Sorry, har mina principer. Där ingår att varje människa har rätt till egna val och med de egna valen följer eget ansvar...Äh mesa inte nu. Skall man göra något så kan det lika gärna vara ordentligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, har mina principer. Där ingår att varje människa har rätt till egna val och med de egna valen följer eget ansvar...Äh mesa inte nu. Skall man göra något så kan det lika gärna vara ordentligt.
Det stämmer inte, är man redlöst berusad så exponerar man sig för att utsättas för brott. Vare sig du är 18 år och tjej eller 45 år och karl.Men det gäller alla. Inte bara asiatiska män i åldern 20-25 år.
Hur tror du det hade varit om bara denna begränsade grupp skulle vara tvungen att låsa efter sig och ingen annan? Och dessutom bara när de var påverkade av alkohol.
Jo jag har förstått att du av princip lägger ansvaret på offret.Sorry, har mina principer. Där ingår att varje människa har rätt till egna val och med de egna valen följer eget ansvar...
Hela poängen går dig verkligen förbi.Det stämmer inte, är man redlöst berusad så exponerar man sig för att utsättas för brott. Vare sig du är 18 år och tjej eller 45 år och karl.
Med reservation för att jag ännu inte orkat se deras föreläsning tycker jag det är problematiskt.http://www.bbc.com/news/world-39274941
Lite off topic (inte direkt juridik) men ändå en intressant artikel ifall någon vill läsa. Jag själv vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det hela.
Jo jag förtår att du drar den slutsatsen, men hur du kan göra det när jag skriver att alla är ansvariga för sina egna handlingar...vilket gör att de inte är ansvariga för andras...det begriper jag inte. Så förklara.Jo jag har förstått att du av princip lägger ansvaret på offret.
Ja jag har ju skrivit flera gånger att du inte förstår vad det du skriver innebär.Jo jag förtår att du drar den slutsatsen, men hur du kan göra det när jag skriver att alla är ansvariga för sina egna handlingar...vilket gör att de inte är ansvariga för andras...det begriper jag inte. Så förklara.
Vad vill du att jag ska göra, visst kan jag upprepa vad jag sagt hela tiden, men du tycks ju inte vilja förstå..och som Muhammed, man kan leda en åsna till vatten men inte tvinga henne att dricka.Ja jag har ju skrivit flera gånger att du inte förstår vad det du skriver innebär.
Lägg ansvaret på de män som våldtar. Inte på offren.
Jag har inte heller sett föreläsningen (...) enbart läst artikeln. Just nu känner jag mest ett visst obehag inför det där tankesättet att det är så viktigt att kunna förlåta för att man själv ska kunna gå vidare och släppa vreden och hatet. Igen ett sätt att lägga ansvaret på den våldtagna; det är hon som ska förlåta för att må bättre. Och om han ber om förlåtelse så ska där liksom inte finnas något alternativ.Med reservation för att jag ännu inte orkat se deras föreläsning tycker jag det är problematiskt.
Vi ska inte demonisera förövaren till oigenkännlighet, men vi ska heller inte normalisera.
Problemet när man framställer offer och förövare som en harmonisk enhet på en scen är bl a det som tas upp i artikeln att det skapar orealistiska förväntningar på offer att förstå och förlåta gärningsmannens agerande. Problemet är också att samhället redan har sådana förväntningar, samhället försöker redan på alla sätt underlätta för förövaren (så länge förövaren inte är ett stereotypt monster) och jag tror tyvärr det här kan verka i samma riktning. Såg kommentarer på deras TED talk där han i princip omnämns som en hjälte för att han erkänner våldtäkt, det här ses alltså av vissa som ett tillfälle att hylla förövarens "mod" och propagera för förlåtelse istället för straff i en värld som redan har en mycket överslätande inställning till sexualbrott, i en värld som redan bagatelliserar.
Hade förövaren stått själv och problematiserat sina handlingar hade det kanske inte framstått lika mycket som en saga om försoning, men efter att ha sett hur deras framträdande använts av de som enbart vill mana till oändlig förståelse för gärningsmän är jag skeptisk.
Ja typ allt du skriver i så gott som varenda inlägg. Men du verkar ha väldigt svårt att förstå innebörden av det du skriver.Vad vill du att jag ska göra, visst kan jag upprepa vad jag sagt hela tiden, men du tycks ju inte vilja förstå..och som Muhammed, man kan leda en åsna till vatten men inte tvinga henne att dricka.
Så jag vänder på det . Har du en källa, dvs kan du citera mig där jag skuldbelägger offret för att ngn våldtar henne. OBS en spårbar källa som inte är ryckt ur sin kontext.
Som jag redan innan jag skrev det förra inlägget insåg, så klarar du inte att citera icke existerande citat.Ja typ allt du skriver i så gott som varenda inlägg. Men du verkar ha väldigt svårt att förstå innebörden av det du skriver.
Men å andra sidan har jag kanske för höga förväntningar på dig. Du är ju trots allt man.
Bannad ett dygn och sedan är det precis som innan banningen igen.Insåg att jag sett fel på LBBs profil. Så länge hen håller på och förstör alla trådar är det ju knappt lönt
JAG ORKAR INTE![]()
Men det är ju bara att välja ett av alla dom inlägg där jag skrivit att du lägger ansvaret på kvinnan. Finns ju hur många som helst.Som jag redan innan jag skrev det förra inlägget insåg, så klarar du inte att citera icke existerande citat.
Tråkigt att det skulle behöva gå så långt, att med facit i hand behöva anklaga dig för Trump metoder 1/2 sanningar och lögner.......Den som väljer att utföra en gärning, göra ett val är ansvarig, ingen annan.
Jag får på fingrarna om jag upprepar. Storebror stänger av pga av tjat och inte för att jag håller mig till reglerna.Men det är ju bara att välja ett av alla dom inlägg där jag skrivit att du lägger ansvaret på kvinnan. Finns ju hur många som helst.
"Nu gör du det igen" skrev jag även flera gånger.
Frågan är snarare om det är något inlägg där du inte lagt ansvaret på offret.
PS du gör det även i detta inlägg jag citerar. Din sista mening.
Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?Jag får på fingrarna om jag upprepar. Storebror stänger av pga av tjat och inte för att jag håller mig till reglerna.
Så presentera citat annars värderar jag dina inlägg till bara löst prat
Var god att se inlägg 1054Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?
Jag surfar från mobil. Då syns inga nr.Var god att se inlägg 1054![]()
Då ställer jag en rak fråga..Vem skuldbelägger detta påstående: -Den som väljer att utföra en gärning, göra ett val är ansvarig, ingen annan.?Jag surfar från mobil. Då syns inga nr.
Jag förstår att du börjar få slut på argument och din desperation lyser fram tydligt.
Som sagt bortsett från det jag citerade och förtydligade i mitt förra inlägg till dig så har jag skrivit flera gånger att nu skuldbelägger du offret och även "Nu gör du det igen".
Din fråga är inte det minsta rak. Vad du inte förstår är att du lägger ansvaret för männens beteende på kvinnan och därmed skuldbelägger du offret.Då ställer jag en rak fråga..Vem skuldbelägger detta påstående: -Den som väljer att utföra en gärning, göra ett val är ansvarig, ingen annan.?
Den säger kristallklart att gärningsmannen är ansvarig för de val och de gärningar han gör. Hur kan man tolka meningen annorlunda?
Att sedan alla vuxna har ansvar för sina egna val och sina egna handlingar kan på intet viss skuldbelägga. Det speglar ju bara den verklighet vi lever i och vill leva i som fria, självständiga människor
Med andra ord så har du inget annat än din förutfattade mening, inga citat, bara en massa löst prat.Din fråga är inte det minsta rak. Vad du inte förstår är att du lägger ansvaret för männens beteende på kvinnan och därmed skuldbelägger du offret.
Hur mycket du än försöker skönskriva, omskriva och upprepa så är kontentan av det du skriver väldigt enkel. Även om du verkar ha svårt att förstå det.