SD-logik. Alla som inte håller med dem är vänsterextremister, stalinister, AFA-anhängare etc.
Ja precis, hade därför varit intressant att se ett exempel på vad som kopplas till AFA.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SD-logik. Alla som inte håller med dem är vänsterextremister, stalinister, AFA-anhängare etc.
Reflektion? Ja...joo det förstås. Det är ju viktigt att högljutt reflektera över andras språk och hån. Speciellt om syftet är att utöva härskartekniker.Denna reflektion handlade om språk, hån och ogrundade påhopp
Du är också less på dessa headbangers?men det är tämligen svårt att diskutera med 70-80% av motsidan som hela tiden går på med sina smileysar
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:areSD-logik. Alla som inte håller med dem är vänsterextremister, stalinister, AFA-anhängare etc.
Reflektion? Ja...joo det förstås. Det är ju viktigt att högljutt reflektera över andras språk och hån. Speciellt om syftet är att utöva härskartekniker.
Du är också less på dessa headbangers?
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:are
gulan
Reflektion? Ja...joo det förstås. Det är ju viktigt att högljutt reflektera över andras språk och hån. Speciellt om syftet är att utöva härskartekniker.
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:are
gulan
gulan
Försörjningsstöd ges inte utan motkrav. Och du kan också få försörjningsstöd vid behov.
Aktivitetsstödet för infödda ligger på knappt 3000 i månaden. Etableringsstödet för inkommande på mer än det dubbla och med boende och vissa andra utgifter betalda. Varför så olika belopp av försörjningsstöd?
Och vem klarar sig på 3000 per månad UTAN boendet betalt?
Ja precis, hade därför varit intressant att se ett exempel på vad som kopplas till AFA.
Om ett parti är rasistiskt så måste det ju betyda att partiet utövar rasism annars går det ju inte ihop liksom. Att utöva rasism är ju olagligt. Men eftersom ingen SD:are eller SD som parti har blivit dömd för att utöva rasism så är dom heller inte rasisterDessutom skulle jag nog säga att det känns rätt rimligt att de som stöttar och försvarar ett rasistiskt parti kan bli anklagade för att vara rasister
Tja, det här är väl förra veckans exempel.
Rättegång efter kravallerna i Kungsträdgården
Flera av de åtalade har enligt förundersökningen kopplingar till Afa (Antifascistisk aktion) och numera nedlagda RF (Revolutionära fronten).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21573692.ab
Men ingen är utesluten. Vill man ultimativt ha igenom politik som ingen annan vill ha, baserat på knepiga utgångspunkter, finns dock inga förutsättningar att samarbeta.
Nej, Ni har båda rätt. Regeringen och oppositionen har bara haft sån otur att hela situationen med syrien-kriget och att så många vill till kalla Sverige så hela vårt migrationssystem har brakat samman. Att allt har bara fallit SD rakt i knät. NU...verkar blåslampan bränt arslet på dem. Jag önskar denna fart hade varit i valet. Tyvärr är det försent. De är inte trovärdiga och deras fart nu får bara SD att verka som de haft rätt från början....men vi får se hur det blir. Jag hoppas på omval och jag hoppas på ett riktigt kaos. Så framtida politiker lär sig att det är människorna (folket i landet) som röstar och som egentligen bestämmer. De får aldrig någonsin glömma bort att lägga örat mot marken för att ta reda åt vilket håll opinionen går åt.Det är inte odemokratiskt att inte diskutera med ett parti som man inte delar grundläggande värderingar med.
ok. Så bara för jag tycker det är bra att ett enda parti v å g a t sig på att tala om att för 20-30-40 år sedan kunde vi ha en generös flykting politik, idag ser världen OCH Sverige annorlunda ut och det måste vi möta för att klara av att vara ett bra land att leva i, med säkra trygghetssystem. Då är det rimligt att kalla mig rasist?Dessutom skulle jag nog säga att det känns rätt rimligt att de som stöttar och försvarar ett rasistiskt parti kan bli anklagade för att vara rasister
Tja, det här är väl förra veckans exempel.
Rättegång efter kravallerna i Kungsträdgården
Flera av de åtalade har enligt förundersökningen kopplingar till Afa (Antifascistisk aktion) och numera nedlagda RF (Revolutionära fronten).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21573692.ab
Nej, Ni har båda rätt. Regeringen och oppositionen har bara haft sån otur att hela situationen med syrien-kriget och att så många vill till kalla Sverige så hela vårt migrationssystem har brakat samman. Att allt har bara fallit SD rakt i knät. NU...verkar blåslampan bränt arslet på dem. Jag önskar denna fart hade varit i valet. Tyvärr är det försent. De är inte trovärdiga och deras fart nu får bara SD att verka som de haft rätt från början....men vi får se hur det blir. Jag hoppas på omval och jag hoppas på ett riktigt kaos. Så framtida politiker lär sig att det är människorna (folket i landet) som röstar och som egentligen bestämmer. De får aldrig någonsin glömma bort att lägga örat mot marken för att ta reda åt vilket håll opinionen går åt.
ok. Så bara för jag tycker det är bra att ett enda parti v å g a t sig på att tala om att för 20-30-40 år sedan kunde vi ha en generös flykting politik, idag ser världen OCH Sverige annorlunda ut och det måste vi möta för att klara av att vara ett bra land att leva i, med säkra trygghetssystem. Då är det rimligt att kalla mig rasist?
gulan
Jag vill ha tänkande, kunniga politiker som står upp för de slutsatser de drar om vilket samhälle de vill ha. Oavsett rådande opinion.
En omöjlig ekvation alltså eftersom du med denna enkla lilla formulering blir tvungen att exkludera samtliga allians-partier. Ska du rösta på VPK i nästa val kanske? (nä just ja, det är ju samma patrask...)
Aktivitetsstödet för infödda ligger på knappt 3000 i månaden. Etableringsstödet för inkommande på mer än det dubbla och med boende och vissa andra utgifter betalda. Varför så olika belopp av försörjningsstöd?
Och vem klarar sig på 3000 per månad UTAN boendet betalt?
Hav tröst käre gulan. Lövet är nu nere för räkning. Idag sa han "Vi är på gränsen för vår kapacitet för mottagandet nu". Snart ska han få stå på sina knän och erkänna att landet inte klarar mer. Rykten i media säger att han kommer att införa gränskontroller vilken dag som helst och då kommer inte vem som helst in i landet. 150000 lär bli siffran vid årets slut. Jag vill också se kaos uti landet. För dom vanliga människor som får jobba med detta är ju snart slutkörda och behöver vård i någon form. Det är snart inte lika kul längre när dom som jobbar me detta inte ser nått slut. Tror även att Lövet tycker att det inte är speciellt kul längre när han inte tycks övertyga alla länder i EU utom 2stNej, Ni har båda rätt. Regeringen och oppositionen har bara haft sån otur att hela situationen med syrien-kriget och att så många vill till kalla Sverige så hela vårt migrationssystem har brakat samman. Att allt har bara fallit SD rakt i knät. NU...verkar blåslampan bränt arslet på dem. Jag önskar denna fart hade varit i valet. Tyvärr är det försent. De är inte trovärdiga och deras fart nu får bara SD att verka som de haft rätt från början....men vi får se hur det blir. Jag hoppas på omval och jag hoppas på ett riktigt kaos. Så framtida politiker lär sig att det är människorna (folket i landet) som röstar och som egentligen bestämmer. De får aldrig någonsin glömma bort att lägga örat mot marken för att ta reda åt vilket håll opinionen går åt.
gulan
Och på vilket sätt har det det minsta att göra med inläggare i denna tråd?
Svaret på frågan julgrisen ställde såklart.