Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som stör sig på vädret ;) herregud det är april - det finns en anledning till varför det kallas aprilväder - glömmer folk att det nästan varje år kommer snö ena dagen och sen är det 15grader ett par dar efteråt och ve och fasa så håller detta ibland på ända in i maj.

Ja. Eller; jag förtränger. Jag jublar över våren så fort man ser solen i februari, sen kastas jag mellan hopp och förtvivlan och vrålar "visst gör det ont när knoppar brister" med ojämna mellanrum.
I förmiddags var det sol och jag jublade och började sopa balkongen. Nu är det mulet och jag stirrar upprört på blomsteraffärerna som säljer växter som ine klarar minusgrader. Bipolärt väder.

Ja. Eller; jag förtränger. Jag jublar över våren så fort man ser solen i februari, sen kastas jag mellan hopp och förtvivlan och vrålar "visst gör det ont när knoppar brister" med ojämna mellanrum.
I förmiddags var det sol och jag jublade och började sopa balkongen. Nu är det mulet och jag stirrar upprört på blomsteraffärerna som säljer växter som ine klarar minusgrader. Bipolärt väder.

Och sen kom HAGEL.

Folk som stör sig på vädret ;) herregud det är april - det finns en anledning till varför det kallas aprilväder - glömmer folk att det nästan varje år kommer snö ena dagen och sen är det 15grader ett par dar efteråt och ve och fasa så håller detta ibland på ända in i maj.

Om det nu hade blivit 15 grader ett par dar efteråt........;) men jag konstaterar krasst att vi hade varmare i februari typ än vad april varit hitills.

Annars retar jag mig på de som inte städar upp sin ensilageplast utan låter den blåsa iväg, vi börjat få problem med andras iblåsta plasbitar i foderet.

Fast de här 15 graderna har ju verkligen lyst med sin frånvaro... Det har BARA varit kallt. Många minusgrader varje natt och morgon, t.ex. -4 grader just nu. Iskallt regn, hagel och snö.... Jag kräver inga skyhöga temperaturer, men en 10 grader varmt i alla fall och INGA minusgrader. Det hade varit lite trevligt nu när det alldeles strax är MAJ för sjutton!

Vi har haft uppåt 15 grader några gånger. Igår började det med minus och slutade runt 10 grader.
Så visst går det åt rätt håll, åtminstone i Skaraborg!

Annars retar jag mig på de som inte städar upp sin ensilageplast utan låter den blåsa iväg, vi börjat få problem med andras iblåsta plasbitar i foderet.

Ja herregud vad det kan störa mig. Nu har jag inte några direkt praktiska problem av det, men det stör mig något fruktansvärt när det kan ligga och skräpa överallt.
Självklart kan jag förstå att någon bit kan rymma iväg med vinden, men hos vissa är det nog inte där felet sitter, utan det är ett helt systemfel med slarv bakom :rage:

Vi har haft uppåt 15 grader några gånger. Igår började det med minus och slutade runt 10 grader.
Så visst går det åt rätt håll, åtminstone i Skaraborg!
Vi hade -5 grader när jag steg upp, och på vägen till jobbet SNÖADE det jätteflingor... :mad: Det här är södra Småland, så vädret borde verkligen skärpa sig! :D

Stör mig orimligt mycket på mina kollegor. På framsidan av lokalblaskan är det en bild på en kvinna, som gjort något bra, gubbarnas kommentarer är uteslutande om hennes utseende (hon var snygg osv.). :mad: Det är inte hennes utseende som är grejen, det är vad hon gjort! Visst, självklart kan man vara både snygg och smart/duktig/prestera bra, men varför är det alltid utseendet som kommenteras?! :rage: Så kollegorna fick sig en liten uppläxning här på morgonen :angel:

Stör mig orimligt mycket på mina kollegor. På framsidan av lokalblaskan är det en bild på en kvinna, som gjort något bra, gubbarnas kommentarer är uteslutande om hennes utseende (hon var snygg osv.). :mad: Det är inte hennes utseende som är grejen, det är vad hon gjort! Visst, självklart kan man vara både snygg och smart/duktig/prestera bra, men varför är det alltid utseendet som kommenteras?! :rage: Så kollegorna fick sig en liten uppläxning här på morgonen :angel:

Lite på samma tema.

Igår när jag var i en second hand-butik och passerade kassan (där de har bl.a. smycken) överhörde jag delar av när en man beklagar sig över hustrun när hon tittar på smyckena. Han sa något i stil med att det är konstigt att kvinnor dras till allt tingeltangel som skramlar, ju mer det skramlar desto bättre, på ett nedlåtande sätt. :crazy: Dessutom var han stereotypen av äldre man som "skaffar" yngre, thailändsk kvinna (som hustrun var).

Lite på samma tema.

Igår när jag var i en second hand-butik och passerade kassan (där de har bl.a. smycken) överhörde jag delar av när en man beklagar sig över hustrun när hon tittar på smyckena. Han sa något i stil med att det är konstigt att kvinnor dras till allt tingeltangel som skramlar, ju mer det skramlar desto bättre, på ett nedlåtande sätt. :crazy: Dessutom var han stereotypen av äldre man som "skaffar" yngre, thailändsk kvinna (som hustrun var).
Vissa män... :yuck::rage::wtf:

Lite på samma tema.

Frun kunde ha svarat att karlar dras till sånt som brummar och mullrar, och gör stora moln av avgaser!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka