Ni som vill se "kaos i landet", vad menar ni med det?
Jag undrar verkligen detta också, det känns som en märklig önskan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Ok, för mig var det så solklart, ursäkta, jag ska förklara. Jo. Att de barn med sämre förutsättningar (stökigare omgivning, boende i socialt belastade områden, lågutbildade föräldrar, sämre språkförståelse) gör ett sämre skolresultat. Det är liksom lika intressant som debattunderlag som att skriva att glass smälter i värme.
Var du KODAKS och FACITS VD på deras tid?......eller före detta VD? De resonerade på samma sätt. Varför ska Vii........... som är världsledande titta på våra konkurrenter och kolla vart vinden går och vad våra kunder villa ha?? *VI som är så stora.Jag kommer aldrig att rösta på politiker som lägger örat mot marken och anpassar sin politik efter de rykten, okunskap och snedvridna resonemang som stora delar av folket har.
Jag vill ha tänkande, kunniga politiker som står upp för de slutsatser de drar om vilket samhälle de vill ha. Oavsett rådande opinion.
Tyvärr jag är mest bedrövad! Detta uttalande stärker SD: s argument. De verkar de trovärdig och våra etablerade politiker framstår som....ja bluffare.Hav tröst käre gulan. Lövet är nu nere för räkning. Idag sa han "Vi är på gränsen för vår kapacitet för mottagandet nu
Men det är både främlingsfientligt, rasistiskt och emot den lag som säger att man inte kan hindra någon från att söka asyl.Snart ska han få stå på sina knän och erkänna att landet inte klarar mer. Rykten i media säger att han kommer att införa gränskontroller vilken dag som helst och då kommer inte vem som helst in i landet.
Var du KODAKS och FACITS VD på deras tid?......eller före detta VD? De resonerade på samma sätt. Varför ska Vii........... som är världsledande titta på våra konkurrenter och kolla vart vinden går och vad våra kunder villa ha?? *VI som är så stora.
Eftersom våra nuvarande politiker verkar ha samma ståndpunkt som du....får jag bara beklaga och säga gått åt Er. SD blir Ni aldrig av med....
gulan
Högmod går före fall. Det är ett passande ordspråk i svensk politik idag. Jag tycker att svenska politiker jämfört med många andra länders politiker är trovärdiga och pålitliga. Så som reaktionerna och uppförandet varit från dem mot främst Jimmie Åkesson från valet 2010 och fram till nu är under all kritik. Man bekämpar under inga omständigheter sin fiende genom att sätta näsan i vädret, blunda högfärdigt, och vända ryggen till. Att det blir kaos och liv i luckan i vår politik är vi inte så vana vid, men det är bara att vänja sig vid. Vem vet vilket nästa galet parti som kommer in i riksdagen.Jag undrar verkligen detta också, det känns som en märklig önskan.
Jo men om man ser att något galet parti börjar få fotfäste och dessutom ökar stadigt måste man ta sitt förnuft till fånga. Varför var det fel att prata om volymer? Det finns ju tydligen en gräns?? Varför får Löven säga att det finns gränser och inte Jimmie Åkesson?Fast det blir ju en väldigt instabil politik om man ska följa folket hela tiden, det rimliga är väl att man har en ideologi och tanke på hur man vill att landet ska styras och vill folket ha nåt annat röstar de på nåt annat.
Högmod går före fall. Det är ett passande ordspråk i svensk politik idag. Jag tycker att svenska politiker jämfört med många andra länders politiker är trovärdiga och pålitliga. Så som reaktionerna och uppförandet varit från dem mot främst Jimmie Åkesson från valet 2010 och fram till nu är under all kritik. Man bekämpar under inga omständigheter sin fiende genom att sätta näsan i vädret, blunda högfärdigt, och vända ryggen till. Att det blir kaos och liv i luckan i vår politik är vi inte så vana vid, men det är bara att vänja sig vid. Vem vet vilket nästa galet parti som kommer in i riksdagen.
Jo men om man ser att något galet parti börjar få fotfäste och dessutom ökar stadigt måste man ta sitt förnuft till fånga. Varför var det fel att prata om volymer? Det finns ju tydligen en gräns?? Varför får Löven säga att det finns gränser och inte Jimmie Åkesson?
gulan
Men det är både främlingsfientligt, rasistiskt och emot den lag som säger att man inte kan hindra någon från att söka asyl.
gulan
Var du KODAKS och FACITS VD på deras tid?......eller före detta VD? De resonerade på samma sätt. Varför ska Vii........... som är världsledande titta på våra konkurrenter och kolla vart vinden går och vad våra kunder villa ha?? *VI som är så stora.
Eftersom våra nuvarande politiker verkar ha samma ståndpunkt som du....får jag bara beklaga och säga gått åt Er. SD blir Ni aldrig av med....
gulan
vaddå lyssna på galenskaper? Vad talar du om?Att ta sitt förnuft till fånga och lyssna på galenskaper verkar väldigt motsägelsefullt
Ja....?Har jag inte hört någon anföra. Någonsin. Det bryter dock mot internationella avtal vi förbundit oss att följa. Orsaken till att man vill bryta dem kan givetvis vara främlingsfientliga och rasistiska. Eller bero på nåt helt annat.
Får förtydliga att det var en metafor.Att jämställa företagsledare som är satta att skapa maximal vinst med politiker som ska skapa förutsättningar för att bygga ett bra samhälle. Suck. Ja, då är vi inte på samma plan. Alls. Att se väljarna som kunder till politikerna? Nej tack. Då finns inte demokrati mer.
Högmod går före fall. Det är ett passande ordspråk i svensk politik idag. Jag tycker att svenska politiker jämfört med många andra länders politiker är trovärdiga och pålitliga. Så som reaktionerna och uppförandet varit från dem mot främst Jimmie Åkesson från valet 2010 och fram till nu är under all kritik. Man bekämpar under inga omständigheter sin fiende genom att sätta näsan i vädret, blunda högfärdigt, och vända ryggen till. Att det blir kaos och liv i luckan i vår politik är vi inte så vana vid, men det är bara att vänja sig vid. Vem vet vilket nästa galet parti som kommer in i riksdagen.
Jo men om man ser att något galet parti börjar få fotfäste och dessutom ökar stadigt måste man ta sitt förnuft till fånga. Varför var det fel att prata om volymer? Det finns ju tydligen en gräns?? Varför får Löven säga att det finns gränser och inte Jimmie Åkesson?
gulan
Har jag inte hört någon anföra. Någonsin. Det bryter dock mot internationella avtal vi förbundit oss att följa. Orsaken till att man vill bryta dem kan givetvis vara främlingsfientliga och rasistiska. Eller bero på nåt helt annat.
Så som de tidigare alltid ha gjort när ett parti verkar ha någon fråga som attraherar många väljare. Tar frågan och gör den till sin. Man diskuterar problem man talar om kronor och ören och man pratar om volymer.Hur menar du att de skulle göra när de såg att SD ökade då? Överge sin egen människosyn och gå på deras linje? I såfall blir det ju precis så instabilt som jag menar, jag vill inte ha politiker som jag vet kommer överge sina grundläggande värderingar om det gör att de får fler röster.
Så som de tidigare alltid ha gjort när ett parti verkar ha någon fråga som attraherar många väljare. Tar frågan och gör den till sin. Man diskuterar problem man talar om kronor och ören och man pratar om volymer.
gulan
Har jag inte hört någon anföra. Någonsin. Det bryter dock mot internationella avtal vi förbundit oss att följa. Orsaken till att man vill bryta dem kan givetvis vara främlingsfientliga och rasistiska. Eller bero på nåt helt annat.
Tja M /--/har ju börjat fiska i grumliga vatten,.
Förutom mat ska dagersättningen också räcka till kläder och skor, sjukvård och medicin, tandvård, hygienartiklar, andra förbrukningsvaror och fritidsaktiviteter.
O
Det är inte regel att de som inte har asylskäl har ett jobb som väntar.
Han menar att det täta samarbetet med mp gör det svårt att samarbeta med alla i alliansen.
Poänger finns. Men det egentliga problemet stavas v. De är det parti som har en helt annan världsbild.
Löfven har agerat ganska märkligt. Samarbete är inte att få andra att rösta på redan färdiga s-förslag.
Snarare så att M blivit nygamla moderater.
... Alliansen hade i regeringställning anledning och ambition att locka över MP på sin sida. Sjukvård och skolgång för alla var den beska medicinen som M fick svälja. Nu regerar MP, och det finns ingen anledning för borgarna och fram för allt M att gulla med MP.
Tvärt om, så vill man få S att dumpa MP, alternativt få MP att lämna regeringen.
Tillfälliga uppehållstillstånd är ineffektivt och dryrt att administrera, men går hem i stugorna med ett taxeringsvärde över 10.000.000.