bygga ett bra samhälle. Suck. Ja, då är vi inte på samma plan. Alls. Att se väljarna som kunder till politikerna? Nej tack. Då finns inte demokrati mer.

Att ta sitt förnuft till fånga och lyssna på galenskaper verkar väldigt motsägelsefullt
vaddå lyssna på galenskaper? Vad talar du om?
Har jag inte hört någon anföra. Någonsin. Det bryter dock mot internationella avtal vi förbundit oss att följa. Orsaken till att man vill bryta dem kan givetvis vara främlingsfientliga och rasistiska. Eller bero på nåt helt annat.
Ja....?
Att jämställa företagsledare som är satta att skapa maximal vinst med politiker som ska skapa förutsättningar för att bygga ett bra samhälle. Suck. Ja, då är vi inte på samma plan. Alls. Att se väljarna som kunder till politikerna? Nej tack. Då finns inte demokrati mer.
Får förtydliga att det var en metafor.

gulan

Hur menar du att de skulle göra när de såg att SD ökade då? Överge sin egen människosyn och gå på deras linje? I såfall blir det ju precis så instabilt som jag menar, jag vill inte ha politiker som jag vet kommer överge sina grundläggande värderingar om det gör att de får fler röster.

Det kokar ju hur som helst ner till att alla har rätt att söka men inte alla har rätt att få, asyl. Ekonomiska skäl, att man vill ha ett,
bättre liv är ju inte ett skäl för att asyl beviljas. Tiden får väl utvisa hur det ser ut på fronten så småningom.

Hur menar du att de skulle göra när de såg att SD ökade då? Överge sin egen människosyn och gå på deras linje? I såfall blir det ju precis så instabilt som jag menar, jag vill inte ha politiker som jag vet kommer överge sina grundläggande värderingar om det gör att de får fler röster.
Så som de tidigare alltid ha gjort när ett parti verkar ha någon fråga som attraherar många väljare. Tar frågan och gör den till sin. Man diskuterar problem man talar om kronor och ören och man pratar om volymer.
gulan

Så som de tidigare alltid ha gjort när ett parti verkar ha någon fråga som attraherar många väljare. Tar frågan och gör den till sin. Man diskuterar problem man talar om kronor och ören och man pratar om volymer.
gulan

Jag håller inte alls med. När det handlade mycket om att få sänkta skatter tog inte socialdemokraterna mfl upp den frågan, precis som alliansen inte kommer ta upp frågan om förbud mot vinster i välfärden om det skulle vara poppis, för att det går emot det som är deras ideologi.
Jag tycker också att det är väldigt otrevligt att förvandla människor till volymer. Det är en retorik som känns rent obehaglig.

Ja men nu har ju LBB fått rätt.

Det han siat om och malt om och tjatat om och blivit bannad för? och i det anklagad av dig bl a som rasist och sverigedemokrat har helt plötsligt, bara under några dagar , blivit helt accepterat att tycka för se moderaterna och nu Lövet säger att det blir FÖR många och vill börja stoppa inflödet. Då går det bra att säga det LBB hela tiden sagt. Vilket J-a hyckleri.

Tja M /--/har ju börjat fiska i grumliga vatten,.

Snarare så att M blivit nygamla moderater.

... Alliansen hade i regeringställning anledning och ambition att locka över MP på sin sida. Sjukvård och skolgång för alla var den beska medicinen som M fick svälja. Nu regerar MP, och det finns ingen anledning för borgarna och fram för allt M att gulla med MP.

Tvärt om, så vill man få S att dumpa MP, alternativt få MP att lämna regeringen.

Tillfälliga uppehållstillstånd är ineffektivt och dryrt att administrera, men går hem i stugorna med ett taxeringsvärde över 10.000.000.

Han menar att det täta samarbetet med mp gör det svårt att samarbeta med alla i alliansen.

Poänger finns. Men det egentliga problemet stavas v. De är det parti som har en helt annan världsbild.

Löfven har agerat ganska märkligt. Samarbete är inte att få andra att rösta på redan färdiga s-förslag.

Nja... egentligen två saker.

Att SD inte agerar enligt överenskomna spelregler och röstar mot sina egna förslag och budget.
Att inte borgarna förstår att de förlorade valet.

När S och MP bildar regering så gäller spelreglerna. Enklast är att få med V som hoppas på regeringsplats, men som får nöja sig med budgetinflytande. Och det är mycket tydligt från borgarna att alliansen håller ihop.

Valresultatet (och sen SD-s brytande av reglerna) säger också att varje dumpande av V, innebär att M måste vara med. (särskilt när SD brutit reglerna). Fp och C får bita i det sura äpplet och konstatera att de är för små.

Sen kan golit spekulera att Löven mycket heller skulle snacka kärnkraft med fp och andra saker med c, men golit är rätt säker på att Löven mycket högt värderar de överenskommelser han gjort. Han vet att en sviken (V)änn kan bli en svår fiende och att en du(MP)ad kamrat inte litar på dig igen.

Snarare så att M blivit nygamla moderater.

... Alliansen hade i regeringställning anledning och ambition att locka över MP på sin sida. Sjukvård och skolgång för alla var den beska medicinen som M fick svälja. Nu regerar MP, och det finns ingen anledning för borgarna och fram för allt M att gulla med MP.

Tvärt om, så vill man få S att dumpa MP, alternativt få MP att lämna regeringen.

Tillfälliga uppehållstillstånd är ineffektivt och dryrt att administrera, men går hem i stugorna med ett taxeringsvärde över 10.000.000.

Det är väl bara Björklund som ville att MP skulle sparkas ut av S?
Hur mycket kostar 40-50-60 år på försörjningsstöd samhället tror du? Jag tror nog jobbarnisse med villa, vovve och volvo betalar skatt
och i takt med att den höjs lär inte intresset att jobba öka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar