Samtyckeslag, juridik

Trots att jag kör ignore så kan jag gissa vem som far runt i tråden när man får läsa såna här statements:

"Återigen diskuterar du något helt annat än alla andra. Det blir inte så meningsfullt."
"Nej det är inte det jag skriver."
"Det är verkligen inte alls det @Tora säger."
"Förövrigt är jag trött på att du uppenbarligen inte läser mina inlägg."
"Va? Du verkar ha missförstått. Allt."

Suck, men det bekräftar att det är vettigt med ignore, det är exakt mina skäl för att knappen trycktes in för ett tag sedan.

Och, kudos, till er som orkar fortsätta berätta trots detta infantila motstånd.

Samma här. Och det blir väldigt tydligt när det börjar argumenteras emot något som jag inte ens läst tidigare, att de på ignore hittar egna saker att läsa i inläggen.

Va? Du verkar ha missförstått. Allt.

Har läst hela tråden men så här långt verkar ju majoriteten vara inne på att göra mannen automatiskt ansvarig oavsett och det strider ju mot principen att man är oskyldig tills bevisad skyldig.
Antingen är man skyldig eller oskyldig, finns inga mellanlägen i lagen.

Har läst hela tråden men så här långt verkar ju majoriteten vara inne på att göra mannen automatiskt ansvarig oavsett och det strider ju mot principen att man är oskyldig tills bevisad skyldig.
Antingen är man skyldig eller oskyldig, finns inga mellanlägen i lagen.
Är väl därför företeelsen lätt kallas för häxjakt:o

Precis! Så sjukt! Eller han som smygfotade eller lade ut nakenbilder på sitt ex (kommer inte ihåg exakt hur det var) och som blev friades från förtal eftersom 'en inte obetydlig del av unga kvinnor frivilligt lägger ut nakenbilder på nätet'. :banghead: Men neeeej då det är absolut inget fel på svenska rättsväsendet och vi lever inte alls i en våldtäktskultur där vi som kvinnorinte har 100% rätt till våra egna kroppar och vår egen integritet. *ironi*
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20474821.ab

Där ser du ett ypperligt exempel hur bra svensk rättspraxis fungerar.
Varken ting, hovrätt eller högsta Domstolen har dömt fel. Man har bara gjort olika bedömningar. Och HD har slutligen fastställt en dom.

Men han som delat nakenbilder och blev frikänd,.
Var det inte så att hon skickade bilder som de tillsammans tagit med hennes telefon, till hans telefon och han då fick, enligt rätt förfoganderätten över dem?

Jag vet ju egentligen det och jag försökte verkligen hålla mig ifrån att gå in på enskilda fall men när han säger att lagstiftning och praxis är samma sak och att allt är så peachy så kunde jag inte vara tyst. Men nu ger jag upp.

Ja, det finns det. Hur sjukt det än må låta. Jag kan försöka få tag på målsnumret om du vill.
Oj.......:crazy: Det låter ju helt vrickat! O_o
Vad arg jag blir! :rage: Förresten, har jag har varit arg i flera dagar nu. :o :down:

Det är nog den här jag far efter. Han uppfattade hennes nej som "svaga" och sade sig ha trott att de ägnade sig åt dominanssex.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18157063.ab
Sanslöst! :rage:
Förstår inte hur det kunde gå igenom.
För övrigt, dominanssex brukar man väl ha när man känner varandra väl och då ingår det väl olika spelregler och stoppord? :crazy:
Det faller ju på eget grepp i och med att det låter för otroligt att man skulle ha det första gången man ses.
Hur rätten ens kunde köpa sånt skitsnack är fullständigt obegripligt. O_o
Idioter! :banghead:

Sanslöst! :rage:
Förstår inte hur det kunde gå igenom.
För övrigt, dominanssex brukar man väl ha när man känner varandra väl och då ingår det väl olika spelregler och stoppord? :crazy:
Det faller ju på eget grepp i och med att det låter för otroligt att man skulle ha det första gången man ses.
Hur rätten ens kunde köpa sånt skitsnack är fullständigt obegripligt. O_o
Idioter! :banghead:
Rätten "köper" ingenting. Men åklagaren ska bevisa sin sak. Kan han inte det så ska den åtalade frikännas. Här kunde väl åklagaren inte bevisa att det inte handlade om "kinky sex"

Rätten "köper" ingenting. Men åklagaren ska bevisa sin sak. Kan han inte det så ska den åtalade frikännas. Här kunde väl åklagaren inte bevisa att det inte handlade om "kinky sex"
Hen kunde inte bevisa att killen inte trodde att det handlade om dominansssex. Däremot framkom det att de inte diskuterats innan och att det hela skedde mot tjejens vilja.

Hen kunde inte bevisa att killen inte trodde att det handlade om dominansssex. Däremot framkom det att de inte diskuterats innan och att det hela skedde mot tjejens vilja.
De bevis som lades fram räckte inte till en fällande dom...och då ska den anklagade frikännas, sådan är lagen.

Om han uppriktigt inte förstod att de inte hade dominanssex så är lagen skriven så att han ska frikännas. Därför är vissa för oss för en ändring av lagen. En våldtäkt är en våldtäkt även om killen är för dum för att förstå det.
Jag förstår din ståndpunkt, sympatiserar med den, men är killen så dum, att han inte förstår, så blir han frikänd av den anledningen.....

Jag förstår din ståndpunkt, sympatiserar med den, men är killen så dum, att han inte förstår, så blir han frikänd av den anledningen.....

...eller ska kanske dömas till rättspsykiatrisk vård. Om han nu går omkring och våldtar folk utan att förstå vad det är han gör.

Precis som människor som misshandlar andra personer utan att förstå vad de gör kan dömas till vård.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 680
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka