SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och alla som inte håller med om att Sverige mår bra av en alltför generös asylmottagning eller att det överhuvudtaget agerar mycket ansvarslöst och odemokratiskt genom att ständigt utesluta ett parti (100 000 kronorsfrågan -vilket parti är det?) så är man nazister, fascister eller SD:are
gulan

Kan vi inte en gång för alla slå fast att det regerande partiet har full rätt att välja samarbetspartners? Det är alltså inte odemokratiskt att ignorera SD, eftersom SD inte har regeringsmakten. Socialdemokraterna har heller ingen skyldighet att samarbeta med moderaterna, för att ta ett liknande exempel.

Däremot är det djupt odemokratiskt att som folkvald till Riksdagen - Sveriges högsta beslutande församling - strunta i sitt mandat och som SD påannonserat "vara så lite i Riksdagens som möjligt." Det är extremt arrogant och egentligen ett brott mot hela grundlagen, mot väljarna, mot svenska folket.

Utanförskapet börjar när asylerna sätts i tält och på dom ställen där dom inte vill vara. Sen Lövet kom till makten har han inte skapat ett enda jobb. Hur ska han då skapa 150 000 jobb för dom som redan sitter på asylboenden
Varför har du så svårt att kalla de människor som kommer hit på flykt undan ett vidrigt krig för "flyktingar" eller något annat mänskligt ord, utan försöker dehumanisera dem genom att kalla dem "asyler"?

Det finns annars en stor mängd arbetsuppgifter som samhället skulle bli bättre av genom att de blir gjorda. Det finns underhållsuppgifter inom de gröna näringarna, det finns bl.a. ett röjningsberg i skogen. Inom omsorg och skola, finns det ett behov av mänsklig närvaro,där närvaro oftast är viktigare än utbildning, eller där vuxna människor endast behöver en kortare introduktion.
Anledningen till att jobben inte finns ute på plats, är att ett antal politiska partier inte vill att gemensamt finansierade jobb ska existera överhuvudtaget.

Nu slår man på stora trumman och basunerar ut 190 000 + 170 000 nästa år i ny prognos :laugh:. Hur ska Lövet klara detta. Det slutar säkert på 250 000 bara till Jul :laugh:. Kaoset är på stort G:banana:
Den som önskar sig kaos, är endera korkad och förstår inte vad den talar om, eller vill ha kaoset för kunna införa diktatur, liksom Hitler önskade kaos 1933.
Vilken av dessa är du?

Varför har du så svårt att kalla de människor som kommer hit på flykt undan ett vidrigt krig för "flyktingar" eller något annat mänskligt ord, utan försöker dehumanisera dem genom att kalla dem "asyler"?

Asyl (av latinasy'lum, fristad, tillflyktsort) eller politisk asyl är det skydd en stat eller en organisation i en stat kan erbjuda förföljda personer under sin jurisdiktion, framförallt inom sitt territorium, men också på sina ambassader i andra länder.

Den som önskar sig kaos, är endera korkad och förstår inte vad den talar om, eller vill ha kaoset för kunna införa diktatur, liksom Hitler önskade kaos 1933.
Vilken av dessa är du?

Helt fantastiskt inlägg. :) Att lägga ord i mun på andra och berätta hur dom är som person och hur de tänker. Normalt sett hade detta resulterat i en varning på forumet. Men nu representerar ju du "den goda sidan" och kan försätta att trolla runt utan några som helst insatser från gunnar. Grattis! :D:banana:

Tänk om alla kunde stötta och använda sin energi till att försöka ta vara på all den kreativitet, kunskap och handlingskraft som dessa människor besitter, istället för att sitta hemma och skälla på folk över internet...
Eftersom du är en person som tycker att diktatur är ett alternativ när befolkningen sticker ut hakan och säger stopp så är ju ovanstående uttalande inget att bli förvånad över. Jag upplever att människor sitter och skäller på våra tandlösa politiker som inte tar tag i obehagliga frågor, för upp problemen i ljuset...i TID. I stället har folket få uppleva en hoper ansvarslösa politiker som lekt barmhärtig samarit på tog för länge och kört systemet i botten och först då, börjar inse att det här är inte bra -vi klarar det inte längre. Vad händer nu med allt gullprat innan? Vi tjänar på att öka vår befolkning, vi ska vara ett öppet land som tar emot ALLA som vill komma hit med öppna armar. Skulle vilja höra Löven och co påminna folket om vikten av att öppna sina hjärtan....
Jag tror att Löfven har ett jäkligt tufft jobb - han är nämligen rätt bakbunden och får inte igenom mycket av de förslag han lägger fram då han är i minoritet och kör på alliansens budget enligt DÖ. Så det är lätt att kritisera honom, men folk verkar inte förstå vilken situation han sitter i.
Som man sår får man skörda.....Dessutom är det Lövens jobb att sitta på pottkanten -han har betalt för det.
gulan

Eftersom du är en person som tycker att diktatur är ett alternativ när befolkningen sticker ut hakan och säger stopp så är ju ovanstående uttalande inget att bli förvånad över. Jag upplever att människor sitter och skäller på våra tandlösa politiker som inte tar tag i obehagliga frågor, för upp problemen i ljuset...i TID. I stället har folket få uppleva en hoper ansvarslösa politiker som lekt barmhärtig samarit på tog för länge och kört systemet i botten och först då, börjar inse att det här är inte bra -vi klarar det inte längre. Vad händer nu med allt gullprat innan? Vi tjänar på att öka vår befolkning, vi ska vara ett öppet land som tar emot ALLA som vill komma hit med öppna armar. Skulle vilja höra Löven och co påminna folket om vikten av att öppna sina hjärtan....
Som man sår får man skörda.....Dessutom är det Lövens jobb att sitta på pottkanten -han har betalt för det.
gulan
Jisses. Jag kommenterade inte diktaturkommentaren eftersom det var så fånigt skrivet att jag för din skull lät det "glömmas bort" men eftersom du tar upp det igen. Det jag föreslår är att se över åldersgränsen för folkomröstningar, just eftersom många unga saknar konsekvenstänk. Av samma anledning som det finns en åldersgräns för när man ska tillåta dem framföra fordon i trafik, handla på systembolaget osv. Eller är det också diktatur? Steppa upp för din åsikt här nu! Var ska åldersgränsen gå? Är det rimligt att folk får rösta och vara med och styra över landets framtid när de är 18 och ännu inte anses mogna nog för att dricka ett glas vin?

gulan
Sen måste jag ju ta mig för pannan. Du säger att jag är en förespråkare av diktatur, och då tycker du att just uttalandet om kreativitet och handlingskraft är "inget att bli förvånad över". Det är väldigt, väldigt svårt att hänga med i dina resonemang. Men jag antar att du bara är arg på allt och alla här och bara slår vilt omkring dig nu.

Det finns annars en stor mängd arbetsuppgifter som samhället skulle bli bättre av genom att de blir gjorda. Det finns underhållsuppgifter inom de gröna näringarna, det finns bl.a. ett röjningsberg i skogen. Inom omsorg och skola, finns det ett behov av mänsklig närvaro,där närvaro oftast är viktigare än utbildning, eller där vuxna människor endast behöver en kortare introduktion.
Anledningen till att jobben inte finns ute på plats, är att ett antal politiska partier inte vill att gemensamt finansierade jobb ska existera överhuvudtaget.
I år har det kommit lika många som bor i Uppsala. Tänk dig att Lövet ska bygga ett nytt Uppsala på 1år. Här i Uppsala ta det flera år att bygga ut en liten stadsdel med 250 bostäder Nu sitter han riktigt riktigt i skiten :laugh:. Å det är lagom åt han när han varit så stor i truten

En av galenskaperna jag avser handlar om synen på vilka människor som passar att bo i Sverige. En annan är synen på utrikes födda
Ja?? Varför ska man sitta och lyssna på sånt? Det är ju bara idiotier.
En annan är synen på muslimer och vår sekulära stat.
Jag tycker det är viktigt att upprätthålla Sverige som en sekulär stat där religion får mindre och mindre inverkan i vårt samhälle. Och det är oavsett religion. Varför skulle du nöja dig med att bara sitta och lyssna? Varför inte delta i diskussionen?
Det är frågor där signifikanta delar av folket har åsikter som inte på något sätt går att sammanföra med det många politiker står för. Eller jag står för. Det spelar ingen roll om det är 2, 10 eller 90 procent av folket som framför galenskaperna. En bra politiker anpassar sig inte ändå.
Politik handlar om att ta fram visioner och målbilder för hur vi skapar ett bättre samhälle. Och sedan övertyga andra om att det är en väg de ska stödja.
Då är det ju bara att beklaga. Det inbjuder till att populistiska enfråge partier snabbt kan etablera sig och på bara några år bli Sveriges största parti. Jag tycker det känns riktigt läskigt.......För det bevisar att vilken knäppgök som helst kan göra en SD:are.....Uhhhryyser
Det handlar inte om att lyssna på folket och sedan skapa en populistisk random politik som maximerar antalet väljare
Som jag har sagt tidigare -Får tacka dig och de som gillar detta uttalande. Tack vare Er har vi fått SD på halsen!
gulan

Nu svarar du på mitt inlägg om hur ska 3000 kr räcka till det du rabblade upp-den summa infödda får. De som "kommer hit" får inte bara-knappt- 3000 kr, de får mer än det och mer än de som är sjukskrivna i Sverige och ja då anser jag faktiskt att det ur ekonomisk synpunkt inte är särskilt svårt att klara sig på bidrag, vad är det som är så himla svårt??
Däremot är det svårt när summan ligger på 3000- 7000 och det ska räcka till boende också. Utöver det så anses de av många vara just de personerna som stupar ekonomin.

Kan vara helt på läktaren nu, men brukar man inte vanligtvis ha t ex bostadsbidrag om man går på aktivitetsersättning och liknande? Det finns väl människor som arbetar som har bostadsbidrag, varför inte de som får aktivitetsersättning?

Det jag föreslår är att se över åldersgränsen för folkomröstningar, just eftersom många unga saknar konsekvenstänk. Av samma anledning som det finns en åldersgräns för när man ska tillåta dem framföra fordon i trafik, handla på systembolaget osv. Eller är det också diktatur?
Jag ser INGEN anledning till att ändra ålder för rösträtt, bara för vi fått en grupp politiker som så tydligt visat sig sakna konsekvenstänk.
Sen måste jag ju ta mig för pannan. Du säger att jag är en förespråkare av diktatur, och då tycker du att just uttalandet om kreativitet och handlingskraft är "inget att bli förvånad över". Det är väldigt, väldigt svårt att hänga med i dina resonemang. Men jag antar att du bara är arg på allt och alla här och bara slår vilt omkring dig nu.
Nä, jag är inte arg på allt och alla, men jag är fruktansvärt arg på de etablerade partierna för de låtit det gå så här långt, och bara stått där med händerna ut med sidorna och trott att SD bara skulle bli ett litet smolk i ögat som i bättre tider kunde spolas bort. NU börjar det hända saker, NU börjar krismötena, NU börjar det oroas i leden, NU....... är det försent!!
Jag vill förtydliga en sak!!! Jag vill INTE att etablissemanget någonsin skall gå i SD:s fotspår. Jag vill att de hade pratat om volymer (det finns ju en gräns! Varför hymla?) Jag vill att de hade pratat mer om hur nystatsbidrag påverkar arbetsmarknaden, hur hög arbetslöshet gynnar oseriösa arbetsgivare och hur en hög arbetslöshet skapar större samhällsklyfter än vad vi någonsin har varit med om dagens mått mätt alltså. Att hög andel arbetslöshet bromsar löneutvecklingen. Att ha bra svar på dessa frågor är ett steg till att lugna en orolig befolkning...
gulan

Helt fantastiskt inlägg. :) Att lägga ord i mun på andra och berätta hur dom är som person och hur de tänker. Normalt sett hade detta resulterat i en varning på forumet. Men nu representerar ju du "den goda sidan" och kan försätta att trolla runt utan några som helst insatser från gunnar. Grattis! :D:banana:

Visst är vi vana vid att det är den andra sidan som allra oftast producerar den typen av inlägg. Men du kan väl ta utmaningen på allvar och försöka förklara, precis som jag gjort på alla de anklagelser du hängt på mig på senaste tiden, som är helt ogrundade? Så får du kanske en liten insikt om att det inte är speciellt roligt, fruktsamt eller intressant att driva debatten på det sättet?

Eller om du tycker att det du brukar prestera av den formen faktiskt tillför något så är det ganska beklagligt att klaga högljutt när den andra sidan använder sig av liknande mynt.

Nä, jag är inte arg på allt och alla, men jag är fruktansvärt arg på de etablerade partierna för de låtit det gå så här långt, och bara stått där med händerna ut med sidorna och trott att SD bara skulle bli ett litet smolk i ögat som i bättre tider kunde spolas bort. NU börjar det hända saker, NU börjar krismötena, NU börjar det oroas i leden, NU....... är det försent!!

gulan
Å NU säger
"Finansminister Magdalena Andersson säger att Migrationsverkets förhöjda prognos självklart kommer att påverka de offentliga finanserna.

– Kostnadsutvecklingen är inte hållbar. Vi har nu inlett ett arbete med att dämpa den, säger hon. Även se över den skenande kostnaden för sjukskrivningar. Men även när vi gör detta så kommer vi att behöva låna ytterligare pengar. Det kommer att dröja längre innan vi har balans och överskott i de offentliga finanserna"

:laugh::laugh::laugh::banghead::banghead::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar