Du kan starta en tråd
Ja, det kan jag.Du kan starta en tråd
Men nej, det kommer jag inte göra.
mvh/Trådtrollet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan starta en tråd
Ja, det kan jag.Du kan starta en tråd
Läs noga nu...Detta är viktigt!
Jag gnäller inte över OT!
Du gnäller över OT i inlägg efter inlägg,
Du gör dig skyldig till det du själv anklagar andra för
Låt admin sköta forumet
Du behöver inte sköta forumet och bidra med gnällinlägg
Så som nu sker, genom att de andra partierna lyfter SD;s förslag som sina.Danke, Gunnar.
Så, för att återgå till trådens ämne: hur kan en se till att SD's stöd fortsätter minska? M lär ju locka tillbaka en del av väljarna i dagens läge.
Så som nu sker, genom att de andra partierna lyfter SD;s förslag som sina.
De har ändå en annan retorik och andra skäl.Så som nu sker, genom att de andra partierna lyfter SD;s förslag som sina.
Det är din egen slutsats.Så ingen kan ha förslag angående flyktingkrisen utan att gå SD's ärenden?
Eh..?De har ändå en annan retorik och andra skäl.
Det är din egen slutsats.
Min är att jag under lång tid hävdat att riksdagen kommer att närma sig SD om SD fortsätter att dominera medialt i just invandringsfrågan. Jag kunde naturligtvis inte förespå den explosion av antalet som kommer.
Men det i sin tur har ju bara speedat på processen.
Idag har väl alla partierna med undantag av V och möjligtvis MP , förslag som ligger i röret liknande de förslag som SD haft under 2 valperioder...
Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.Eh..?
Om resultatet blir en minskad invandring och en skärpt processhantering så är väl retoriken och skälen oväsentliga.
I alla fall för de drabbade eller hur?
Jag hyser även en mild förhoppning om att de där som röstade på sd "för att röra om i grytan" nu börjar ta sitt förnuft till fånga.Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.
Enorm skillnad i mitt tycke
SD har hela tiden hävdat att det är av praktiska skäl som man måste dra ner på invandringen. Men pekar på problem med våld och förstörelse i vissa förorter, kostnader för sjukvård och omsorg som är förknippat med invandringen. Och med riskerna för ett alltför isär slitet samhälle.Nej för mig är det stor skillnad att säga att man är emot mångkultur och därför inte vill ha invandring eller om det är praktiska skäl dvs att man anser att Sverige inte längre har plats.
Enorm skillnad i mitt tycke
Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.Så ingen kan ha förslag angående flyktingkrisen utan att gå SD's ärenden?
Fast nae, det var väl din egen slutsats genom att påstå att de andra partierna kan locka väljare med att lyfta SD's förslag som sina.
Sen är det ju så att det givetvis finns förslag och motioner från olika partier som liknar varandra, något annat vore väl konstigt, speciellt eftersom både höger och vänster glider ihop alltmer i sin politik. Det betyder inte att man på något sätt "stödjer SD" för det.
Du får kalla det vad du vill. Det förblir ändå den stötestenen som partier i Europa kommer att slubbla på lång tid framöver.Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.
Man kan sluta kalla det för "flyktingkris" och istället inse att det r en humanitär katastrof där vi har skyldighet att hjälpa i båda ändar - att se till att flyktingarna har säkra vägar från de länder de flyr från, öppna våra hjärtan för att ta hand om dem men också att enas om internationella insatser för att stoppa och påverka kriget i humanitära insatser och föresatser.
Haha.. Det finns väl mängder av exempel då Sverigedemokrater har gjort uttalanden ..,SD har hela tiden hävdat att det är av praktiska skäl som man måste dra ner på invandringen. Men pekar på problem med våld och förstörelse i vissa förorter, kostnader för sjukvård och omsorg som är förknippat med invandringen. Och med riskerna för ett alltför isär slitet samhälle.
Jag tror du får svårt att hitta några officiella uttalande som av rasistiska skäl vill stoppa invandringen.
Nu flaggar de flesta partierna för en åtstramning av villkor och nedskärning av antal av just praktiska och ekonomiska skäl. De samma som SD.....
Javisst, men det är som alla initierade vet en stor skillnad mellan när sverigedemokrater uttalar sig och när SD som parti gör detsamma.Haha.. Det finns väl mängder av exempel då Sverigedemokrater har gjort uttalanden ..,
Men när det hela tiden är Sverigedemokraterna som säger skit så tyder det på något. Det säger något om vilka människor som finns inom partiet och hur farligt det blir om de får makt.Javisst, men det är som alla initierade vet en stor skillnad mellan när sverigedemokrater uttalar sig och när SD som parti gör detsamma.
Ett faktum som gäller alla partier, för övrigt.
Så plocka gärna fram exempel där SD som parti uttalat sig klart rasistiskt, du lär få leta. För jag förmodar att man betalat konsulter rätt så mycket pengar för att kunna ligga innanför gränsen.
Att hitta sverigedemokrater som häver ur sig skit är inte svårt, det kan ju vilket mähä som helst hitta