Samtyckeslag, juridik

Jag surfar från mobil. Då syns inga nr.

Jag förstår att du börjar få slut på argument och din desperation lyser fram tydligt.

Som sagt bortsett från det jag citerade och förtydligade i mitt förra inlägg till dig så har jag skrivit flera gånger att nu skuldbelägger du offret och även "Nu gör du det igen".
Inläggsnummer? Vänd mobilen på sidan.

Med andra ord så har du inget annat än din förutfattade mening, inga citat, bara en massa löst prat.
om förövaren inte är ansvarig, så som jag skriver och som du anser att jag har fel om , ja då är det i dina ögon alltså offret som är ansvarig...en åsikt jag inte delar.
Ha ha ha! Du är roligt du. :D

Jag har redan citerat dig. Tom förtydligat med PS och pekat ut själva meningen och pekat ut flertalet andra tillfällen där du lägger ansvaret på offret.

Det hjälper liksom inte att du upprepar att jag inte gjort det när jag har gjort det. Men det verkar vara ditt sätt att försöka komma undan när dina argument tar slut. Låtsats som om något inte hänt.

Ha ha ha! Du är roligt du. :D

Jag har redan citerat dig. Tom förtydligat med PS och pekat ut själva meningen och pekat ut flertalet andra tillfällen där du lägger ansvaret på offret.

Det hjälper liksom inte att du upprepar att jag inte gjort det när jag har gjort det. Men det verkar vara ditt sätt att försöka komma undan när dina argument tar slut. Låtsats som om något inte hänt.
Om inte gärningsmannen,(så som jag hävdar) liksom alla andra är ansvariga för sina handlingar och sina val, vem är då ansvarig för övergreppet? Offret?

Ha ha ha! Nu börjar du slingra dig :rofl:
Jag tror du börjar tappa fokus. Förklarligt när du inte lyckas ens bekräfta dina egna påståenden med citat.
Men hur man kan skylla ngn annan än gärningsmannen begriper jag inte..men det kanske blir så i din värld.:angel: Det kanske är därför du tappar överblicken som du så erkännsamt säger:)

Jag tror du börjar tappa fokus. Förklarligt när du inte lyckas ens bekräfta dina egna påståenden med citat.
Men hur man kan skylla ngn annan än gärningsmannen begriper jag inte..men det kanske blir så i din värld.:angel: Det kanske är därför du tappar överblicken som du så erkännsamt säger:)
Ha ha ha! Tänker du så att om du upprepar en sak tillräckligt ofta så blir den sann?
Tyvärr är det så att oavsett hur många gånger du upprepar att jag inte citerat dig så kommer det inte ändra det faktum att jag har citerat dig. Jag tom inflikade ytterligare en förtydling i det citatet.
Annars är det bara att leta bakåt bland alla sidorna (nej det orkar jag inte göra) där jag åtskilliga gånger har påpekat att du skyller på offret.

Så vad mer skall du hitta på? Finner det väldigt underhållande :D

@landsbygdsbo ta det från ett offer då: du lägger skulden på MIG för det jag utsattes för och inte på min förövare när du säger att om jag bara varit nykter.
Om du bara varit nykter??
Mannen/männen som utsatte dig för ett övergrepp är ansvariga för den handlingen. Ingen annan. Och jag har heller inte hävdat ngt annat.
Det är ju själva grunden i mitt påstående, att varje individ är själv ansvarig för sina handlingar och sina val.

Om sedan, det utgjorde en bidragande orsak, det att offret var redlöst berusad, så kan man knappast lasta gärningsmannen för att offret var redlöst berusat. Gärningsmannen är ansvarig för sina handlingar o val, liksom den som väljer att supa sig redlös.

Ha ha ha! Tänker du så att om du upprepar en sak tillräckligt ofta så blir den sann?
Tyvärr är det så att oavsett hur många gånger du upprepar att jag inte citerat dig så kommer det inte ändra det faktum att jag har citerat dig. Jag tom inflikade ytterligare en förtydling i det citatet.
Annars är det bara att leta bakåt bland alla sidorna (nej det orkar jag inte göra) där jag åtskilliga gånger har påpekat att du skyller på offret.

Så vad mer skall du hitta på? Finner det väldigt underhållande :D
Du gör det ju, och den rätten ska ju alla ha då eller hur?

Och nu gjorde du det igen.
Så förklara vems ansvaret är då?
Våldtäkten = Gärningsmannens*
Kvinnans alkoholrelaterade redlöshet= Kvinnan*

Kan det vara på ngt annat vis? eller är gärningsmannen även ansvarig för att kvinnan hällt i sig alkohol hela kvällen?
*= min åsikt.

Vad är din?

Om en person dricker alkohol får den ta ansvar för att kanske ha ont i huvudet dagen efter. Den får också ta ansvar för om den ramlar och slår i huvudet eller om den vinglar ut framför en bil och blir påkörd.
Den kan inte ta något ansvar för att någon annan kommer och sparkar ner den eller utsätter personen för en våldtäkt.

Om en person dricker alkohol får den ta ansvar för att kanske ha ont i huvudet dagen efter. Den får också ta ansvar för om den ramlar och slår i huvudet eller om den vinglar ut framför en bil och blir påkörd.
Den kan inte ta något ansvar för att någon annan kommer och sparkar ner den eller utsätter personen för en våldtäkt.

Visst är det tillräckligt enkelt för att inte kräva sådär 1000 inlägg för att reda ut?

Exakt vad jag har skrivit. Alla individer är ansvariga för sina val och sina handlingar. Vilket då innebär att en ev. gärningsman är till 100% ansvarig för de övergrepp/brott , han eller hon begår.
På samma sätt är den individ som super sig redlös ansvarig för just detta. Ingen annan än han/hon själv kan ställas till svars för den handlingen. Och då det framkommit att vissa former av övergrepp riktar sig just mot tonårsflickor som i oförstånd dricker sig redlösa, så är det väl inte fel att påpeka riskerna med att dricka sig redlös.
Eller?

Det finns en skröna om grävlingar, att de biter och inte släpper taget förrän benet knäcks, man skall därför se till att knäcka exempelvis en gren för att få dem att släppa.
@landsbygdsbo grenen är knäckt för länge sedan.
Eftersom jag jagar så vet jag att det är just en skröna, så mina neoprem gummistövlar utan torra grenar är adekvata för ev. grävlingsmöten.;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 672
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka