Mycket!Trendigt![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket!Trendigt![]()
![]()
Vänta ett par år till så kan du sälja det apdyrt som retroinredningJag såg vår 80tals blommiga våtrumstapet i bygghandeln nyligen( eller en jäkligt lik iaf
)
Just nu stör jag mig på det här..
![]()
Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men det är lite skrämmande när man läser kommentarerna och ser hur folk instämmer... varför är det fult att inte ha smink? Det stör jag mig på...
Just nu stör jag mig på det här..
![]()
Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men det är lite skrämmande när man läser kommentarerna och ser hur folk instämmer... varför är det fult att inte ha smink? Det stör jag mig på...
![]()
![]()
![]()
Som önskat!![]()
Woohooo, highfive! Välkommen till klubben, här är en till som aldrig använt smink än bara någon enstaka gång. Jag prioriterade att sova på morgonen istället för att gå upp å sminka mig.Jag använder inte smink, har aldrig gjort. Började aldrig när alla andra gjorde det utan gick hela skoltiden inklusive gymnasium och även nu (är 22) helt utan, eftersom jag helt enkelt inte vill. Jag har fått frågor om hur jag klarar att "gå så ful", hur jag kan välja bort "att vara snygg" och allt möjligt konstigt. Ööh, det är såhär jag ser ut. Är det fult så får jag leva med detFolk får jättegärna använda smink om de tycker att det är kul, men snälla låt mig gå utan om jag vill liksom. Jag struntar i om det gör mig ännu fulare, jag känner inte att jag behöver passa in i något skönhetsideal.
Så ja, jag stör mig också på "sminkhets".
Fy va tragiskt. Jag hade hoppats att det bara var ett skämt.Nej det är inget skämt. Det är ännu ett uttryck för det patriarkala samhället vi tyvärr lever i![]()
Jag använder inte smink, har aldrig gjort. Började aldrig när alla andra gjorde det utan gick hela skoltiden inklusive gymnasium och även nu (är 22) helt utan, eftersom jag helt enkelt inte vill. Jag har fått frågor om hur jag klarar att "gå så ful", hur jag kan välja bort "att vara snygg" och allt möjligt konstigt. Ööh, det är såhär jag ser ut. Är det fult så får jag leva med detFolk får jättegärna använda smink om de tycker att det är kul, men snälla låt mig gå utan om jag vill liksom. Jag struntar i om det gör mig ännu fulare, jag känner inte att jag behöver passa in i något skönhetsideal.
Jag använder inte smink, har aldrig gjort. Började aldrig när alla andra gjorde det utan gick hela skoltiden inklusive gymnasium och även nu (är 22) helt utan, eftersom jag helt enkelt inte vill. Jag har fått frågor om hur jag klarar att "gå så ful", hur jag kan välja bort "att vara snygg" och allt möjligt konstigt. Ööh, det är såhär jag ser ut. Är det fult så får jag leva med detFolk får jättegärna använda smink om de tycker att det är kul, men snälla låt mig gå utan om jag vill liksom. Jag struntar i om det gör mig ännu fulare, jag känner inte att jag behöver passa in i något skönhetsideal.
Apropå smink och kvinnors utseende så var det en jävla cirkus här i England för ett tag sedan då en kvinna blev hemskickad från ett jobb för att hon inte bar klackar.. Visade ju sig rätt snabbt att många arbetsplatser hade liknande policys ang kvinnors kläder och smink.Shit, jag är 38 och har heller aldrig sminkat mig till vardags. Men så taskiga kommentarer har jag aldrig fått!
Det är ju rätt uppenbart att det bara bli värre och värre med utseendefixeringen trots att vi pratar mer och mer om hur sjuka idealen är. Det är störande!
Mitt urgamla dockhus har ett sådant badkar. PRECIS samma gula nyans....![]()
![]()
![]()
Som önskat!![]()
Och inte capribyxor!!!Det stör mig att typ 90% av alla sommaröverdelar har kort eller 3/4 ärm. Jag vill ha normallång ärm!!![]()
Håller med. Jag hatar 3/4-ärm och capribyxor.Och inte capribyxor!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Som önskat!![]()