SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men de bedriver ju samma politik som SD. I så fall kan ju SD byta namn och slippa rasiststämpeln.

Nej, dels bedriver inte SD någon politik, eftersom de inte har något inflytande. Opinosbildning, vilket de nu också gått ut offentligt med. Dels så skiljer åsikterna sig åt och till skillnad mot i SD, har M i de fall man kommit fram till samma åsikt inte en rasistisk grund.

Men jag struntar väl blankt i vem som hade rätt om SD? Påståendet var att YouGov var det opinionsinstitut som kom närmast valresultatet. Det var de inte.

pollavvikelse.png

Ehh? Gnäller du på att YouGov faktiskt hade SD på mindre resultat än det faktiska valresultatet? :banghead:
Ja herregud :D, förlåt Sentio var bäst. Men ditt gnäll var ju att YouGovs mätresultat var totalt opålitliga, eller massuppfittade jag ditt
inlägg :confused:? " YouGov använder sig knappast av metoder som anses vara tillförlitliga."

Alltså var ditt inlägg BS.

Jag förstår om det kan kännas lite jobbigt att jag försöker hålla koll på den här tråden och de tidigare bannade eller varnade användarna i den.
Tyvärr är den allt som oftast väldigt trist att läsa.

Whatever makes you happy ;). Se bara till att avstängningarna inte lutar för mycket åt höger. Men det kanske är meningen?

Nej, dels bedriver inte SD någon politik, eftersom de inte har något inflytande. Opinosbildning, vilket de nu också gått ut offentligt med. Dels så skiljer åsikterna sig åt och till skillnad mot i SD, har M i de fall man kommit fram till samma åsikt inte en rasistisk grund.

Tja M och KD har ju börjat fiska i grumliga vatten, tagit på sig den bruna skjortan och vad helst ni AFA-gubbar brukar
häva ur sig så nog har SD sett till att volymer och TUT nu är uppe på bordet. S lär vika ner sig i frågan trots att lilla Fridolf och Gåsa flickan
lär gå i taket.

Tja M och KD har ju börjat fiska i grumliga vatten, tagit på sig den bruna skjortan och vad helst ni AFA-gubbar brukar
häva ur sig så nog har SD sett till att volymer och TUT nu är uppe på bordet. S lär vika ner sig i frågan trots att lilla Fridolf och Gåsa flickan
lär gå i taket.
Tyvärr måste jag erkänna att FP var bra på en sak och det var när Björklund sa åt Lövet på bästa sändningstid i partiledardebatten i SVT, att göra sig av med MP först därefter kan man börja diskutera :laugh:

Tyvärr måste jag erkänna att FP var bra på en sak och det var när Björklund sa åt Lövet på bästa sändningstid i partiledardebatten i SVT, att göra sig av med MP först därefter kan man börja diskutera :laugh:
Lite underligt för det skulle inte bli en riksdagsmajoritet med fp+s i regeringen heller. Eller framförde han någon annan koalition?

Ehh? Gnäller du på att YouGov faktiskt hade SD på mindre resultat än det faktiska valresultatet? :banghead:
Ja herregud :D, förlåt Sentio var bäst. Men ditt gnäll var ju att YouGovs mätresultat var totalt opålitliga, eller massuppfittade jag ditt
inlägg :confused:? " YouGov använder sig knappast av metoder som anses vara tillförlitliga."

Alltså var ditt inlägg BS.

Vems inlägg är det som är BS egentligen? Min bild visar klart och tydligt att YouGov inte var bäst när det kom till förra årets valresultat, vilket var det som påstods. Vad är det som är så svårt att förstå? För att upprepa mig: jag syftar inte enbart på SD's resultat.

Det är för övrigt inte "gnäll". Missade du den massiva kritikstormen över de metoder de använder sig av? Hur är det "gnäll" att kräva att opinionsinstituten använder sig av förlitliga metoder? Forskningsetiken är klar och tydlig när det kommer till invånarnas rätt i ett demokratiskt samhälle att sätta krav på att det bedrivs forskning av hög kvalité och med etiskt och moraliskt riktiga metoder. Internetundetsökningar baserade på antalet registrerade mailadresser är inte en sådan metod.

Lite underligt för det skulle inte bli en riksdagsmajoritet med fp+s i regeringen heller. Eller framförde han någon annan koalition?

Han menar att det täta samarbetet med mp gör det svårt att samarbeta med alla i alliansen.

Poänger finns. Men det egentliga problemet stavas v. De är det parti som har en helt annan världsbild.

Löfven har agerat ganska märkligt. Samarbete är inte att få andra att rösta på redan färdiga s-förslag.

Grejen är bara att invandrare som inte har asylskäl i regel har ett jobb som väntar, så inte ens med strikt ekonomiska argument vore det smart att minska den.

Om vi tar resultaten från Jan Ekbergs studie om invandringens effekter på de offentliga finanserna (räknat på år 2006) minus Joachim Ruists studie om flyktingarna och deras anhörigas effekter på de offentliga finanserna (räknat på dels år 2007) så återstår ungefär hälften av nettokostnaderna.

Det är inte regel att de som inte har asylskäl har ett jobb som väntar. Många kommer av andra skäl, t.ex som anhöriginvandrare. Men även om vi ser specifikt till arbetskraftsinvandrare så är det bara ungefär 60% som har sysselsättning åren efter invandring enligt SCB:s integrationsrapport 2009. Men genomsnittet är egentligen inte det intressanta om man av strikt ekonomiska skäl skulle vilja minska invandringen eftersom man inte behöver minska andelen läkare och ekonomer som invandrar lika mycket som för grupper med sämre arbetsmarknadsförutsättningar. Nu är jag inte för att vi bara ska ha en invandring av strikt ekonomiska skäl, men visst går det ur ett strikt ekonomiskt perspektiv gå att tjäna på att minska delarna som inte rör flyktinginvandrare.

Nu kvittrar man på Twitter att Marks gymnasium har haft skolval på sin Demokrativecka och där blev SD störrsta parti med 22,8%. Så dessa ungdomar kommer att få rösta i kommande val på riktigt i verkligheten. SD verkar vara populära även bland gymnasie elever :laugh:

Gymnasieelever är ju inte kända för sitt goda omdöme direkt, vill minnas att rasistiska partier låg rätt bra till på min gymnasietid i svensk småstad också. Konsekvenstänkandet är inte utvecklat i den åldern så de har i allafall nåt att skylla på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar