SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är riktigt rolig läsning:
De gör ett fantastiskt jobb. All heder åt dem.

SD:s anhängare består av två delar: De som delar den taskiga människosyn och vidriga värderingar som du har - och den lättlurade massan, som gått på myten att allt är invandrarnas fel. "Bort med dem, så får vi det bättre."

Så kommer det inte att bli. En socialdemokratisk regering kommer att värna om sina väljare och de svaga i samhället och deras behov - samtidigt som vi kommer att fortsätta ha ett öppet, demokratiskt och mångkulturellt samhälle.
En XX regering kommer att värna om sina väljare och de svaga i samhället och deras behov - samtidigt som vi kommer att fortsätta ha ett öppet, demokratiskt samhälle. Ställer alla partier i riksdagen sig bakom.
Lägg sedan till mångkulturell så avstår SD.

Det är bla därför jag är så noggrann med definitionen av rasism. Det är en av de mest avskyvärda företeelserna i ett samhälle och ska behandlas därefter. Men att devalvera ordets betydelse genom att grundlöst kleta det på meningsmotståndare skadar kampen mot rasismen.

En människa ska få ha rasistiska åsikter, hon ska få arbeta politiskt för att främja dessa. Men så fort hon kliver över de gränser lagen sätter ska det hela naturligtvis lagföras.

SD som exempel är idag, om man ser till vad partiet officiellt står för, inte rasistiskt.
Däremot har man en kader av medlemmar och anhängare som klart uppträder som rasister och lever ut sin rasism i olika forum. Naturligtvis ska detta lagföras.
Men om nu de flesta inkl andra partier anser att SD är rasistiska varför gör dom inte en polisanmälan så att man avgör i domstol om SD är rasistiska eller inte. Då har vi ju iaf fått en dom på detta

Det är märkligt då att Sverige som land lyckats så pass bra. Vår ekonomi är bättre än de flestas tex. Finanskrisen lamslog oss inte.

Konstigt att våra sandlådepolitiker trots allt lyckats med detta.

Det kommer nog att bli en av de stora frågeställningarna vid nästa val.
De borgerliga kom till makten med relativt goda statsfinanser, lämnade ifrån sig makten med, i förhållande till vår omvärld exceptionellt goda ekonomiska förhållanden.

Vad lyckas en S-ledd regering göra av det...

Det är märkligt då att Sverige som land lyckats så pass bra. Vår ekonomi är bättre än de flestas tex. Finanskrisen lamslog oss inte.

Tack vare Alliansen! Förstår att andra länder skrattar åt oss när vi byter bort så
otroligt kunniga och skickliga politiker t ex Borg som ledde oss igenom finanskrisen utan att det märktes:bow:

Men det är ju det som ska prövas. I annat fall kan man ju inte säga att SD är rasister

Har vi någon lag mot rasistiska organisationer? Eller vad vill du skall prövas av domstolen?

Och jo man kan säga väldigt mycket utan att ha en domstols utlåtande. Det mesta jag säger varje dag har jag inte frågat en domstol om.

Har vi någon lag mot rasistiska organisationer? Eller vad vill du skall prövas av domstolen?

Och jo man kan säga väldigt mycket utan att ha en domstols utlåtande. Det mesta jag säger varje dag har jag inte frågat en domstol om.

Alternativutfallen får vi aldrig veta något om. Det bör man också vara ödmjuk inför.

Dessutom kan jag säga att finanskrisen märktes. Och märks varje dag fortfarande. Man måste jobba i en väldig bubbla om man inte ens noterade konsekvenserna.

Svensk politik blir sina politiker och där är där tramset finns, inte frågorna i sig.

Svenska politiker sitter i sandlådan istället för att agera som vuxna dvs att ansvarsfullt och pragmatiskt lösa problem.
Du är möjligen av en annan åsikt men det jag ser är att svenska politiker beter sig ovärdigt och är duktigare på att skapa problem än att lösa dem.
Ja, jag anser att svensk politik är en fars och svenska politiker är clownaktiga karaktärer.

Är andra länders politiker bättre, eller är likadant i alla länder, som du ser det? Med andra ord, är det ett nationellt problem, eller ett yrkesproblem?

Alternativutfallen får vi aldrig veta något om. Det bör man också vara ödmjuk inför.

Dessutom kan jag säga att finanskrisen märktes. Och märks varje dag fortfarande. Man måste jobba i en väldig bubbla om man inte ens noterade konsekvenserna.
Ok." nästan inte märktes" kanske är en bättre formulering.

Tycker du Alliansen skötte finanskrisen dåligt?

Har någon av er faktiskt aspergers? För det alltmer allmänna användandet av aspergers som beskrivning av icke uppskattade/asociala beteenden är ungefär lika sympatiskt som att beskriva misstag och dumheter med mongo, cp och liknande - inte alls, alltså.

Nej men jag har väldigt starka personlighetsdrag mot autismspektrum personlighetsstörning.

Lagligt och accepterat är ju inte samma sak. Jag skulle säga att det inte är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag, eftersom de flesta partier tycker genuint illa om den sortens värdegrund. Däremot är det lagligt.

Jag vill påstå tvärt om - under förutsättning att SD ÄR (inte anses vara) ett rasistiskt parti. Om SD ÄR (fortfarande inte anses vara) ett rasistiskt parti får man förmoda att minst 13% av riksdagsledamöterna efter höstens val ÄR rasister och i så fall torde det vara accepterat att vara rasist i Riksdagen.

Jag undrar förresten.
Vi utgår en stund från att SD ÄR uttalat rasistiska (även om de har gjort prydliga omskrivningar som gör att partiprogrammet är skapligt rumsrent). Nu har ca 13% av svenskarna röstat på SD.
Var fanns de förut?
Kan det möjligen vara så att det finns rasister inom alla andra politiska partier också?
Ve och fasa! Var har de gömt sig förut???
Eller har det plötsligt blivit så, över en natt (eller ett par veckor som man kunde rösta) att det tillkommit en massa alldeles ugnsfärska rasister i Sverige?

Eller kan det vara så att ett antal personer bortser från rasistiska inslag i SD och röstar utifrån andra frågor?
eller kan det vara så att 13% av sveriges befolkning faktiskt tycker att vi dragit vårt strå till stacken redan gällande flyktingströmmar och flyktingomhändertagande?
Eller är det något annat?

(jag röstade förresten M, C, Fp i de olika valen om någon vill veta min politiska ställning; men borde nog egentligen röstat Fp rakt över eller möjligen KD i riksdagen)

... eller kan det vara så att 13% av sveriges befolkning faktiskt tycker att vi dragit vårt strå till stacken redan gällande flyktingströmmar och flyktingomhändertagande?
Så kan det naturligtvis vara.
Men fortfarande så måste man då vara på det klara med att man har röstat på ett rasistiskt parti.
Eller så har man helt missat det p.g.a. de snygga omskrivningarna.

Jag har också sett en hel del rasism bland de som röstat på andra partier och de har nu fått ett passande parti att rösta på.
De som jag vet i verkliga livet som röstat på SD är öppet rasistiska.
Några som jag misstänker har röstat på SD vill bara ha pengarna själva.
De inser inte att SD är rasistiskt.
Men jag är inte helt säker på att de skulle bry sig även om de ansåg att SD är rasistiskt.
Ett vanligt förekommande argument är att "Vi skall hjälpa våra egna först" vilka dessa egna nu är.
Inte är de mina egna i varje fall.

Men snälla Gamla Man nu har du väl blivit helt gaggig.
Lagar fungerar inte så och inte heller vårt rättssystem.

Har du den minsta hum om svensk juridik?
Vem som helst kan skylla vem som helst att vara rasist, men ett säkert kriterium är väl att någon blivit fälld för hets mot folkgrupp, då har man ju papper på att han brutit mot lagen ,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 147
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka