Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog den här jag far efter. Han uppfattade hennes nej som "svaga" och sade sig ha trott att de ägnade sig åt dominanssex.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18157063.ab
Ja. Jag läste ju domen. Den var hemsk.Det är faktiskt helt sanslöst. "Svaga"????? Jävla skitstövel.
Jag är faktiskt balanserad. Men jag är inte hög på lugnande.Och jag som sade att du var balanserad
![]()
Ja, efter vad jag sett av domare och nämndemän under åren, inte har de gett intryck av att vara direkta experter på sexlekar. Och då låter det som att de kan köpa i stort sett vad som helst, bara den tilltalade säger att han trodde att de lekte.@mandalaki kan ha varit det fallet men i den domen jag läste så stod det uttryckligen rapeplay. Det är så sanslöst okunnigt att det nästan är ofattbart. Lägg på lite 50 shades också så har vi ett mardrömssamhälle.
Jag är faktiskt balanserad. Men jag är inte hög på lugnande.![]()
Fast det blir ju en enorm skillnad. Nu krävs det ett uppsåt att våldta för att bli dömd. Med oaktsamhetsansvaret spelar det ingen roll om man har ett uppsåt eller inte.Den ändrar ju egentligen inte så mycket, Istället för att säga -jag uppfattade inte att hon var negativ, så säger han - jag uppfattade hennes ja....Och att bevisa motsatsen i en ord mot ordsituation är synnerligen besvärligt
Jag är faktiskt balanserad. Men jag är inte hög på lugnande.![]()
Precis! Så sjukt! Eller han som smygfotade eller lade ut nakenbilder på sitt ex (kommer inte ihåg exakt hur det var) och som blev friades från förtal eftersom 'en inte obetydlig del av unga kvinnor frivilligt lägger ut nakenbilder på nätet'.Ja, efter vad jag sett av domare och nämndemän under åren, inte har de gett intryck av att vara direkta experter på sexlekar. Och då låter det som att de kan köpa i stort sett vad som helst, bara den tilltalade säger att han trodde att de lekte.
Du vill inte veta hur mycket spindlar och popcornrövar jag mördat i mitt tvspel för att bli av med lite frustration.Alltså, med tanke på en del inlägg är du makalös som inte tuggar fradga![]()
Men tack jag gör mitt bästa för det är ett viktigt ämne.Jag läser i tysthet och tycker du är stark och mycket rationell i dina svar! Jag får viss hjärtklappning av såna här trådar, har inte självdistansen kanske. Men såna som Du, @Foinix, m fl räddar tråden! Hjärta till dig!
Ööhhhhhh...popcornrövarDu vill inte veta hur mycket spindlar och popcornrövar jag mördat i mitt tvspel för att bli av med lite frustration.![]()
Ja, det där kommer jag också vagt ihåg. Helt sanslöst.Precis! Så sjukt! Eller han som smygfotade eller lade ut nakenbilder på sitt ex (kommer inte ihåg exakt hur det var) och som blev friades från förtal eftersom 'en inte obetydlig del av unga kvinnor frivilligt lägger ut nakenbilder på nätet'.Men neeeej då det är absolut inget fel på svenska rättsväsendet och vi lever inte alls i en våldtäktskultur där vi som kvinnorinte har 100% rätt till våra egna kroppar och vår egen integritet. *ironi*
Ja, popcornrövar.Ööhhhhhh...popcornrövar![]()
![]()
Aha!Ja, popcornrövar.Det ser ut som ett popcorn med ett anus. Ed McMillen har en väldigt skum hjärna när det kommer till speldesign. Theo Bindning of Isaac - rebirth är ett fantastiskt spel.
![]()
Det är ju det. Vad tänker de med? Sen är det inte bara kvinnosynen som gör mig bedrövad, den manssynen som de projicerar är ju fullkomligt vidrig den med.Ja, det där kommer jag också vagt ihåg. Helt sanslöst.
Det var väl någon sådant fall som drevs hela vägen upp i EU-domstolen? En styvpappa som smygfotograferat sin styvdotter i badrummet (eller något sådant). Motiveringen var typ att "Man kan inte bli kränkt av något man inte känner till".Precis! Så sjukt! Eller han som smygfotade eller lade ut nakenbilder på sitt ex (kommer inte ihåg exakt hur det var) och som blev friades från förtal eftersom 'en inte obetydlig del av unga kvinnor frivilligt lägger ut nakenbilder på nätet'.Men neeeej då det är absolut inget fel på svenska rättsväsendet och vi lever inte alls i en våldtäktskultur där vi som kvinnorinte har 100% rätt till våra egna kroppar och vår egen integritet. *ironi*
Det är ju det. Vad tänker de med? Sen är det inte bara kvinnosynen som gör mig bedrövad, den manssynen som de projicerar är ju fullkomligt vidrig den med.
Fast det blir ju en enorm skillnad. Nu krävs det ett uppsåt att våldta för att bli dömd. Med oaktsamhetsansvaret spelar det ingen roll om man har ett uppsåt eller inte.
Idag kan man bli friad för att man inte fattade att offret inte ville. Med oaktsamhetsansvaret kan man bli dömd för att man inte fattade att hon inte ville.