Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min första tanke innan jag hann läsa fortsättningen var att det måste vara en VÄLDIGT liten matsal....![]()
Vädret![]()
Folk som stör sig på vädretherregud det är april - det finns en anledning till varför det kallas aprilväder - glömmer folk att det nästan varje år kommer snö ena dagen och sen är det 15grader ett par dar efteråt och ve och fasa så håller detta ibland på ända in i maj.
Ja. Eller; jag förtränger. Jag jublar över våren så fort man ser solen i februari, sen kastas jag mellan hopp och förtvivlan och vrålar "visst gör det ont när knoppar brister" med ojämna mellanrum.
I förmiddags var det sol och jag jublade och började sopa balkongen. Nu är det mulet och jag stirrar upprört på blomsteraffärerna som säljer växter som ine klarar minusgrader. Bipolärt väder.
Själv har jag konstaterat att jag hatar när det blåser. höt ute blåser bort, halmen i lösdriften blåser bort. höpåsarna får man hålla i. Regn och blåst är oxå en otrevlig kombination. Hagel är ungefär som kräksjuka det går iallafall över snabbtOch sen kom HAGEL.
Folk som stör sig på vädretherregud det är april - det finns en anledning till varför det kallas aprilväder - glömmer folk att det nästan varje år kommer snö ena dagen och sen är det 15grader ett par dar efteråt och ve och fasa så håller detta ibland på ända in i maj.
Fast de här 15 graderna har ju verkligen lyst med sin frånvaro... Det har BARA varit kallt. Många minusgrader varje natt och morgon, t.ex. -4 grader just nu. Iskallt regn, hagel och snö.... Jag kräver inga skyhöga temperaturer, men en 10 grader varmt i alla fall och INGA minusgrader. Det hade varit lite trevligt nu när det alldeles strax är MAJ för sjutton!Folk som stör sig på vädretherregud det är april - det finns en anledning till varför det kallas aprilväder - glömmer folk att det nästan varje år kommer snö ena dagen och sen är det 15grader ett par dar efteråt och ve och fasa så håller detta ibland på ända in i maj.
Annars retar jag mig på de som inte städar upp sin ensilageplast utan låter den blåsa iväg, vi börjat få problem med andras iblåsta plasbitar i foderet.
Vi hade -5 grader när jag steg upp, och på vägen till jobbet SNÖADE det jätteflingor...Vi har haft uppåt 15 grader några gånger. Igår började det med minus och slutade runt 10 grader.
Så visst går det åt rätt håll, åtminstone i Skaraborg!
Vi hade -5 grader när jag steg upp, och på vägen till jobbet SNÖADE det jätteflingor...Det här är södra Småland, så vädret borde verkligen skärpa sig!
![]()
Stör mig orimligt mycket på mina kollegor. På framsidan av lokalblaskan är det en bild på en kvinna, som gjort något bra, gubbarnas kommentarer är uteslutande om hennes utseende (hon var snygg osv.).Det är inte hennes utseende som är grejen, det är vad hon gjort! Visst, självklart kan man vara både snygg och smart/duktig/prestera bra, men varför är det alltid utseendet som kommenteras?!
Så kollegorna fick sig en liten uppläxning här på morgonen
![]()
Vissa män...Lite på samma tema.
Igår när jag var i en second hand-butik och passerade kassan (där de har bl.a. smycken) överhörde jag delar av när en man beklagar sig över hustrun när hon tittar på smyckena. Han sa något i stil med att det är konstigt att kvinnor dras till allt tingeltangel som skramlar, ju mer det skramlar desto bättre, på ett nedlåtande sätt.Dessutom var han stereotypen av äldre man som "skaffar" yngre, thailändsk kvinna (som hustrun var).
Frun kunde ha svarat att karlar dras till sånt som brummar och mullrar, och gör stora moln av avgaser!Lite på samma tema.
Igår när jag var i en second hand-butik och passerade kassan (där de har bl.a. smycken) överhörde jag delar av när en man beklagar sig över hustrun när hon tittar på smyckena. Han sa något i stil med att det är konstigt att kvinnor dras till allt tingeltangel som skramlar, ju mer det skramlar desto bättre, på ett nedlåtande sätt.Dessutom var han stereotypen av äldre man som "skaffar" yngre, thailändsk kvinna (som hustrun var).