Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också grön toalett och grönt handfat i badrummet :wtf: Hade ett badkar och en bidé i samma färg också men de har åkt ut och en modern duschkabin fick ta plats istället. Blev något bättre i alla fall. Precis som er så måste vi prioritera annat än den fula toaletten :cautious:

Skönt med en i samma sits! Det är inte helt okej det här... :cautious:

Jag köpte jordgubbar och skulle således köpa lite vaniljkvarg att äta till gubbarna. Hoppade upp på cykeln för att dra till Willys trots snön, kommer fram och hittar bara sockerfritt elände. Fick köpa lite sketen Eldorado för att få hem nåt.
Väl hemma kollar jag upp Lindahls och ser att de bara har sockerfritt i sortimentet nu. Vad fan! :arghh: Deras sockrade vaniljkvarg var så jäääävla perfekt till jordgubbar :(

Vårt hus är byggt 1965, dom hade väldigt dålig färgsmak på den tiden om man ser på vilka tapeter vi hade och hur badrummet ser ut. Den lilla toaletten är mer okej med vit toalettstol och handfat :p

Vårt -74, som tur är så är tapeterna och resten helt okej. Men hade vi obegränsade resurser skull mycket ändras med detsamma!
Nu måste vi börja med något så tråkigt som element :meh:

Jag köpte jordgubbar och skulle således köpa lite vaniljkvarg att äta till gubbarna. Hoppade upp på cykeln för att dra till Willys trots snön, kommer fram och hittar bara sockerfritt elände. Fick köpa lite sketen Eldorado för att få hem nåt.
Väl hemma kollar jag upp Lindahls och ser att de bara har sockerfritt i sortimentet nu. Vad fan! :arghh: Deras sockrade vaniljkvarg var så jäääävla perfekt till jordgubbar :(
Ica har en vaniljkvarg med socker i som är riktigt god :d Gul burk, typ 8% fett :up:

folk som brer ut sig.

tex i micromatsalen på jobbet man tar en bricka och ställer sig under sin micro - stoppar in maten - lägger sina pinaler på sin bricka och väntar på att maten ska bli varm - då lägger "grannen" som jag inte ens känner sitt lock på min bricka?? och hon var tvungen att tränga sig in för att hennes "vännina" stog där det fanns gott om utrymme på andra ställen vid "bänken"

eller i mataffären - där jag lägger upp mina varor på bandet och sen sätter dit "pinnen" - den efter har tydligen bråttom för hon lägger upp sina varor och trycker ihop dem mot min pinne så den hamnar på snedden och nästan börjar trycka ihop mina varor oxå. tydligen vill hon få upp allt på bandet så snart som möjligt. :p

Jag kollar på en serie och hittade en sak som inte går ihop. Är en vampyrserie.

En man mördas genom att de sliter ut hans hjärta och slänger på golvet i den lokal där mannen och hans fru hålls fångna. Mannens kropp bränns på en båt som man skickar ut i sjön.

Några avsnitt senare ska den "elaka" sidan ha mannens hjärta och hittar det då nergrävt i en egen liten grav. Hur i hela friden gick det till? Kvinnan räddades inte på plats utan tags med av kidnapparna och överlämnades till annan plats. Stoppade någon mannens hjärta i fickan på henne för att vara snäll?
Om kvinnan på något sätt fick hjärtat, varför stoppades inte det i kroppen och skickades med ut i båten, som ju brann upp.

Vem begravde hjärtat? Hur hamnade det där? Irriterande! Lite långsökt att kvinnan efter att hon blivit fri gått tillbaka till lokalen, hämtat hjärtat, som busarna lämnat på golvet, sen valt att inte begrava det med kroppen.

eller i mataffären - där jag lägger upp mina varor på bandet och sen sätter dit "pinnen" - den efter har tydligen bråttom för hon lägger upp sina varor och trycker ihop dem mot min pinne så den hamnar på snedden och nästan börjar trycka ihop mina varor oxå. tydligen vill hon få upp allt på bandet så snart som möjligt. :p
Det var inte jag!! :angel:

Just nu stör jag mig på det här..
18118434_1714981741851947_7326726729675220295_n.png

Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men det är lite skrämmande när man läser kommentarerna och ser hur folk instämmer... varför är det fult att inte ha smink? Det stör jag mig på...
Påminner om varianten där killar försäkrar att de ABSOLUT föredrar tjejer utan smink. Så kommer man utan smink och samma killar "Fan vad TRÖTT du ser ut, har det hänt nåt?"

:laugh:

Jag stör mig fortsatt på Masterchef Sydafrika. Jag har ett par vänner som åker dit varje vinter och fyller mitt facebookflöde med fine dining - men när de lagar traditionella rätter i programmet så spyr jag nästan! Förra veckan fick jag stänga av. De lagade fårmage. FÅRMAGE. De provsmakade noggrant en massa brungrå slemmiga delar och jag fick gå ifrån tv:n. (Och då har jag ändå smakat grekisk komage fast även den smakade fruktansvärt).

Tittade vidare på avsnittet igår. En annan rätt som skulle lagas var en gryta "som härstammar från indonesiska slavar som varken hade tillgång till kryddor eller kokosmjölk". Deltagaren smakade eftertänksamt och sa "så vattnig såsen är..?" Gryta UTAN KRYDDOR! :arghh:

Dessutom ser alla rätter brungrå och flottiga ut. Även de i avsnittet då man tillagade grisfötter, grissvans, grisöra osv. :yuck: Jag kommer nog inte att titta färdigt.

Den jävla blåsten som valde att dyka upp lagom tills jag slutade jobba för dagen. Att göra något på utsidan har liksom inte riktigt samma lockande ton mera :cautious:

När folk säljer något med budgiving och har "säljer när önskat pris uppnåtts/när priset känns rätt" som gräns.
Varför lägger man inte bara ut varan till salu med det önskade/rätta priset från början, och med eventuellt tillägg om budgivning om fler är intresserade? :confused:
:banghead::cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka