SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna reflektion handlade om språk, hån och ogrundade påhopp
Reflektion? Ja...joo det förstås. Det är ju viktigt att högljutt reflektera över andras språk och hån. Speciellt om syftet är att utöva härskartekniker.
men det är tämligen svårt att diskutera med 70-80% av motsidan som hela tiden går på med sina smileysar
Du är också less på dessa headbangers? :banghead:
SD-logik. Alla som inte håller med dem är vänsterextremister, stalinister, AFA-anhängare etc.
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:are
gulan

Reflektion? Ja...joo det förstås. Det är ju viktigt att högljutt reflektera över andras språk och hån. Speciellt om syftet är att utöva härskartekniker.
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:are
gulan

Ja, oftast tillför smileys ingenting och är jobbiga att ha med i text (personlig preferens). Ibland kan de användas för att förstärka något.

Nej, då får man väl stå för den åsikten oavsett vad man bekänner sig till för övrigt.

Men ingen är utesluten. Vill man ultimativt ha igenom politik som ingen annan vill ha, baserat på knepiga utgångspunkter, finns dock inga förutsättningar att samarbeta.

gulan

Det är inte odemokratiskt att inte diskutera med ett parti som man inte delar grundläggande värderingar med. SD vill ju heller inte gå med på några samarbeten om de inte får igenom någonting kring det som de andra partierna är starkt emot, då blir det ju liksom svårt att ha ett samarbete.

gulan

Dessutom skulle jag nog säga att det känns rätt rimligt att de som stöttar och försvarar ett rasistiskt parti kan bli anklagade för att vara rasister

Försörjningsstöd ges inte utan motkrav. Och du kan också få försörjningsstöd vid behov.

Aktivitetsstödet för infödda ligger på knappt 3000 i månaden. Etableringsstödet för inkommande på mer än det dubbla och med boende och vissa andra utgifter betalda. Varför så olika belopp av försörjningsstöd?
Och vem klarar sig på 3000 per månad UTAN boendet betalt?

Aktivitetsstödet för infödda ligger på knappt 3000 i månaden. Etableringsstödet för inkommande på mer än det dubbla och med boende och vissa andra utgifter betalda. Varför så olika belopp av försörjningsstöd?

Flyktingmottagande kostar. Och då får vissa grupper tyvärr stå tillbaka och leva på de brödsmulor som blir över när allt annat är betalt. Tacka sjuklövern för det. :p

Dessutom skulle jag nog säga att det känns rätt rimligt att de som stöttar och försvarar ett rasistiskt parti kan bli anklagade för att vara rasister
Om ett parti är rasistiskt så måste det ju betyda att partiet utövar rasism annars går det ju inte ihop liksom. Att utöva rasism är ju olagligt. Men eftersom ingen SD:are eller SD som parti har blivit dömd för att utöva rasism så är dom heller inte rasister

Men ingen är utesluten. Vill man ultimativt ha igenom politik som ingen annan vill ha, baserat på knepiga utgångspunkter, finns dock inga förutsättningar att samarbeta.
Det är inte odemokratiskt att inte diskutera med ett parti som man inte delar grundläggande värderingar med.
Nej, Ni har båda rätt. Regeringen och oppositionen har bara haft sån otur att hela situationen med syrien-kriget och att så många vill till kalla Sverige så hela vårt migrationssystem har brakat samman. Att allt har bara fallit SD rakt i knät. NU...verkar blåslampan bränt arslet på dem. Jag önskar denna fart hade varit i valet. Tyvärr är det försent. De är inte trovärdiga och deras fart nu får bara SD att verka som de haft rätt från början....men vi får se hur det blir. Jag hoppas på omval och jag hoppas på ett riktigt kaos. Så framtida politiker lär sig att det är människorna (folket i landet) som röstar och som egentligen bestämmer. De får aldrig någonsin glömma bort att lägga örat mot marken för att ta reda åt vilket håll opinionen går åt.
ok. Så bara för jag tycker det är bra att ett enda parti v å g a t sig på att tala om att för 20-30-40 år sedan kunde vi ha en generös flykting politik, idag ser världen OCH Sverige annorlunda ut och det måste vi möta för att klara av att vara ett bra land att leva i, med säkra trygghetssystem. Då är det rimligt att kalla mig rasist?
gulan

Nej, Ni har båda rätt. Regeringen och oppositionen har bara haft sån otur att hela situationen med syrien-kriget och att så många vill till kalla Sverige så hela vårt migrationssystem har brakat samman. Att allt har bara fallit SD rakt i knät. NU...verkar blåslampan bränt arslet på dem. Jag önskar denna fart hade varit i valet. Tyvärr är det försent. De är inte trovärdiga och deras fart nu får bara SD att verka som de haft rätt från början....men vi får se hur det blir. Jag hoppas på omval och jag hoppas på ett riktigt kaos. Så framtida politiker lär sig att det är människorna (folket i landet) som röstar och som egentligen bestämmer. De får aldrig någonsin glömma bort att lägga örat mot marken för att ta reda åt vilket håll opinionen går åt.

ok. Så bara för jag tycker det är bra att ett enda parti v å g a t sig på att tala om att för 20-30-40 år sedan kunde vi ha en generös flykting politik, idag ser världen OCH Sverige annorlunda ut och det måste vi möta för att klara av att vara ett bra land att leva i, med säkra trygghetssystem. Då är det rimligt att kalla mig rasist?
gulan

Jag kommer aldrig att rösta på politiker som lägger örat mot marken och anpassar sin politik efter de rykten, okunskap och snedvridna resonemang som stora delar av folket har.

Jag vill ha tänkande, kunniga politiker som står upp för de slutsatser de drar om vilket samhälle de vill ha. Oavsett rådande opinion.

Jag vill ha tänkande, kunniga politiker som står upp för de slutsatser de drar om vilket samhälle de vill ha. Oavsett rådande opinion.

En omöjlig ekvation alltså eftersom du med denna enkla lilla formulering blir tvungen att exkludera samtliga allians-partier. Ska du rösta på VPK i nästa val kanske? ;) (nä just ja, det är ju samma patrask...)

En omöjlig ekvation alltså eftersom du med denna enkla lilla formulering blir tvungen att exkludera samtliga allians-partier. Ska du rösta på VPK i nästa val kanske? ;) (nä just ja, det är ju samma patrask...)

Då drar vi inte samma slutsats. Visst finns det politiker i Alliansen jag inte tänker rösta på av det skälet.

Aktivitetsstöd vet jag ingenting om så kan inte yttra mig om det. Försörjningsstöd är dock lika för alla och det är ungefär samma som krävs av det som för etableringsstöd. Inget av dem är ett bidrag utan motkrav.
Etableringsstöd kräver ju också uppehållstillstånd, de som är asylsökande får 24 kr per dag för vuxna ensamstående, 19 kr per dag per vuxen i parförhållanden och 17 kr per barn under 17, är barnen fler än tre halveras bidraget. Detta är om familjen bor på migrationsverkets boende.
Har de eget boende får de 61 kr per vuxen och 37-50 kr per barn. Då har de också en hyra att betala.
Förutom mat ska dagersättningen också räcka till kläder och skor, sjukvård och medicin, tandvård, hygienartiklar, andra förbrukningsvaror och fritidsaktiviteter.

gulan
Hav tröst käre gulan. Lövet är nu nere för räkning. Idag sa han "Vi är på gränsen för vår kapacitet för mottagandet nu". Snart ska han få stå på sina knän och erkänna att landet inte klarar mer. Rykten i media säger att han kommer att införa gränskontroller vilken dag som helst och då kommer inte vem som helst in i landet. 150000 lär bli siffran vid årets slut. Jag vill också se kaos uti landet. För dom vanliga människor som får jobba med detta är ju snart slutkörda och behöver vård i någon form. Det är snart inte lika kul längre när dom som jobbar me detta inte ser nått slut. Tror även att Lövet tycker att det inte är speciellt kul längre när han inte tycks övertyga alla länder i EU utom 2st

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar