Frun kunde ha svarat att karlar dras till sånt som brummar och mullrar, och gör stora moln av avgaser!
Fast jag gillar inte att stereotypa tillbaka. Jag vet många kvinnor som också gillar bilar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frun kunde ha svarat att karlar dras till sånt som brummar och mullrar, och gör stora moln av avgaser!
Jag menar inte alls att det där är nåt som stämmer, men om den där frun hade tyckt att maken var fånig med sitt uttalande om kvinnor och smycken, så kanske hon kunde ha fått lust att säja nåt lika dumt tillbaka.Fast jag gillar inte att stereotypa tillbaka. Jag vet många kvinnor som också gillar bilar.
OTAtt min förkylning är värre idag och att det inte ens hjälpte att vara iväg och hoppträna igår kväll![]()
ska dressyrträna imorgon - hoppas den är bättre sen.
Skriv tillbaka att du inte har sådana klädesplagg i din garderob, och iochmed den korta varseln förväntar du dig att dom kommer förbi med kläder som passar temat.Jag ska på möhippa imorgon och stör mig på att de som arrangerar skrev igår vid lunch-tid (dvs 1,5 dag innan själva hippan) att det var klädkod skjorta och slips eftersom att det var "kort varsel och vikten av att alla har samma". Jag har varken skjorta eller slips, och har haft fullt upp med skola så skulle även om jag hade velat inte kunnat fixa skjorta + slips med så kort varsel. Stör mig på att de förutsätter att alla har de klädesplaggen så att de tom trycker på att det är VIKTIGT att alla har det!
Hon gjorde vad, sa du?!?! Stör mig på folk som kliver över/in i andras (i detta fall min) personliga sfär. Det behöver inte vara medvetet, men att man inte reflekterar över att alla inte är lika fysiska som en själv, och kanske inte uppskattar o-inbjuden kontakt
Idag var jag på föreläsning med ett par kollegor, jag hade på mig en blus av modell ganska vid, hög i halsen med knapp i nacken -det blir ett öppet parti på nacke/övre del av rygg.
Sätter mig ner och gör något i väskan när jag hör en av kollegorna säga; "Åh, jag kan inte hålla mig!" -och så börjar hon ta/klappa i öppningen på ryggensamtidigt som hon fortsätter med "alltså HUR många fler än jag har inte kunnat hålla sig?" (sägs med jätteglad röst samtidigt som hon fortfarande tar mig på ryggen).
Mitt lite lätt chockade svar var: Ingen?!och jag lät rätt frostig kan jag väl säga.
...och där fattade hon att detta kanske var ett övertramp och bad ganska snabbt om ursäkt, men alltså så gör man ju fasen inte.
Hon gjorde vad, sa du?!?! 
Jag finner inga ord![]()
Stör mig på folk som kliver över/in i andras (i detta fall min) personliga sfär. Det behöver inte vara medvetet, men att man inte reflekterar över att alla inte är lika fysiska som en själv, och kanske inte uppskattar o-inbjuden kontakt
Idag var jag på föreläsning med ett par kollegor, jag hade på mig en blus av modell ganska vid, hög i halsen med knapp i nacken -det blir ett öppet parti på nacke/övre del av rygg.
Sätter mig ner och gör något i väskan när jag hör en av kollegorna säga; "Åh, jag kan inte hålla mig!" -och så börjar hon ta/klappa i öppningen på ryggensamtidigt som hon fortsätter med "alltså HUR många fler än jag har inte kunnat hålla sig?" (sägs med jätteglad röst samtidigt som hon fortfarande tar mig på ryggen).
Mitt lite lätt chockade svar var: Ingen?!och jag lät rätt frostig kan jag väl säga.
...och där fattade hon att detta kanske var ett övertramp och bad ganska snabbt om ursäkt, men alltså så gör man ju fasen inte.
Skämtar duKan inte hålla mig? Nähä, då är det kanske dags att ha med sig någon som kan stoppa henne från att antasta andra människor
![]()
Ungefär min tanke. "Hålla sig" är väl det minsta man kan begära eller? Annars får hon ju ha någon form av hjälp-jag med sig.
Hon ska vara glad att jag inte lappade till henne. Men jag har inga problem att "hålla mig" serru!