nej inte så länge man är medlem i sdMen det är ändå tillåtet va
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej inte så länge man är medlem i sdMen det är ändå tillåtet va
säg såhär, rasism är olagligt, men mycket av det folk kallar rasism är lagligtMen det är ju detta som är så kul att de flesta vill göra rasismen så hemsk när den ändå är laglig. Så eftersom den är laglig så är rasismen inte så hemsk att man måste göra den olaglig. Så om den nu är så hemsk varför vill man inte göra den olaglig då så är man ju av med problemet
Ja vojne vojne hur skulle man kunna komma runt detta då. Men det gick ju inte. Man var tvungen att acceptera att SD får en vice talmanspost. Å den posten som ska representera Sverige oj oj oj hur ska det se ut.Jag var smått nyfiken över hur man skulle hantera SDs "rätt till vice talmansroll enligt 100-årig praxis".
Givetvis satt detta långt inne och jag hade gärna suttit som en fluga på väggen och lyssnat på de frustrerade samtalen när slutsatsen - att SD måste få en vice talmansroll - krystades fram som en elefantbebis ur en myra.
Det enda partiet som stod på sig i sitt motstånd var V, vilket i sig också är lite intressant.
Nu tänkte jag på att det är lagligtnej inte så länge man är medlem i sd
Isf borde väl domstolarna ha fullt upp med rasismmål. Men nu har dom ju inte detsäg såhär, rasism är olagligt, men mycket av det folk kallar rasism är lagligt
Lagligt och accepterat är ju inte samma sak. Jag skulle säga att det inte är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag, eftersom de flesta partier tycker genuint illa om den sortens värdegrund. Däremot är det lagligt.
Det finns ju massor av saker som är lagliga, utan att för den skull vara socialt accepterade generellt. Och det finns saker som är inte är lagliga, men ändå socialt accepterade.
Att något är tillåtet i lag betyder dessutom inte att det inte borde diskuteras. Man får diskutera vad man vill, så länge man inte bryter mot lagen i form av förtal eller hets mot folkgrupp, och att diskutera huruvida ett parti är rasistiskt eller inte är varken det ena eller andra.
Det är tillåtet att ha vilka åsikter man vill, men det är lika tillåtet för andra att inte hålla med en. Och säga det.
Det beror på att åklagarna ser på rasism med en juridiskt inställning.Isf borde väl domstolarna ha fullt upp med rasismmål. Men nu har dom ju inte det
Det är nog bättre att låta SD visa upp vad de kan och inte kan på riktigt.Men det kommer mer. SD ska ju vara med i utskotten o allt annat. oj oj oj, hur ska dom kunna komma runt detta då
Nja med det är väl domstolen som inte delar den inställningen. Men det är ju tur att NÅN vet vad rasism egentligen ÄR. Hur fan skulle samhället annars se utDet beror på att åklagarna ser på rasism med en juridiskt inställning.
Många, även här på forumet har en mer känsloladdad inställning.
Vilket leder till att många företeelser, uttalande skälls för att vara rasistiska, men åklagare delar ju som sagt inte den inställningen
Men det är ju detta som är så kul att de flesta vill göra rasismen så hemsk när den ändå är laglig. Så eftersom den är laglig så är rasismen inte så hemsk att man måste göra den olaglig. Så om den nu är så hemsk varför vill man inte göra den olaglig då så är man ju av med problemet
Våra ledande svenska politiker är så demokratiskt skickliga problemlösare att jag ser dem som främsta källa till humor om jag behöver skratta.
De vet inte vad en rot är och ännu mindre hur man finner och reder den.
Domstolen tar ju inte upp ngr mål, det är väl åklagaren som gör det eller?Nja med det är väl domstolen som inte delar den inställningen. Men det är ju tur att NÅN vet vad rasism egentligen ÄR. Hur fan skulle samhället annars se ut
Men med lagen är man ju av med problemet. Hade vi haft en lag mot ALL rasism så hade ju SD inte fått ställa upp i valen, eftersom många anser att SD är rasistiska.Om man agerar på rasism, genom hets mot folkgrupp eller hatbrott, så är man ju redan olaglig. Rasistiskt motiverad misshandel straffas hårdare än annan misshandel, t ex.
Men åsikter kan man ju inte gärna göra olagliga, med mindre än att dra igång någon sorts Stasi-artad åsiktsregistrering, vilket få tycker är en bra idé. Motmedlet mot tokiga åsikter är inte lagen, utan diskussion. Ungefär som man ser prov på här på Buke, eller i riksdagen för den delen.
Ja, det är riktigt rolig läsning:Fast dramat fortsätter, ingen har väl missat senaste utspel... Svensk politik har aldrig varit så rolig som idag
De gör ett fantastiskt jobb. All heder åt dem.Sverige är ett litet land, men om vi tar oss an utmaningarna tillsammans kan Sverige bli världsledande när det handlar om jobb och tillväxt, och unikt när det kommer till jämlikhet, rättvisa och frihet. Vi socialdemokrater är redo att samla Sverige för att göra det möjligt.
Vi kommer i samtliga kommuner och landsting att utesluta alla former av samarbete eller förhandlingar med Sverigedemokraterna precis som vi avser att utesluta dem i Riksdagen. I det här läget är det viktigt att alla partier är beredda att ta ansvar och samarbeta över traditionella blockgränser i kommuner, landsting och regioner. Medborgarna har rätt att förvänta sig det av sina valda företrädare. Socialdemokraterna är beredda att ta det ansvaret.
Men med lagen är man ju av med problemet. Hade vi haft en lag mot ALL rasism så hade ju SD inte fått ställa upp i valen, eftersom många anser att SD är rasistiska.
Nu är det ju så att diskussion är INTE motmedel eftersom rasism har funnits långt innan Jesus föddes, div flera 1000 år sedan och rasismen finns fortfarande kvar.
Det är bla därför jag är så noggrann med definitionen av rasism. Det är en av de mest avskyvärda företeelserna i ett samhälle och ska behandlas därefter. Men att devalvera ordets betydelse genom att grundlöst kleta det på meningsmotståndare skadar kampen mot rasismen.Om man agerar på rasism, genom hets mot folkgrupp eller hatbrott, så är man ju redan olaglig. Rasistiskt motiverad misshandel straffas hårdare än annan misshandel, t ex.
Men åsikter kan man ju inte gärna göra olagliga, med mindre än att dra igång någon sorts Stasi-artad åsiktsregistrering, vilket få tycker är en bra idé. Motmedlet mot tokiga åsikter är inte lagen, utan diskussion. Ungefär som man ser prov på här på Buke, eller i riksdagen för den delen.
Man har ju alltid rätt att driva sin sak i domstol oavsett vad åklagare tycker. Sen är det ju domstolen som avgör utgångenDomstolen tar ju inte upp ngr mål, det är väl åklagaren som gör det eller?
Oj, vilken otroligt cynisk syn på svensk politik. Är allting i Sverige per definition trams för dig, eller bara allt som svenska politiker bryr sig om?
Svensk politik blir sina politiker och där är där tramset finns, inte frågorna i sig.
Svenska politiker sitter i sandlådan istället för att agera som vuxna dvs att ansvarsfullt och pragmatiskt lösa problem.
Du är möjligen av en annan åsikt men det jag ser är att svenska politiker beter sig ovärdigt och är duktigare på att skapa problem än att lösa dem.
Ja, jag anser att svensk politik är en fars och svenska politiker är clownaktiga karaktärer.