SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, LBB har dragit helt fel slutsatser av det han framfört om du frågar mig - så det kan väl knappast kallas att ha rätt? Rätt eller fel beror ju på vart man vill.

Det är väl ingen som någonsin har påstått att Sverige har haft, har eller kan skapa en oändlig kapacitet att ta emot flyktingar vilket jag antar är det du tycker att LBB får rätt i? Annars vill jag ha källa på det också.
LBB har haft rätt och du har haft fel. Det är facit. Jag och några till har sagt att detta invällande av asyler inte är hållbart och att det kostar ofantliga summor, fantasi summor helt enkelt. Vilka är det som får stå för den notan
.......till en början. Jo det är dom svagaste här i landet dom som är sjuka och dom som behöver assistans. Dessutom erkänner regeringen att det inte är hållbart. Varför visste vi långt innan regeringen att detta inte är hållbart. Jo för vi lever i verkligheten . Man behöver inte ha en fet lön som Lövet har för att komma på det. Det måste vara ytterst frapperade för en regering, speciellt med en lågutbildad statsminister, att bli avklädd på detta sätt

LBB har haft rätt och du har haft fel. Det är facit. Jag och några till har sagt att detta invällande av asyler inte är hållbart och att det kostar ofantliga summor, fantasi summor helt enkelt. Vilka är det som får stå för den notan
.......till en början. Jo det är dom svagaste här i landet dom som är sjuka och dom som behöver assistans. Dessutom erkänner regeringen att det inte är hållbart. Varför visste vi långt innan regeringen att detta inte är hållbart. Jo för vi lever i verkligheten . Man behöver inte ha en fet lön som Lövet har för att komma på det. Det måste vara ytterst frapperade för en regering, speciellt med en lågutbildad statsminister, att bli avklädd på detta sätt

Blablabla.

Inte oändligt, men centerpartiet anser att trettio miljoner eller så inte skulle vara något problem.

Fast centerpartiet har väl inte varit här och argumenterat? Jag är inte säker på att de centerpartister jag känner skulle hålla med....

Drar man bara allt på tillräckligt lång sikt så kan säkert trettio miljoner personer leva i Sverige och det skulle inte vara något problem.

Just det. Vi fick rätt:laugh:. Nu ställer vi våra förhoppningar till SD att rädda Sverige med sin kampanj utomlands, troligtvis är det för sent

Ja, jag undrar just hur de ska få Sverige att framstå som ett dåligt val när de flyr från krig och diktaturer. Svårt att påstå att Sverige är sämre än det.

Jag fattar inte det här med rätt och fel? Rätt om vadå? Att vi inte kan ta emot hur många som helst? Det är ju ingen här som förespråkat fri invandring. Rätt om att tillfälliga uppehållstillstånd är det bästa? Det är ju ingen fråga om rätt och fel, själv tycker jag fortfarande att det är idiotiskt.

Just det. Vi fick rätt:laugh:. Nu ställer vi våra förhoppningar till SD att rädda Sverige med sin kampanj utomlands, troligtvis är det för sent

Va, ska SD kampanja utomlands? Kan vi möjligtvis använda den nya antiterrorlagstiftningen för att vägra dem återinträde? Äntligen kanske vi kan jobba med rätt frågor här hemma om de sprider sina osanningar nån annanstans.

Tyvärr är jag inte förvånad över att du (låtsas att du) inte fattar.
Och dom som får avslag får heller inga bidrag från staten ifortsättningen. Sendan blir det skärpta krav på anhöriginvandring, även där blir det mer eller mindre inga bidrag. Sen är det så att Sverige har erkännt inför EU att man inte klarar av alla asyler som har kommit hit trots att man hela tiden sagt att man klarar det. Nu gör man inte det och då har Sverige begärt hjälp från EU med att få avlastning dvs vissa som har kommit hit får åka till nått annat land istället

Blablabla. Det har ju ni sagt oavsett om det kommit 1, 10, 50, 1000 eller 2000 per vecka. Ända sedan 80-talet har det tjatat.

Kan du definiera från vilken tidpunkt ni gick från att ha haft käpprätt tokfel till rätt?

Jag anser ju att ni fortfarande har fel och att vi med vilja och ambitioner kan ta emot 5000 per vecka som behöver skydd.

Va, ska SD kampanja utomlands? Kan vi möjligtvis använda den nya antiterrorlagstiftningen för att vägra dem återinträde? Äntligen kanske vi kan jobba med rätt frågor här hemma om de sprider sina osanningar nån annanstans.
Nu kan ju SD i sin kampanj med gott samvete säga, kom inte hit för regeringen har bestämt att ni inte får permanenta uppehållstillstånd längre å då är det väl mer intressant att ta sig till ett annat EU land som ger permanenta uppehållstillstånd.

Nu kan ju SD i sin kampanj med gott samvete säga, kom inte hit för regeringen har bestämt att ni inte får permanenta uppehållstillstånd längre å då är det väl mer intressant att ta sig till ett annat EU land som ger permanenta uppehållstillstånd.

Hur ska den här kampanjen gå till? Ska de annonsera på tv eller åka till flyktingläger och prata?

Blablabla. Det har ju ni sagt oavsett om det kommit 1, 10, 50, 1000 eller 2000 per vecka. Ända sedan 80-talet har det tjatat.

Kan du definiera från vilken tidpunkt ni gick från att ha haft käpprätt tokfel till rätt?

Jag anser ju att ni fortfarande har fel och att vi med vilja och ambitioner kan ta emot 5000 per vecka som behöver skydd.
Nyss sa ju Migrationsministern i Rapport att man har mycket stramare regler i andra EU länder vad gäller tex bidrag m m till asyler och då anpassar vi oss efter dom andra länderna så att det blir mer rättvist

Ja, jag undrar just hur de ska få Sverige att framstå som ett dåligt val när de flyr från krig och diktaturer. Svårt att påstå att Sverige är sämre än det.

Du får gärna studera tabellen jag postade. Gör du det så kommer du att se att 70% av de som kommer hit nu inte kommer från
länder som garanterar flyktingstatus och där det inte är krig alls. Man vill helt enkelt ha ett bättre ekonomiskt liv, inget fel i det, men
felet uppstår när man räknar med att svenska folket ska betala för detta liv.
Man har rätt att söka asyl enl FN var som helst, på månen om det var möjligt, men har man inget asylskäl ska man inte beviljas asyl.

Du får gärna studera tabellen jag postade. Gör du det så kommer du att se att 70% av de som kommer hit nu inte kommer från
länder som garanterar flyktingstatus och där det inte är krig alls. Man vill helt enkelt ha ett bättre ekonomiskt liv, inget fel i det, men
felet uppstår när man räknar med att svenska folket ska betala för detta liv.
Man har rätt att söka asyl enl FN var som helst, på månen om det var möjligt, men har man inget asylskäl ska man inte beviljas asyl.
Å då har man heller inte rätt till bidrag

Fast det är roligt att titta på dina tidigare inlägg ... också. Med facit i hand så var de väl just det .... blablabla :D
Jag tycker att vi utbringar ett fyrfalldigt för Lbb för att han fick rätt för det var han värd. Han leve Lbb, Lbb, Lbb och Lbb ;). Jag saknar dig här, bonnläpp :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV