Säkerhetsapp

MCP

Trådstartare
Ursäkta dålig rubrik, men kom inte på något bättre.
Som jag förstått så finns det väl en del appar, tänkta för bl.a. ryttare, eller folk som t.ex. jobbar i skogen, som kan larma/skicka meddelande ifall man inte rört sig på en viss tid.
Är det någon som vet vad dessa appar heter, och vilka verkar bäst?
 
Det måste väl bara vara att googla ord som SOS-app, larm-app mm? Brukar finns recensioner i appbutikerna också.
De som ges ut av de som ha hand om larmcentralen tex torde väl vara bland de bästa tycker man..
 
@Cattis_E

Vi har redan 112 appen, men det är inte riktigt det vi är ute efter.
Appen/apparna jag tänker på var, om jag minns rätt, gjorda så att man kunde lägga in en/fler kontakter som kunde följa en via gps, och att appen kunde meddela dessa ifall personen inte rört sig på en viss tid.
Försökte googla, men hittade inte riktigt något, så hoppades någon hade personliga erfarenheter.
Kanske de fallit bort, eftersom det är något år sedan jag läst om dem sist.
 
Garmin-klockor och Apple-klockor har den funktionen i sig. Tillägger det för allmänt vetande. Vet att du inte efterfrågade det.

hade inte Folksam en sån app?
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Garmin-klockor och Apple-klockor har den funktionen i sig. Tillägger det för allmänt vetande. Vet att du inte efterfrågade det.

hade inte Folksam en sån app?


hur funkar garmin klockorna? Är det en app till som en närstående kan ha och se vart jag är hela tiden?
 
hur funkar garmin klockorna? Är det en app till som en närstående kan ha och se vart jag är hela tiden?
Det finns en funktion där en automatisk SOS går ut till 112 och tre förinställda kontakter larmas om man går från full aktivitet till helt still om det är lägesskillnad. (Tex om man trillar) Då kan man också stoppa det inom en viss kort tid.

Det går också att dela sin plats via live track om man vill det. Men då måste bäraren av klockan även ha telefonen med sig och det är ju lite omodernt men det går. Poppis om det är Vasa-lopp och Vätternrundor. Och i tex rid- eller mountainbikesammanhang om man är själv i skogen. Funkar även för de som inte har garmin.
 
Tycker iwatch klockorna är perfekta för det där. Dom kan man dessutom ha med utan att ha sin telefon med sig. Dom kostar ju en del men enligt mig värd varenda krona. Vet dock inte riktigt hur dom fungerar om man inte har en iPhone men antar att dom fungerar bra ihop med andra telefoner också.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 212
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 437
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 002
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp