SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen kommentar alltså? Skäms du för hur du uttrycker dig?
Å det bästa av allt är att ni inte kan skylla alla dessa försämringar och besparingar på SD som nu Lövet ska genomföra för att inte vår välfärd ska duka under :laugh:. Trevlig helg så hörs vi nästa vecka. Kanske Lövet kommit på nått ytterligare indrag av bidrag efter helgen

Å det bästa av allt är att ni inte kan skylla alla dessa försämringar och besparingar på SD som nu Lövet ska genomföra för att inte vår välfärd ska duka under :laugh:. Trevlig helg så hörs vi nästa vecka. Kanske Lövet kommit på nått ytterligare indrag av bidrag efter helgen

Skönt att veta att du åtminstone verkar skämmas när enda utvägen är att helt ignorera och låtsas som ingenting. Kanske finns det lite, lite människa bakom nicket trots allt?

Skönt att veta att du åtminstone verkar skämmas när enda utvägen är att helt ignorera och låtsas som ingenting. Kanske finns det lite, lite människa bakom nicket trots allt?

Klart vi skäms när pensionärer och sjuka inte kommer få lika bra vård i framtiden för att asylsökanden "tagit" alla pengar redan...

Det är ingen som går på det där tricket om att ställa svaga grupper mot varandra längre.
Oh wait...

Nä för pengar finns ju i överflöd i Sverige... Eller ???
Visst alla "grupper" har en budget... Den är redan satt ... De pengarna försvinner inte... Men alla extra saker som skulle behövas (alltid behövs) de kommer aldrig hända iom att det inte finns.... PENGAR !!!

Men nä så ser de ju inte ut i Sverige (obs ironi)

Nä för pengar finns ju i överflöd i Sverige... Eller ???
Visst alla "grupper" har en budget... Den är redan satt ... De pengarna försvinner inte... Men alla extra saker som skulle behövas (alltid behövs) de kommer aldrig hända iom att det inte finns.... PENGAR !!!

Men nä så ser de ju inte ut i Sverige (obs ironi)

Kan du inte komma på någon annanstans man kan få pengar ifrån än att ta dem från en annan utsatt grupp?

"Uppmaningar till mordbrand och terrordåd i SD-vänliga facebookgrupper

Jubel och uppmaningar till fler bränder och våldsbrott fyller kommentarsfälten under artiklar om brinnande asylboenden i SD-vänliga facebookgrupper.

http://expo.se/2015/uppmaningar-till-mordbrand-och-terrordad-i-sd-vanliga-facebookgrupper_6953.html

Jag blir gråtfärdig av detta. Det här är anledningen till att ett barn och en ung man blivit mördade, och att det fortsätter efter att vi haft ett terrordåd är så omänskligt vidrigt! De har ett ansvar för det som hänt.

pensionärer och sjuka inte kommer få lika bra vård i framtiden för att asylsökanden "tagit" alla pengar redan
Det är en lögn.

Det finns två grupper ibland SD:arna. De som luras och de som blir lurade. Du är lurad - och du förstår det inte. Tyvärr.

Vem och vad pengarna går till beror på vem som regerar och håller i pengarna. Den enda part som skulle välja mellan pensionärer och sjuka å ena sidan och asylsökande å andra sidan, är SD. Inte för att det är ont om pengar; även om de påstår att det är därför - utan av den enkla anledningen att de är rasister.

Varken vår regering eller det borgerliga alternativet ställer de grupperna emot varandra. De har andra sätt att prioritera.

Jag blir gråtfärdig av detta. Det här är anledningen till att ett barn och en ung man blivit mördade, och att det fortsätter efter att vi haft ett terrordåd är så omänskligt vidrigt! De har ett ansvar för det som hänt.

Nu hänger jag inte med ? Är det SDs fel att folk gör rasistiska dåd ???
Hur tänker du nu ? Utveckla gärna !

Det är en lögn.

Det finns två grupper ibland SD:arna. De som luras och de som blir lurade. Du är lurad - och du förstår det inte. Tyvärr.

Vem och vad pengarna går till beror på vem som regerar och håller i pengarna. Den enda part som skulle välja mellan pensionärer och sjuka å ena sidan och asylsökande å andra sidan, är SD. Inte för att det är ont om pengar; även om de påstår att det är därför - utan av den enkla anledningen att de är rasister.

Varken vår regering eller det borgerliga alternativet ställer de grupperna emot varandra. De har andra sätt att prioritera.

Ja var och en är salig i sin tro...

Ord och inga visor från Expressens ledarredaktion om den migrationspolitiska överenskommelsen:
"blocköverskridande uppvisning i inkompetens".
"I den praktiska politiken märks dock ingen krisinsikt."
"Att läsa uppgörelsen parallellt med Migrationsverkets prognos är närmast en surrealistisk upplevelse."
"När madrasserna är slut svarar politiken alltså med att öppna för ett ökat flyktingtryck mot Sverige."
"Frågan: "Vem är det som kör egentligen?" har skämtsamt upprepats under de senaste veckornas politiska turbulens. Migrationsuppgörelsen har gett ett bistert svar: det är tomt i förarsätet."

http://www.expressen.se/ledare/flyktinguppgorelsen-tar-oss-inte-ur-krisen/

Nu hänger jag inte med ? Är det SDs fel att folk gör rasistiska dåd ???
Hur tänker du nu ? Utveckla gärna !

Jag tänker att det är de personer som den senaste tiden på internet uppviglat och uppmuntrat till att bränna ner asylboenden och liknande som bidragit till att normalisera hatet vilket ökar risken att någon går över gränsen för att han läser detta och ser det rättfärdigas. Inte speciellt komplicerat.

Jag tänker att det är de personer som den senaste tiden på internet uppviglat och uppmuntrat till att bränna ner asylboenden och liknande som bidragit till att normalisera hatet vilket ökar risken att någon går över gränsen för att han läser detta och ser det rättfärdigas. Inte speciellt komplicerat.

Är det SD ??? Hänger fortfarande inte med i hur du tänker ...

Ja var och en är salig i sin tro...
Jag kan tänka mig att du är salig i din tro. Det låter ju rätt och enkelt och förståeligt, det de säger. Det betyder dock inte att det är sant.

Jag är inte salig och jag tror inte; jag vet. Det här är inte första gången som högerextrema partier växer efter finansiella kriser, för att de lurar okunniga människor genom att peka ut syndabockar.

Jag vet inte om det hjälper att länka till info, men det ger dig iaf en möjlighet::

http://www.europaportalen.se/2015/1...extremhogerns-framgangar#sthash.Q5KYDbMr.dpuf

http://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/tolerans-ar-demokratins-styrka

Tack och lov så bor vi i Sverige; landet där man enas i kristid och kommer överens om det som är viktigt för landet. Så som vi alltid har gjort.

Tack och lov så bor vi i Sverige; landet där man enas i kristid och kommer överens om det som är viktigt för landet. Så som vi alltid har gjort.

Ja, samtidigt som terrordådet får mig att känna hopplöshet inför mänskligheten har det också visat sidor av människor som gör att jag känner hopp. Modet hos elevassistenten som räddade barn och läraren som försökte dra av mördaren masken. Det snabba och kloka handlandet av polisen, lärarna och rektorn som räddade liv. Folk som hör av sig och vill bidra med kunskap och stöd till de drabbade.
Det finns så mycket mod och så mycket vilja att ställa upp.

Till exempel @Gammeln, som arbetar stenhårt för att avhumanisera de människor som kommit hit för att söka skydd. Hela den linjen, som drivs av många i SDs svans, är avsedd att normalisera hat och det utgör sedan en grund för vissa att utföra dessa dåd. Inte ett direkt ansvar, men väl ett indirekt.

Tack, det var ett tydligare exempel på det jag ville få fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV