SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är övertygad om att det i det här fallet finns en bred samstämmig uppfattning bland allmänheten (majoriteten av Sveriges befolkning), forskare och människorättsaktivister, bl a.
Men det där går inte heller. Någon måste bestämma vad som är vad. Hur ska man annars kunna följa lagen tex om ingen hade bestämt vad som är fel.

Alltså, finns det olaglig rasism och finns det laglig rasism

Men det där går inte heller. Någon måste bestämma vad som är vad. Hur ska man annars kunna följa lagen tex om ingen hade bestämt vad som är fel.

Alltså, finns det olaglig rasism och finns det laglig rasism
Rasism är inte ett juridiskt begrepp. Om det är juridiska begrepp du vill diskutera så får du ju säga det. Inom juridik handlar det om diskriminering, hets mot folkgrupp och hatbrott (googla).

Helt fel. Frågan var inte ställd så i valet.

Frågan kvarstår VEM som bestämmer vad som är rasism
Det är definitionerna av rasism som bestämmer det.

Då så kommer du att fråga vem som gjort de definitionerna.

Mitt svar blir att det är gemensamt definierat i världen.
Och beslutat demokratiskt.

SD bestämmer själva om de vill vara rasistiska eller inte.
Just nu så har de skrivit ett partiprogram som är rasistiskt.
Nej det där går inte heller för dom säger att dom inte är rasistiska. Det är NI som säger att dom är rasistiska och VEM har bestämt att dom är rasistiska.

Om det är lagligt att ha rasister i Sveriges Riksdag så är det väl inte rasistiskt. Om det är så dåligt att vara rasister hur är det möjligt att betala ut 40 milj kr till rasism? Är det skillnad på rasism och rasism

Ok
Rasism är inte ett juridiskt begrepp. Om det är juridiska begrepp du vill diskutera så får du ju säga det. Inom juridik handlar det om diskriminering, hets mot folkgrupp och hatbrott (googla).
Så den rasism som finns i Sveriges Riksdag den är inte så farlig då. Den kan vi acceptera på ett lagligt sätt, eller hur

Ok

Så den rasism som finns i Sveriges Riksdag den är inte så farlig då. Den kan vi acceptera på ett lagligt sätt, eller hur
Det är inte olagligt att skapa, leda och rösta på ett ickedemokratiskt parti. Likt förbaskat är det farligt.

Om det är lagligt att ha rasister i Sveriges Riksdag så är det väl inte rasistiskt.
Jo, rasism är inte ett juridiskt begrepp. Som jag skrev nyss.

Nej det där går inte heller för dom säger att dom inte är rasistiska. Det är NI som säger att dom är rasistiska och VEM har bestämt att dom är rasistiska.

Om det är lagligt att ha rasister i Sveriges Riksdag så är det väl inte rasistiskt. Om det är så dåligt att vara rasister hur är det möjligt att betala ut 40 milj kr till rasism? Är det skillnad på rasism och rasism

Okej.
Så här har jag gjort.
Jag har granskat texten som om den vore en specifikation för programvara.
Metoden jag använt är denna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Gilb
Som jag har lärt mig av Tom Gilb på utbildning i mitt tidigare arbete som innebar att jag skulle säkra kvalitet i mjukvara.

Metoden innebär att man plockar sönder texten för att tyda ut vad den innebär och får för konsekvenser när den implementeras.

Det var så den amerikanska recensenten Ethel L Heins resonerade, när han lite mer djupgående, analyserade boken om Bröderna Lejonhjärta:

"Boken kan ge unga människor en obehaglig känsla. Dess upptagenhet av döden och antydningar om själavandring kan vara förvirrande. Det avslutande stilla accepterandet av självmord kan chockera"

Okej.
Så här har jag gjort.
Jag har granskat texten som om den vore en specifikation för programvara.
Metoden jag använt är denna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Gilb
Som jag har lärt mig av Tom Gilb på utbildning i mitt tidigare arbete som innebar att jag skulle säkra kvalitet i mjukvara.

Metoden innebär att man plockar sönder texten för att tyda ut vad den innebär och får för konsekvenser när den implementeras.

Jag tror att landsbygdsbo är ute efter ett avsnitt där det står Vi Är Ett Rasistiskt Parti. Och såpass har han rätt att det inte står just på det viset, i klartext.

Ignore är en fantastisk funktion.

Eller hur! :up:

Med ibland komiska resultat: jag har en av debattörerna i den här tråden på ignore, och då försvinner hälften av alla inlägg, och alla är överens. Det blir lite som skuggboxning.

Haha, vi kanske inte har samma på ignore för det fantastiska (ej i dess positiva mening) i det här fallet tycker jag är att man trots ignorerafunktionen kan följa diskussionen utan problem eftersom man vet exakt vad det står i (varje jävla ett av) de dolda inläggen. :D

Det skulle jag aldrig våga.
Man måste hålla sig informerad om allt tokigt som sker.
Att stoppa huvudet i sanden kan sannerligen vara farligt.
Håller i huvudsak med, men det finns en gräns liksom... Imponeras dock av er som fortfarande orkar! :bow:
Tycker egentligen mest att det är trist att en enda person kan förstöra i stort sett ett helt forum med sitt tröttsamma söndertjatande av var och varannan tråd.

Eller hur! :up:

Haha, vi kanske inte har samma på ignore för det fantastiska (ej i dess positiva mening) i det här fallet tycker jag är att man trots ignorerafunktionen kan följa diskussionen utan problem eftersom man vet exakt vad det står i (varje jävla ett av) de dolda inläggen. :D

Håller i huvudsak med, men det finns en gräns liksom... Imponeras dock av er som fortfarande orkar! :bow:
Tycker egentligen mest att det är trist att en enda person kan förstöra i stort sett ett helt forum med sitt tröttsamma söndertjatande av var och varannan tråd.

Jag är nog lika utpräglad Asperger som @landsbygdsbo för jag kan se att användaren har en del poänger i sina texter. Kan dock tycka att man kan lägga ner när det blir en principdiskussion som inte leder någonstans.

Jag är nog lika utpräglad Asperger som @landsbygdsbo för jag kan se att användaren har en del poänger i sina texter. Kan dock tycka att man kan lägga ner när det blir en principdiskussion som inte leder någonstans.
Visst, men världen är inte ordagrann så därför så måste man acceptera att även en tolkning är en sorts sanning och inte en åsikt.
Världen är full av tolkningar som måste hanteras som sanningar.

Har någon av er faktiskt aspergers? För det alltmer allmänna användandet av aspergers som beskrivning av icke uppskattade/asociala beteenden är ungefär lika sympatiskt som att beskriva misstag och dumheter med mongo, cp och liknande - inte alls, alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 142
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka