SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får gärna studera tabellen jag postade. Gör du det så kommer du att se att 70% av de som kommer hit nu inte kommer från
länder som garanterar flyktingstatus och där det inte är krig alls. Man vill helt enkelt ha ett bättre ekonomiskt liv, inget fel i det, men
felet uppstår när man räknar med att svenska folket ska betala för detta liv.
Man har rätt att söka asyl enl FN var som helst, på månen om det var möjligt, men har man inget asylskäl ska man inte beviljas asyl.

Jag tyckte att de flesta kom från Syrien, Afghanistan och Irak. Tror att det är svårt att få Sverige att verka sämre än det.

Du får gärna studera tabellen jag postade. Gör du det så kommer du att se att 70% av de som kommer hit nu inte kommer från
länder som garanterar flyktingstatus och där det inte är krig alls. Man vill helt enkelt ha ett bättre ekonomiskt liv, inget fel i det, men
felet uppstår när man räknar med att svenska folket ska betala för detta liv.
Man har rätt att söka asyl enl FN var som helst, på månen om det var möjligt, men har man inget asylskäl ska man inte beviljas asyl.

I övrigt är jag så oerhört trött på det här att ni hävdar att personer "förväntar sig att svenska folket ska betala". Det får mig helt ärligt att vilja spy rakt ut, jag kan inte förstå hur man ens kan med att påstå det.

Jag tyckte att de flesta kom från Syrien, Afghanistan och Irak. Tror att det är svårt att få Sverige att verka sämre än det.
Bara Syrianer som får PUT. För övrig hänvisar jag till Statsminister Stefan Rövén, flåt Lövén.:
"Flyktingpolitiken skärps med tillfälliga uppehållstillstånd, hårdare försörjningskrav för anhöriginvandring och minskade bidrag.
Sverige begär också hjälp från EU.
Statsminister Stefan Löfven vill inte spekulera i om migrationsöverenskommelsen med Alliansen leder till att fler asylsökande väljer andra EU-länder i stället.

Det återstår att se men vi vill ju självfallet skicka den signalen att Sverige har en i längden ohållbar situation, säger han."

I övrigt är jag så oerhört trött på det här att ni hävdar att personer "förväntar sig att svenska folket ska betala". Det får mig helt ärligt att vilja spy rakt ut, jag kan inte förstå hur man ens kan med att påstå det.

Hur har du tänkt dig att lösa det då om inte via högre skatt på arbete? De 4.3 miljoner människor som bor här i landet ska ju driva det runt
skola, vård, omsorg och allt annat.

Jag undrar fortfarande vad det är han har rätt i?

Det har från vissa håll varit mycket rassenassar, stöveltramp, bruna skjortor, grumliga vatten och en hel räcka epitet på meningsmotståndare
som påstått att volym måste upp på bordet. Bostäder? Känns det igen? Andra har med dårars envishet hävdat att vi minsann har både plats och råd att hålla alla med det de behöver och lite till. Du har ju själv applåderat och gillat de flesta mothugg han fått det senaste året.
Nu är vi där: Samtliga partier (utom V) har insett att vi inte kan ta alla som kommer därför har de nu börjat en ökenvandring till precis det SD sagt i flera år. Det får räcka nu. Gränsskydd är inte uppe på bordet än men det lär komma inom snar framtid.
Proppen har liksom gått ur.

rassenassar, stöveltramp, bruna skjortor, grumliga vatten
"SD kartlägger flyktingboenden

Sverigedemokraterna i Lund lägger ut kartor och listor över tilltänkta flyktingboenden på Facebook, skriver Sydsvenskan. Men att publiceringen skulle innebära en risk för nya attentat avfärdas av partiet.

Bakgrunden till publiceringen är enligt partiet att kommunen bryter mot reglerna kring bland annat bygglov. Men enligt byggnadsnämndens ordförande Björn Abelson (S) stämmer det inte.

De går nazisters och främlingsfientligas ärenden när det gäller att försöka göra det extremt publikt var det föreslås flyktingboenden. Det är oerhört dåligt omdöme och det visar bara att deras öppningar mot extrema rörelser är tydliga, säger han till tidningen."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-kartlagger-flyktingboenden/

Det har från vissa håll varit mycket rassenassar, stöveltramp, bruna skjortor, grumliga vatten och en hel räcka epitet på meningsmotståndare
som påstått att volym måste upp på bordet. Bostäder? Känns det igen? Andra har med dårars envishet hävdat att vi minsann har både plats och råd att hålla alla med det de behöver och lite till. Du har ju själv applåderat och gillat de flesta mothugg han fått det senaste året.
Nu är vi där: Samtliga partier (utom V) har insett att vi inte kan ta alla som kommer därför har de nu börjat en ökenvandring till precis det SD sagt i flera år. Det får räcka nu. Gränsskydd är inte uppe på bordet än men det lär komma inom snar framtid.

Jag känner inte igen att någon har sagt att vi kan ta emot alla. I övrigt håller jag fortfarande inte med lbb kring vad som behöver göras eftersom jag fortfarande tycker att det är en fråga om medmänsklighet. Jag förstår att det är en speciell situation och att vi måste göra något annorlunda för att vi ska klara det, men vad det är har jag inte samma uppfattning om som lbb eller dig. Jag fattar fortfarande inte vad i den här frågan som kan vara rätt eller fel. Bara för att regeringen gör något betyder det inte att alla tycker att det är rätt till exempel.

"SD kartlägger flyktingboenden

Sverigedemokraterna i Lund lägger ut kartor och listor över tilltänkta flyktingboenden på Facebook, skriver Sydsvenskan. Men att publiceringen skulle innebära en risk för nya attentat avfärdas av partiet.

Bakgrunden till publiceringen är enligt partiet att kommunen bryter mot reglerna kring bland annat bygglov. Men enligt byggnadsnämndens ordförande Björn Abelson (S) stämmer det inte.

De går nazisters och främlingsfientligas ärenden när det gäller att försöka göra det extremt publikt var det föreslås flyktingboenden. Det är oerhört dåligt omdöme och det visar bara att deras öppningar mot extrema rörelser är tydliga, säger han till tidningen."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-kartlagger-flyktingboenden/

Trevligt

Nej, det har jag aldrig hävdat. Jag har hävdat att det är mycket viktigt att vi steppar upp och satsar på bostäder och alternativa lösningar, så att vi klarar att öka kapaciteten när behoven ökar.

Jag efterlyser fortfarande något inlägg som pekar ut rassenassar, stöveltramp, bruna skjortor, grumliga vatten för att de beskrivit en situation att det kommer att saknas bostäder och ställt frågan vad vi gör åt det. Jag känner inte alls igen det.

Sluta avhumanisera människor genom att kalla dem "asyler".
Sen är det en sak till som Lövet ska införa och det är att sk nyanlända inte omfattas av kollektivavtal. Dom ska snabbt ut i jobb men arbetsgivarna behöver inte betala lön enligt kollektivavtal om dom inte vill. Å märk väl nu att det kommer från en lågutbildad fd fackpamp. Här gör vi skillnad på människor och människor som ev gör samma typ av arbete

Sen är det en sak till som Lövet ska införa och det är att sk nyanlända inte omfattas av kollektivavtal. Dom ska snabbu ut i jobb men arbetsgivarna behöver inte betala lön enligt kollektivavtal om dom inte vill. Å märk väl nu att det kommer från en lågutbildad fd fackpamp

Betyder det att du ska sluta att avhumanisera flyktingar genom att kalla dem invällande asyler, eftersom du inte ens vågar bemöta det? Då har vi gjort ett litet, litet framsteg för debatten här.

Betyder det att du ska sluta att avhumanisera flyktingar genom att kalla dem invällande asyler, eftersom du inte ens vågar bemöta det? Då har vi gjort ett litet, litet framsteg för debatten här.
Sedan får dom avsevärt mindre föräldrarpenning nästan ingen alls

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV