Ja du gör ju naturligtvis som du vill, du har dina grunder till din bedömning.
Men jag kan inte förstå hur du så totalt kan såga en prestation, som om man jämför med de jämförbara länder som finns i vår närhet. Ligger betydligt bättre till än dem. Köpkraften hos de stora grupperna har ökat, förmögenheten hos stora delar av de arbetetande befolkningsgrupperna har ökat (till stor del beroende på att villor o insatslägenheter har ökat i värde.
Och så vitt jag kan bedöma så har inte heller de svaga grupperna i Sverige fått det sämre om man jämför med likartat svaga grupper i England, Tyskland etc etc.
Naturligtvis har de som arbetar erhållit en högre köpkraft en de som lever på pensioner och bidrag, men det var ju vad alliansen gick till val på och det var vad majoriteten ville ha.
De bidragsberoende har inte fått det betydligt sämre, de har bara inte fått det lika mycket bättre...
Tydliga försämringar i vård, sjukvård, omsorg, skola, infrastruktur, bostadsmarknad och arbetsmarknad där staten manipulerar och skapar obalans och osund konkurrens.
Därutöver samhällsklimatet i sig vilket i sin helhet gör att människor mår sämre och känner sig mer otrygga.
Att vi klarat ekonomin lite bättre än övriga europa - där jag dessutom tror att vi hade kunnat prestera bättre - nej, jag är inte det minsta imponerad.
Det är som att ha en chef/ledare som älskas av styrelsen för att han är bra på att piska fram rätt siffror men till priset av att han skapat en arbetsmiljö där ingen kan må bra.
Är han då en bra chef och ledare? Givetvis inte, han är urusel.
En bra chef och ledare skapar prestation, balans och gott mående.