P

pooutinoouti

Hej, Jag blir femton år i sommar och funderar på att hyra storhäst istället för ponny. Det känns smartare att gå över till storhäst redan nu så kan jag satsa på junior åren. Jag är lite över 170. Tycker ni det är en bra idé? Sedan en fråga till , ska jag hyra eller köpa en häst? Om jag köper hur gammal ska den vara ? Sedan är man ju inte gjord av pengar men jag vill satsa så vi får väl försöka få fram lite cash... Vad tycker ni andra på buke :) ?

MVH pooutinoouti

Sv: Satsa ?

hur menar du satsa? landslag, mästerskap?
vilka mål har du? vilka klasser?
hur mkt kan du, klarar och vill du utbilda hästen själv? eller hellre en mer välutbildad som du kan lära dig på?
vilken prisklass på ett ungefär?

du får nog beskriva lite mer för att få några bra svar...

Det kan vara rätt beslut, det vet enbart du själv. Vi på buke vet ju inte hur du rider och hurpass högt du satsar. Men iom din längd ser du nog inte liten ut på en häst. Att hyra kan vara en bra idé om du hittar en bra häst. Känner en tjej som slutade med sin ridskoleverksamhet och satsade på ridläger ist, på resterande året hyrde hon ut dessa hästar och ponnyer varav flera var riktigt fina hästar med kapacitet i både hopp och dressyr. Många tävlade upp till msv. Ville själv hyra från henne men hade ingen möjlighet då :(

Okej :D Nej jag ahr endast tävlat LB på D ponny nivå innan men hoppar gärna 120-130 om jag får en häst som klarar det,. Jag vill ju gärna komma långt men det viktigaste är att ha kul med gärna MSV klasser. Jag vill ha en som ändå har hoppat ganska mycket kanske LB LA och den får inte vara för gammal heller... Inte dyrare än 60 000 tycker jag eftersom jag inte ens har funderat påå att köpa innan ch då skulle pappa väl bli helt chockad. Men tykcer ni hyra är bättre ?

Jag har bestämt mig för att gå över om jag hittar en häst bara ...

Har hittat en som de hyr ut som går MSV och ska fortsätta tävlas den kanske vora något för mi då förhoppningsvis :D

Okej :D Nej jag ahr endast tävlat LB på D ponny nivå innan men hoppar gärna 120-130 om jag får en häst som klarar det,. Jag vill ju gärna komma långt men det viktigaste är att ha kul med gärna MSV klasser. Jag vill ha en som ändå har hoppat ganska mycket kanske LB LA och den får inte vara för gammal heller... Inte dyrare än 60 000 tycker jag eftersom jag inte ens har funderat påå att köpa innan ch då skulle pappa väl bli helt chockad. Men tykcer ni hyra är bättre ?

Jag har bestämt mig för att gå över om jag hittar en häst bara ...

Har hittat en som de hyr ut som går MSV och ska fortsätta tävlas den kanske vora något för mi då förhoppningsvis :D

Lycka till med hästen:) Jag tycker att du gjorde ett bra val.

en häst för 60.000 kr och som har de krav du ha blir kanske lite svårt att hitta, men självklart kan man göra fynd. En äldre häst som gått de klasserna kan du nog få för de priset eller en yngre/äldre som inte gjort någonting.
Tycker det låter bäst att hyra en, om du har hittat en som du tycker verkar bra.
Hästens inköpspris är inte det som kostar utan allt runomkring och eftersom du vill tävla, vill du säkert oxå träna och både tävling och träning kostar en hel del.

Till Olympus:
jo jag vet, men att ha själva hästen de betalar mamma och pappa möjligtvis att jag får helg jobba då och då men vad gör ma inte för en egen häst. Kanske kan fjäska för min farfar så han köper en häst som e lite dyrare men ska först och främst se om jag kan hyra :)

Till Fjanton: Tack så jättemycket :D Jag hoppas också jag gjort ett bra val. Det jobbigaste är att jag får skicka tillbaka alla mina saker jag köpte på mässan nu i helgen och byta de till strörre storlekar för jag köpte ponny :P

Nu har jag köpt mig en häst istälet :D Ett åttaårigt st osom älskar att hoppa. 1.64 hög :D

Det gick fort, vad var det för fin häst du hittade då?:)

Ett sto inga muskler alls nu tyvärr :( Men jobar på det. Hon testar som SATAN i början när man rider men nu början hon bli snäll:devil: :love:

Gråskimmel, fullstam, imp Tysklans. Trakhenare. född 1999 Sto :D

Bilder :D :
i238696268_33818_5.jpg

i238697255_2909_5.jpg

i238693259_79934_5.jpg

Kolla på www.piczo.com/pooutinoouti för mer bilder ska även lägga ut mer senare tog massa kort idag :D

oooh ;) Jag kollade på en film som någon här på buke tipsade om på YouTu*e. Det handlade om hästar som blivit misshandlade eller helt enkelt MÖRDADE:eek:

Jag tyckte INNAN att min häst såg " skabbig ut " men inte längre, jämfört med de bilderna.

Min häst:
i242882455_51240_5.jpg

i242874468_58509_5.jpg

Några av de hästar på filmen:
_40427963_smiley_203.jpg

starving_horse4.jpg

oooh ;) Jag kollade på en film som någon här på buke tipsade om på YouTu*e. Det handlade om hästar som blivit misshandlade eller helt enkelt MÖRDADE:eek:

Jag tyckte INNAN att min häst såg " skabbig ut " men inte längre, jämfört med de bilderna.

Min häst:
i242882455_51240_5.jpg

i242874468_58509_5.jpg

Några av de hästar på filmen:
_40427963_smiley_203.jpg

starving_horse4.jpg

Herregud vad smala!:cry:

Kan vi inte få se lite ridbilder ? :smirk:
PS. Det heter inte LB å sånt på häst :p då är det höjden, typ 100cm å 120 osv..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 014
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 188
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar