Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på det här..
18118434_1714981741851947_7326726729675220295_n.png

Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men det är lite skrämmande när man läser kommentarerna och ser hur folk instämmer... varför är det fult att inte ha smink? Det stör jag mig på...

Att jag får ångest när jag ska beställa flygresor/båtresor för sommaren. Har bla hyrt en stuga på gotland och ska beställa båtresa och sen ska dottern och jag åka till Kroatien - där hon ska hälsa på sin "vän" ;) söker på resor, hittar relativt billiga alternativ och går hela vägen genom beställningsprocessen. Men när jag ska godkänna sen tvekar jag, vet inte riktigt varför. orolig att det blir fel på något sätt ... eller att sambon kanske inte vill med eller vill med eller kanske någon annan ... åh dessa I-landsproblem.. hm avvaktar med det tills imorgon -men då kanske de billiga alternativen är slut :o :p

Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men det är lite skrämmande när man läser kommentarerna och ser hur folk instämmer... varför är det fult att inte ha smink? Det stör jag mig på...

Jag använder inte smink, har aldrig gjort. Började aldrig när alla andra gjorde det utan gick hela skoltiden inklusive gymnasium och även nu (är 22) helt utan, eftersom jag helt enkelt inte vill. Jag har fått frågor om hur jag klarar att "gå så ful", hur jag kan välja bort "att vara snygg" och allt möjligt konstigt. Ööh, det är såhär jag ser ut. Är det fult så får jag leva med det ;) Folk får jättegärna använda smink om de tycker att det är kul, men snälla låt mig gå utan om jag vill liksom. Jag struntar i om det gör mig ännu fulare, jag känner inte att jag behöver passa in i något skönhetsideal.

Så ja, jag stör mig också på "sminkhets".

Nej det är inget skämt. Det är ännu ett uttryck för det patriarkala samhället vi tyvärr lever i :yuck:

Jag använder inte smink, har aldrig gjort. Började aldrig när alla andra gjorde det utan gick hela skoltiden inklusive gymnasium och även nu (är 22) helt utan, eftersom jag helt enkelt inte vill. Jag har fått frågor om hur jag klarar att "gå så ful", hur jag kan välja bort "att vara snygg" och allt möjligt konstigt. Ööh, det är såhär jag ser ut. Är det fult så får jag leva med det ;) Folk får jättegärna använda smink om de tycker att det är kul, men snälla låt mig gå utan om jag vill liksom. Jag struntar i om det gör mig ännu fulare, jag känner inte att jag behöver passa in i något skönhetsideal.

Woohooo, highfive! Välkommen till klubben, här är en till som aldrig använt smink än bara någon enstaka gång. Jag prioriterade att sova på morgonen istället för att gå upp å sminka mig. :rofl:

Shit, jag är 38 och har heller aldrig sminkat mig till vardags. Men så taskiga kommentarer har jag aldrig fått!
Det är ju rätt uppenbart att det bara bli värre och värre med utseendefixeringen trots att vi pratar mer och mer om hur sjuka idealen är. Det är störande!

Och jag ser upp till folk som er :love:

Klarar inte att gå till affären utan smink, känns väldigt olustigt att vara inför någon utan smink. Tilloch med mamma:o
Inte ens till stallet.

Nu tycker jag det är lite kul också att testa nya saker, älskar egentligen smink men vill slippa ''tvånget'' att ta på mig för att gå ut. :arghh:

Stör mig på att man blev så pressad i skolan om smink att jag får ångest utan flera år efter

Shit, jag är 38 och har heller aldrig sminkat mig till vardags. Men så taskiga kommentarer har jag aldrig fått!
Det är ju rätt uppenbart att det bara bli värre och värre med utseendefixeringen trots att vi pratar mer och mer om hur sjuka idealen är. Det är störande!
Apropå smink och kvinnors utseende så var det en jävla cirkus här i England för ett tag sedan då en kvinna blev hemskickad från ett jobb för att hon inte bar klackar.. Visade ju sig rätt snabbt att många arbetsplatser hade liknande policys ang kvinnors kläder och smink.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 737
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka