SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja de har fler frågor som jag står bakom....
Och nej jag är inte FÖR att skicka ut "alla invandrare" eller FÖR att stoppa all invandring...
Men med områden som Rinkeby mfl, Rosengård osv går det ju inte att blunda för att det finns INHEMSKA problem som kräver resurser, där vi pratar om 2-3 generationens invandrare som känner sej utanför, som ÄR svenska medborgare och behöver hjälp. Vem bryr sej om dem ? De är inte "invandrare" per definition och de är inte "svenssons" som kan få jobb utan att ändra sina namn...

Du svarade inte på frågan?

Funderat fram och tillbaka:
Om ja vad har de för bra annan politik?

Stopp. VI har inte GEMENSAMT kommit fram till att texten i SD:s partiprogram är rasistisk. DU har kommit fram till det. Det enda vi kan sägas vara överens om i den frågan är att vi inte är överens om hur språk används och bör tolkas, och därmed inte om "beviskraven" för att tolka texten som rasistiskt eller inte. Det i sig säger vare sig att texten är rasistisk eller inte rasistiskt, det säger bara att det i tråden inte presenterats något bevis som landsbygdsbo godtagit.
Eftersom jag otaliga gånger efterfrågat citat som är fascistiska och rasistiska från deras program, men ännu inte fått det antog jag att det var ett instämmande i min åsikt att texten inte innehåller rasistisk eller fascistisk text, däremot så är andemeningen i texten inte "kosacker"

Stopp. VI har inte GEMENSAMT kommit fram till att texten i SD:s partiprogram är rasistisk. DU har kommit fram till det. Det enda vi kan sägas vara överens om i den frågan är att vi inte är överens om hur språk används och bör tolkas, och därmed inte om "beviskraven" för att tolka texten som rasistiskt eller inte. Det i sig säger vare sig att texten är rasistisk eller inte rasistiskt, det säger bara att det i tråden inte presenterats något bevis som landsbygdsbo godtagit.
Eftersom jag otaliga gånger efterfrågat citat som är fascistiska och rasistiska från deras program, men ännu inte fått det antog jag att det var ett instämmande i min åsikt att texten inte innehåller rasistisk eller fascistisk text, däremot så är andemeningen i texten inte "koscher"

Eftersom jag otaliga gånger efterfrågat citat som är fascistiska och rasistiska från deras program, men ännu inte fått det antog jag att det var ett instämmande i min åsikt att texten inte innehåller rasistisk eller fascistisk text, däremot så är andemeningen i texten inte "kosacker"

Men det har ju presenterats en massa gånger i alla dessa trådar som berör SD, text som de som menar att principprogrammet och partiet är rasistiska visar på just detta. Men DU godkänner inget av detta eftersom du inte anser att det presenterade är rasistiskt.

Frågan du kan ställa är: presentera något ur SD:s partiprogram som DU anser vara rasistiskt. Och just det har flera användare gjort en massa gånger i många trådar. Då kan du inte svara att inget har presenterats.
Frågan du inte kan ställa är: presentera något ur SD:s partiprogram som JAG anser vara rasistiskt. Det är här du hakar upp dig, och menar att ingen har presenterat något, men varför skulle vi? Din tolkning av språket är inte något som andra användare behöver lägga större vikt vid än någon annans tolkning, så du får själv presentera din egen analys. Du delar uppenbarligen inte åsikterna om hur text och uttryck bör tolkas med de som menar att partiet är rasistiskt, då finns det ju inget mer att säga om det. Svaret är att DU godkänner inte tolkningen, det säger inte att texten inte ÄR rasistisk. Många andra bukefalister anser att den är det.

Men det har ju presenterats en massa gånger i alla dessa trådar som berör SD, text som de som menar att principprogrammet och partiet är rasistiska visar på just detta. Men DU godkänner inget av detta eftersom du inte anser att det presenterade är rasistiskt.

Frågan du kan ställa är: presentera något ur SD:s partiprogram som DU anser vara rasistiskt. Och just det har flera användare gjort en massa gånger i många trådar. Då kan du inte svara att inget har presenterats.
Frågan du inte kan ställa är: presentera något ur SD:s partiprogram som JAG anser vara rasistiskt. Det är här du hakar upp dig, och menar att ingen har presenterat något, men varför skulle vi? Din tolkning av språket är inte något som andra användare behöver lägga större vikt vid än någon annans tolkning, så du får själv presentera din egen analys. Du delar uppenbarligen inte åsikterna om hur text och uttryck bör tolkas med de som menar att partiet är rasistiskt, då finns det ju inget mer att säga om det. Svaret är att DU godkänner inte tolkningen, det säger inte att texten inte ÄR rasistisk. Många andra bukefalister anser att den är det.
Jag har ett flertal gånger framfört att deras programs andemening, så som jag tolkar den är främlingsfientlig, trångsynt . Men samtidigt har jag förklarat att det är skrivet så att det ska sakna de hållhakar ni påstår ska finnas där. Gång på gång framförs åsikten att det är rasistiskt, fine alla har rätt att tycka, men när tyckande övergår till påståenden så vill i alla fall jag ha fakta.

Jag har ett flertal gånger framfört att deras programs andemening, så som jag tolkar den är främlingsfientlig, trångsynt . Men samtidigt har jag förklarat att det är skrivet så att det ska sakna de hållhakar ni påstår ska finnas där. Gång på gång framförs åsikten att det är rasistiskt, fine alla har rätt att tycka, men när tyckande övergår till påståenden så vill i alla fall jag ha fakta.

Det är inget du behöver förklara för oss, det är ju exakt det som många i tråden redan skriver! De använder självklart inte ordet "ras" just på grund av dess traditionella negativa klang. De beskriver dock samma sak, men med andra ord -> innehållet är detsamma, utan att nämna the r-word. Ungefär som den där övningen som är vanlig vid språkövningar; förklara ett ord utan att säga själva ordet och så ska dina kamrater gissa vilket ordet är.

Och du missar att dina åsikter är lika mycket tyckande som andras, så länge vi inte gemensamt kommit överens om att det är NE:s definition av rasism som gäller och endast den. Och det har vi ju inte gjort.

Det är inget du behöver förklara för oss, det är ju exakt det som många i tråden redan skriver! De använder självklart inte ordet "ras" just på grund av dess traditionella negativa klang. De beskriver dock samma sak, men med andra ord -> innehållet är detsamma, utan att nämna the r-word. Ungefär som den där övningen som är vanlig vid språkövningar; förklara ett ord utan att säga själva ordet och så ska dina kamrater gissa vilket ordet är.

Och du missar att dina åsikter är lika mycket tyckande som andras, så länge vi inte gemensamt kommit överens om att det är NE:s definition av rasism som gäller och endast den. Och det har vi ju inte gjort.

Då är vi på ruta ett igen, du håller med mig om att texten inte innhåller rasism i klartext ("De använder självklart inte ordet "ras" just på grund av dess traditionella negativa klang.

Men om jag säger att en text är rasistisk, odemokratisk fascistisk då är det banne mig min skyldighet att ord för ord visa var i texten är det jag påstår.

Det är faktiskt normal anständighet.

Däremot har du ingen redovisningsskyldighet om du skriver, "JAG ANSER ATT"
Därför är jag av den övertygelsen att majoriteten här anser att texten är rasistisk men att ingen hittills kunnat ändra den åsikten till fakta eftersom texten inte innehåller just det folk anser att den gör.

När det kommer till kritan tror jag att vi är tämligen överens om vad det skulle leda till om SD fick makten.

Men lika lite som jag kan klistra på Partiet SD en massa skit lika lite kan jag klistra på V detsamma. Trots att jag med min magkänsla är lika övertygad om ett maktövertagande av V vore lika katastrofalt för Sverige.

MEN FOLK HAR JU GJORT DET!

Flera, flera gånger dessutom.
Nej, vad folk har gjort är att de har framfört åsikten om att den eller den anser att texten är öppet rasistisk.
Och när jag frågat efter citat så har man efter mycket, mycket om och men klämt fram raderna där ordet essens nämns.

Läser du vad jag skriver så ser du att jag anser att texten är ok rent juridiskt (vilket tydligen även åklagaren anser) men att andemeningen inte är koscher.

Texten är skickligt skriven, med flit så att den som inte gillar rasisms kan, om han accepterar resten av programmet utan vidare kan köpa de omskrivna raderna med. Samtidigt så hittar den inbitne rasisten vad han söker.

Man har med flit skrivit en luddig text som kan attrahera båda grupperna (vilket man lyckats med)

Naturligtvis så "ser" den som brinner av "ANTI-SD" känslor mellan raderna i texten och betraktar den som öppet rasistisk.

Men för min del, som bara betraktar SD som ytterligare ett missnöjesparti (av de två dom finns i riksdagen idag), ja där hittar jag inte de rasistiska, odemokratiska och fascistiska textraderna som alla säger finns, men ingen lyckas citera.

Nej, vad folk har gjort är att de har framfört åsikten om att den eller den anser att texten är öppet rasistisk.
Och när jag frågat efter citat så har man efter mycket, mycket om och men klämt fram raderna där ordet essens nämns.

Läser du vad jag skriver så ser du att jag anser att texten är ok rent juridiskt (vilket tydligen även åklagaren anser) men att andemeningen inte är koscher.

Texten är skickligt skriven, med flit så att den som inte gillar rasisms kan, om han accepterar resten av programmet utan vidare kan köpa de omskrivna raderna med. Samtidigt så hittar den inbitne rasisten vad han söker.

Man har med flit skrivit en luddig text som kan attrahera båda grupperna (vilket man lyckats med)

Naturligtvis så "ser" den som brinner av "ANTI-SD" känslor mellan raderna i texten och betraktar den som öppet rasistisk.

Men för min del, som bara betraktar SD som ytterligare ett missnöjesparti (av de två dom finns i riksdagen idag), ja där hittar jag inte de rasistiska, odemokratiska och fascistiska textraderna som alla säger finns, men ingen lyckas citera.

Det är DIN åsikt.

Jag har hänvisat till ett tiotal andra analyser av texten som visar ett annat resultat.
Jag och många andra bukefalister har analyserat texten och kommit fram till ett annat resultat.

Du får ha DIN åsikt om materialet, men det betyder vare sig att den är korrekt eller att någon annan behöver dela den.

Du börjar bli förbannat fånig, och då menar jag inte i din åsikt, utan i ditt hävdande av att ingen visat dig.

Det är DIN åsikt.

Jag har hänvisat till ett tiotal andra analyser av texten som visar ett annat resultat.
Jag och många andra bukefalister har analyserat texten och kommit fram till ett annat resultat.

Du får ha DIN åsikt om materialet, men det betyder vare sig att den är korrekt eller att någon annan behöver dela den.

Du börjar bli förbannat fånig, och då menar jag inte i din åsikt, utan i ditt hävdande av att ingen visat dig.
Ja jag är fånig, men å andra sidan så verkar det som om jag har rätt här.
Skulle texten i fråga vara öppet rasistisk, odemokratisk och fascistisk då skulle nog fler ha kunnat angripa den, tom lagföra den.

Om du anklagar ett parti för att vara rasistisk, odemokratisk och fascistisk och jag ställer frågor och vill ha käll-citat , o du reagerar med att skylla mig som fånig... ja då kan man ju med fog börja undra och ifrågasätta. ;)

Du bara upprepar din åsikt blandat med osanningar @landsbygdsbo

Sitt inte och påstå att folk inte har varit "anständiga" nog att citera de aktuella styckena ur SD:s principprogram. För det har vi, flera av oss.

Stycket om essens har citerats på det här forumet fler gånger än någon annan jävla text.
Det har jag väl aldrig förnekat, vad jag efterfrågat är de rasistiska, fascistiska och odemokratiska textraderna som vissa här säger sig finna. Och ordet essen KAN , säger kan användas i rasistiska religiösa, musikaliska , kulinariska sammanhang vilket gör det rätt tunt att hänga upp hela din argumentation på.

Nej @landsbygdsbo det är inte alls tunt. SD är öppna med att de har en essentialistisk människoåskådning.

De är det enda partiet som har den synen. Det är nämligen ett knepigt sätt att betrakta människor på, som går på tvärs mot humanism, FN och liberala idéer i allmänhet. Risken med essentialism är nämligen att man gör skillnad på människor, urholkar tanken på alla människors lika värde. Vilket SD också gör. De knyter nämligen den här tanken till nationalism, till religion och till invandring.

Aha, nu lämnar vi SD;s principprogram och ska diskutera SD som helhet, Den gubben eller gumman köper jag inte. Jag har hela tiden argumenterat för att texten i principprogrammet inte är rasistisk, odemokratisk eller fascistisk. Det har många upprörts över. Nu verkar det som du inser att dina argument visavi den aktuella texten inte håller längre och vill därför vidga diskussionen.

Min inställning är vad det gäller SD, att de är ett nationellt populistiskt parti som inte har kapacitet att på sikt bedriva en seriös politik. Att man i sin medlemskader har många politiskt oskolade, politiskt snedvridna medlemmar och att partiet officiellt håller en linje som inte kan beskrivas som rasistisk, odemokratisk eller fascistisk.

Men att partiet pga av just dessa medlemmar kommer att få svårt att hålla fast vid sin officiella linje.

Exakt samma bekymmer som V har periodvis.

Nej @landsbygdsbo SD knyter själva ihop essentialism och nationalism i sitt principprogram. Kan du inte snälla bara läsa igenom programmet ordentligt?

Från stycket Människan:
"För att nämna några konkreta exempel så menar vi bland annat att de flesta människor är sociala och kollektiva varelser som har ett nedärvt behov av att tillhöra en större gemenskap, att de flesta människor primärt identifierar sig med andra individer som påminner om en själv och att de flesta människor har lättare att visa solidaritet och empati med individer som man upplever är en del av samma gemenskap som man själv tillhör. Av detta drar vi slutsatsen att en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader har en gynnsam effekt på sammanhållningen, tryggheten och stabiliteten inom ett samhälle.

Vi kan också konstatera att historiska försök med att bygga starka kollektiv som är större än nationen ofta har misslyckats, ibland med katastrofala följder som i till exempel före detta Jugoslavien, och att sådana försök därför bör undvikas då de är förenade med stora risker." https://sverigedemokraterna.se/manniskan/ Min fetning.

Ni lyckas inte övertyga landsbygsbo om ni inte kan få Jimmie Håkansson att personligen komma hem till honom och rakt ut säga: "Ja, jag är rasist, och mitt parti är rasistiskt!"

Om ens det hjälper.:devil:

Nej @landsbygdsbo SD knyter själva ihop essentialism och nationalism i sitt principprogram. Kan du inte snälla bara läsa igenom programmet ordentligt?

Från stycket Människan:
"För att nämna några konkreta exempel så menar vi bland annat att de flesta människor är sociala och kollektiva varelser som har ett nedärvt behov av att tillhöra en större gemenskap, att de flesta människor primärt identifierar sig med andra individer som påminner om en själv och att de flesta människor har lättare att visa solidaritet och empati med individer som man upplever är en del av samma gemenskap som man själv tillhör. Av detta drar vi slutsatsen att en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader har en gynnsam effekt på sammanhållningen, tryggheten och stabiliteten inom ett samhälle.

Vi kan också konstatera att historiska försök med att bygga starka kollektiv som är större än nationen ofta har misslyckats, ibland med katastrofala följder som i till exempel före detta Jugoslavien, och att sådana försök därför bör undvikas då de är förenade med stora risker." https://sverigedemokraterna.se/manniskan/ Min fetning.
Men var står den omtalade Essentialismen att finna.
Att områden med samma kultur, religion, ekonomi o språk lättare håller fred med varandra vet väl de flesta, det är väl bara att öppna en historiebok. Det är en av orsakerna till uppstarten av det som nu är EU. Att Tyskar o Fransmän skulle idka handel o kulturutbyte istället för att byta bly.

Och vi har ju bra exempel på hur Tsarens megabygge rasat samman och förorsakar problem fram in i dessa dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 026
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 116
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka