SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minska på de kostsamma flyktingarna...
Så vi får pengar att lägga på de inhemska problemen, när de är fixade kan vi ta emot kostnader...

Vad är din lösning på problemet ?

Tänk vad enkelt det vore om det bara var så att om vi inte tog emot någr flyktingar så fanns en outsinlig kassakista att ta pengar ur. Det är äkta Åkessons retorik.

Det är så sjukt omänskligt att de som har haft det värst ska nekas hjälp.

Ingenting kommer få mig att tycka att vi inte ska försöka jobba både med integration och med flyktingar

Minska på de kostsamma flyktingarna...
Så vi får pengar att lägga på de inhemska problemen, när de är fixade kan vi ta emot kostnader...

Vad är din lösning på problemet ?

En lösning på problemet är absolut inte att rösta på sverigedemokraterna.
För de har ingen finansering över huvudtaget över samhällets övriga kostnader. Jippie allt löser sig bara vi stoppar invandringen!!

Om man följt debatterna på TV inför valet, läst igenom de olika partiernas valmanifest, öppnat ögonen för hur skola, vård och omsorg blivit under de sista åtta åren. Hur klyftorna i samhället har ökat.
Kollat längre än till sin egen plånbok mao öppnat sina ögon för hur det blivit i Sverige. Och

Så en lösning är: utbildning både i svenska( för invandrande blivande svenskar) och yrkesutbildningar för alla som behöver det.
Som flera partier yrkar på.
Ja förr utom SD (för asyl invandrarna som ju inte borde inte vara här) välkomna nordiska och européiska vänner.

Det fattas folk i vård, omsorg och skola.
Det behövs byggas nya hus för att man ska kunna flytta för jobb eller skola.

Och ja segregationen måste lösas på något sätt. Men Inte med att kasta ut människor eller låta dem bo här och må dåligt. Men det ligger på politisk front. Även hos andra partier än hos SD.

De verkar inte ha tagit till sig det svenska sättet med konfliktlösning utan våldsamheter - kan vi skicka tillbaka dem till Danmark tro?

Nej, men det är ju helt självklart - spelar ingen roll hur mycket vi än försöker dressera dem i att uppföra sig svenskt, de är födda sådär... :(

Svårigheten blir att få Danmark att ta emot dem tror jag. De borde ju, men du vet ju hur danskar är. :cautious:

Det här var ju inte precis munter läsning heller...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19566975.ab

Allt detta hat! :eek:
Vi vet ju inte än om detta beror på hat eller slarv
"Tidigare har han sagt till Sveriges Radio att dödsbranden i Högdalen rubriceras som allmänfarlig vårdslöshet, alltså att personerna i lägret själva kan ha tänt på. Den tekniska undersökningen är ännu inte färdig, men brottsrubriceringen kan ändras om det framkommer nya uppgifter, sa Gartér."

kom ihåg, granska texten kritiskt!

Vi vet ju inte än om detta beror på hat eller slarv
"Tidigare har han sagt till Sveriges Radio att dödsbranden i Högdalen rubriceras som allmänfarlig vårdslöshet, alltså att personerna i lägret själva kan ha tänt på. Den tekniska undersökningen är ännu inte färdig, men brottsrubriceringen kan ändras om det framkommer nya uppgifter, sa Gartér."

kom ihåg, granska texten kritiskt!
Ett litet problem var att polisen inte gjorde någon teknisk undersökning, spärrade inte av brandplatsen och förhörde bara en handfull personer. Sen avskrev de händelsen. Trots att det fanns vittnen som sa att branden började på fyra olika ställen (vitten som aldrig förhördes) så sade sig polisen att romerna orsakat branden själva pga. slarv.

Ett litet problem var att polisen inte gjorde någon teknisk undersökning, spärrade inte av brandplatsen och förhörde bara en handfull personer. Sen avskrev de händelsen. Trots att det fanns vittnen som sa att branden började på fyra olika ställen (vitten som aldrig förhördes) så sade sig polisen att romerna orsakat branden själva pga. slarv.
Jo jag har "hört det med" men nu så ligger utredningen öppen enligt polisen. Version 1 gäller tills bevis framkommer som ändrar deras inställning.

Kritiskt inställning du vet ;)

Ja det brukar vara så, att "någon är säker på att"

Självklart är det inte otroligt att det är en mordbrand. Men jag är en misstänksam jäkel så jag avvaktar polisens utredning.

Men jag har själv sett hur fort ett tält övertänds och hur fort en brand bland tält sprider sig.

Och har man värmekällor med öppen låga i ett tält/barackläger så tar man helt klart en stor risk.

Senast ändrad:
Hittills har vi ju gemensamt bara lyckats komma fram till att andemeningen i SD;s program inte är koscher, men att texten inte är rasistisk.

Stopp. VI har inte GEMENSAMT kommit fram till att texten i SD:s partiprogram är rasistisk. DU har kommit fram till det. Det enda vi kan sägas vara överens om i den frågan är att vi inte är överens om hur språk används och bör tolkas, och därmed inte om "beviskraven" för att tolka texten som rasistiskt eller inte. Det i sig säger vare sig att texten är rasistisk eller inte rasistiskt, det säger bara att det i tråden inte presenterats något bevis som landsbygdsbo godtagit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 026
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 116
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka