SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det innebär ju att även du inser att texterna är konstruerade så att de inte innehåller direkt rasistisk text.
Trevligt att du kommit dithän, resan har ju varit lång.
Det har jag vetat hela tiden.
Men jag till skillnad mot dig har sedan velat komma djupare samt framåt i diskussionen.

Du gillar för din del att haka upp dig på ord i början och sedan inte komma vidare.
Och det gäller alla de diskussioner som jag har sett dig delaktig i.
Du står och stampar och vägrar att lämna något ord som du har hakat upp dig på.

Och helt ärligt.
Det blir oerhört tradigt och enahanda.

Det var någon som sa att bilden ligger i betraktarens öga. Alltså ligger åsikten om ett textstycke i läsarens huvud inte i texten i sig.

Vilket väl kan sägas om åsikterna kring SD;s principprogram
Text fungerar inte som bild.
Och vissa saker i en bild är också en sanning som går att verifiera.
Det finns bilder på låtsas och bilder på riktigt.

En text går också att verifiera på olika sätt.
Och det går att blåsa bort rökridåerna om man analyserar noga.

"
Ni som skyller sd för fascism, var i deras partiprogram säger man att man vill införa ovanstående?
Men snälla människa ingen skulle väl komma någon vart genom att skriva i partiprogrammet att de är rasistiska och vill införa fascism.

Vi kan ta och peka på den där Herr Hitler igen.
Han började försiktigt för att sedan sakta normalisera ett rasistiskt samhälle.
Det går jättelätt att få med människor på sådant bara man tar det i små steg.

Text fungerar inte som bild.
Och vissa saker i en bild är också en sanning som går att verifiera.
Det finns bilder på låtsas och bilder på riktigt.

En text går också att verifiera på olika sätt.
Och det går att blåsa bort rökridåerna om man analyserar noga.

En text består egentligen av två saker. dels vad som faktiskt står där och dels vad läsaren lägger in i sin tolkning.
Vad jag hela tiden argumenterat emot är att flera av er lägger in er tolkning som faktiskt text.
Vilket inte är rätt.
Jag tolkar texten, lägger in mina värderingar i texten och bildar mig en uppfattning, så tror jag de flesta av oss gör när det gäller politisk text.
Men, och det är viktigt att förstå, tolkningen är inte bokstavstrogen. Man lägger in sina egna värderingar.
Därför kan A se texten som starkt rasistisk
B som i stort sett politiskt korrekt men med undertoner som inte är "koscher"'
C accepterar texten som den är utan invändningar.

Och alla har rätt . . i sin tolkning

Men vi läser samma text och när vi hänvisar till fakta i texten så kan vi inte lägga dit vår tolkning utan ska hänvisa till just den befintliga texten.

Ignore är en fantastisk funktion.

Problemet med ignore är att man ändå får se den där lilla "det finns nåt du inte har läst, hehe... :sneaky:" längst ner, så det kräver viss självbehärskning i alla fall. Men vad jag märkt senaste dagarna är att det blir allt lättare att låta bli att klicka där i alla fall! Förr eller senare kanske det blir helt lugnt, då... :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 142
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka