SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har någon av er faktiskt aspergers? För det alltmer allmänna användandet av aspergers som beskrivning av icke uppskattade/asociala beteenden är ungefär lika sympatiskt som att beskriva misstag och dumheter med mongo, cp och liknande - inte alls, alltså.

Jag vet inte, om jag har aspergers , om, så måste jag ha en mkt sällsynt variant. Ty en stor del av min inkomst kommer från sälj o marknadsföringsarbete. Några av mina dokumenterat starka sidor är just min sociala och verbala förmåga att skapa kontakter.

Till det kommer naturligtvis en fallenhet för provokation.

;)

Jag vet inte, om jag har aspergers , om, så måste jag ha en mkt sällsynt variant. Ty en stor del av min inkomst kommer från sälj o marknadsföringsarbete. Några av mina dokumenterat starka sidor är just min sociala och verbala förmåga att skapa kontakter.

Till det kommer naturligtvis en fallenhet för provokation.

;)

Tur att du hittat Buke, där så många försöker "diskutera" med dig? Ju fler som svarar emot, ju fler poäng till dig, eller?

Ja, det finns ingen lag mot det, så länge man håller sig inom ramarna för hets mot folkgrupp. Men annars står det oss fritt att rösta in vilka åsikter som helst i riksdagen, som synes.
Men det var ju skönt att höra och att det är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag. Och om det inte vore accepterat så hade man väl bestämmt att rasism inte skulle vara tillåtet i Sveriges Riksdag. Det är ju inte direkt så att rasismen uppfanns på valdagen typ. Så är det tillåtet där så är det tillåtet i övriga Sverige också och man behöver inte tjafsa om folk är rasister eller inte. Man får vara det faktiskt.

Så är det tillåtet där så är det tillåtet i övriga Sverige också och man behöver inte tjafsa om folk är rasister eller inte. Man får vara det faktiskt.

Eftersom vi är väldigt många som inte vill ha ett samhälle där man värderas efter födelseort och livsåskådning, så kommer protesterna att fortsätta hagla mot rasisterna. Vi är rädda om vårt samhälle och våra medmänniskor.

Men det var ju skönt att höra och att det är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag.
Det är det ju inte alls.
Det är en stor skillnad på vad som är accepterat och vad som är tillåtet.

Ljuga t.ex. är inte olagligt men det är definitivt inte accepterat.
Man får t.o.m. ljuga som åtalad i domstol men det gör inte att det blir accepterat.

Inget av de andra partierna i Riksdagen accepterar SD p.g.a. att SD är rasistiskt.
Det behöver inte rasism vara olaglig för.

Jag undrar ibland om du kör omvänd psykologi.
Och att du egentligen letar efter argument för att kunna peppra någon annan med dem.
exempelvis, när det gäller den diskuterade SD texten så har ju bristen på det vi diskuterat komplicerat hela saken. citatens frånvaro gör det ju inte lättare liksom ;)

Det är det ju inte alls.
Det är en stor skillnad på vad som är accepterat och vad som är tillåtet.

Ljuga t.ex. är inte olagligt men det är definitivt inte accepterat.
Man får t.o.m. ljuga som åtalad i domstol men det gör inte att det blir accepterat.

Inget av de andra partierna i Riksdagen accepterar SD p.g.a. att SD är rasistiskt.
Det behöver inte rasism vara olaglig för.

Det är ett något underligt påstående:
"Inget av de andra partierna i Riksdagen accepterar SD p.g.a. att SD är rasistiskt.
Det behöver inte rasism vara olaglig för
"

Jag skulle tvärtom tro att alla andra riksdagspartier accepterar SD. Som ett utslag av folkviljan.
Däremot så delar man inte åsikt med dem, men det betyder ju inte att man inte accepterar dem.

Vad man däremot inte accepterar är de enskilda SD medlemmars rasistiska uttalanden.
Partiets officiella linje kan ju knappast skyllas för att vara rasistiskt.

Men det var ju skönt att höra och att det är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag. Och om det inte vore accepterat så hade man väl bestämmt att rasism inte skulle vara tillåtet i Sveriges Riksdag. Det är ju inte direkt så att rasismen uppfanns på valdagen typ. Så är det tillåtet där så är det tillåtet i övriga Sverige också och man behöver inte tjafsa om folk är rasister eller inte. Man får vara det faktiskt.

Lagligt och accepterat är ju inte samma sak. Jag skulle säga att det inte är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag, eftersom de flesta partier tycker genuint illa om den sortens värdegrund. Däremot är det lagligt.

Det finns ju massor av saker som är lagliga, utan att för den skull vara socialt accepterade generellt. Och det finns saker som är inte är lagliga, men ändå socialt accepterade.

Att något är tillåtet i lag betyder dessutom inte att det inte borde diskuteras. Man får diskutera vad man vill, så länge man inte bryter mot lagen i form av förtal eller hets mot folkgrupp, och att diskutera huruvida ett parti är rasistiskt eller inte är varken det ena eller andra.

Det är tillåtet att ha vilka åsikter man vill, men det är lika tillåtet för andra att inte hålla med en. Och säga det.

Jag var smått nyfiken över hur man skulle hantera SDs "rätt till vice talmansroll enligt 100-årig praxis".
Givetvis satt detta långt inne och jag hade gärna suttit som en fluga på väggen och lyssnat på de frustrerade samtalen när slutsatsen - att SD måste få en vice talmansroll - krystades fram som en elefantbebis ur en myra.
Det enda partiet som stod på sig i sitt motstånd var V, vilket i sig också är lite intressant.

Fast dramat fortsätter, ingen har väl missat senaste utspel från Carin Jämtin & Ilmar Reepalu:

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/jaemtin-nu-maste-alla-ta-ansvar-foer-att-blockera-sd-10841

Svensk politik har aldrig varit så rolig som idag och i den vuxna verkligheten utanför rasar Ebola och USA utför räder mot Syriens IS.

Svensk politik har aldrig varit så rolig som idag och i den vuxna verkligheten utanför rasar Ebola och USA utför räder mot Syriens IS.

Så vem som styr Sverige, och vilka värderingar som ligger till grund för hur landet styrs, det är bara skoj och barnsligheter för dig?O_o

Det är ju inte bara krig och sjukdomar som är vuxet och allvar - konflikten i svensk politik just nu handlar ju t ex till del väldigt mycket om just kriget i Syrien, ska människorna tvingas kvar där, eller ska man tillåta dem att söka skydd här? Konflikten i Syrien är ju verkligen direkt kopplad till valresultatet, Reinfeldt gick ut och sa att vi måste öppna våra hjärtan, flyktingar från Syrien och Irak knackar på dörren, och vi måste släppa in dem. Och då sa ju uppenbarligen 13% av Sveriges befolkning nej tack, låt dem stanna bland bomberna, det är så viktigt att stänga Sverige för flyktingar att jag vill använda min riksdagsröst enkom till det, i princip.

Det är ju det alltihop handlar om, ska vi hjälpa andra när krig och sjukdomar rasar, eller ska vi stänga gränsen och bara hålla oss för oss själva? Och det är ju särskilt viktigt och aktuellt nu, just eftersom "Ebola rasar och USA utför räder mot Syriens IS".

Plaskar vidare i ankdammen.

Personligen så anser jag att det effektivaste sättet att bekämpa SD är att sticka hål på deras kassa matematik.
Inte ens om de lyckades med att genomföra sina idéer så skulle skolan och äldrevården få det bättre.
Det är helt andra problem som spelar in där.

Det är som Orwells 1984, man pekar på ett krig långt borta för att slippa ta tag i de verklige problemen.

Så vem som styr Sverige, och vilka värderingar som ligger till grund för hur landet styrs, det är bara skoj och barnsligheter för dig?O_o
".

Våra ledande svenska politiker är så demokratiskt skickliga problemlösare att jag ser dem som främsta källa till humor om jag behöver skratta.

De vet inte vad en rot är och ännu mindre hur man finner och reder den.

Lagligt och accepterat är ju inte samma sak. Jag skulle säga att det inte är accepterat med rasism i Sveriges Riksdag, eftersom de flesta partier tycker genuint illa om den sortens värdegrund. Däremot är det lagligt.
Men det är ju detta som är så kul att de flesta vill göra rasismen så hemsk när den ändå är laglig. Så eftersom den är laglig så är rasismen inte så hemsk att man måste göra den olaglig. Så om den nu är så hemsk varför vill man inte göra den olaglig då så är man ju av med problemet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 147
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka