Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig omåttligt på att vi inte kan ha hoppträning utomhus i helgen. Premiär för tävling utomhus nästa helg. Hästarna lär vara rätt vilda. :nailbiting:

Fast jag gillar inte att stereotypa tillbaka. Jag vet många kvinnor som också gillar bilar.
Jag menar inte alls att det där är nåt som stämmer, men om den där frun hade tyckt att maken var fånig med sitt uttalande om kvinnor och smycken, så kanske hon kunde ha fått lust att säja nåt lika dumt tillbaka.:)
Men tydligen hade hon inte lust att säja nåt i den stilen och det var nog lika bra.

Att min förkylning är värre idag och att det inte ens hjälpte att vara iväg och hoppträna igår kväll ;) :p ska dressyrträna imorgon - hoppas den är bättre sen.

Att min förkylning är värre idag och att det inte ens hjälpte att vara iväg och hoppträna igår kväll ;) :p ska dressyrträna imorgon - hoppas den är bättre sen.
OT
Grattis @Smulan75 !
ina_dance5.gif

Jag ska på möhippa imorgon och stör mig på att de som arrangerar skrev igår vid lunch-tid (dvs 1,5 dag innan själva hippan) att det var klädkod skjorta och slips eftersom att det var "kort varsel och vikten av att alla har samma". Jag har varken skjorta eller slips, och har haft fullt upp med skola så skulle även om jag hade velat inte kunnat fixa skjorta + slips med så kort varsel. Stör mig på att de förutsätter att alla har de klädesplaggen så att de tom trycker på att det är VIKTIGT att alla har det!

Jag ska på möhippa imorgon och stör mig på att de som arrangerar skrev igår vid lunch-tid (dvs 1,5 dag innan själva hippan) att det var klädkod skjorta och slips eftersom att det var "kort varsel och vikten av att alla har samma". Jag har varken skjorta eller slips, och har haft fullt upp med skola så skulle även om jag hade velat inte kunnat fixa skjorta + slips med så kort varsel. Stör mig på att de förutsätter att alla har de klädesplaggen så att de tom trycker på att det är VIKTIGT att alla har det!
Skriv tillbaka att du inte har sådana klädesplagg i din garderob, och iochmed den korta varseln förväntar du dig att dom kommer förbi med kläder som passar temat.

Stör mig på folk som kliver över/in i andras (i detta fall min) personliga sfär. Det behöver inte vara medvetet, men att man inte reflekterar över att alla inte är lika fysiska som en själv, och kanske inte uppskattar o-inbjuden kontakt :meh:

Idag var jag på föreläsning med ett par kollegor, jag hade på mig en blus av modell ganska vid, hög i halsen med knapp i nacken -det blir ett öppet parti på nacke/övre del av rygg.
Sätter mig ner och gör något i väskan när jag hör en av kollegorna säga; "Åh, jag kan inte hålla mig!" -och så börjar hon ta/klappa i öppningen på ryggen :eek: samtidigt som hon fortsätter med "alltså HUR många fler än jag har inte kunnat hålla sig?" (sägs med jätteglad röst samtidigt som hon fortfarande tar mig på ryggen).
Mitt lite lätt chockade svar var: Ingen?! :confused::eek: och jag lät rätt frostig kan jag väl säga.
...och där fattade hon att detta kanske var ett övertramp och bad ganska snabbt om ursäkt, men alltså så gör man ju fasen inte.

Stör mig på folk som kliver över/in i andras (i detta fall min) personliga sfär. Det behöver inte vara medvetet, men att man inte reflekterar över att alla inte är lika fysiska som en själv, och kanske inte uppskattar o-inbjuden kontakt :meh:

Idag var jag på föreläsning med ett par kollegor, jag hade på mig en blus av modell ganska vid, hög i halsen med knapp i nacken -det blir ett öppet parti på nacke/övre del av rygg.
Sätter mig ner och gör något i väskan när jag hör en av kollegorna säga; "Åh, jag kan inte hålla mig!" -och så börjar hon ta/klappa i öppningen på ryggen :eek: samtidigt som hon fortsätter med "alltså HUR många fler än jag har inte kunnat hålla sig?" (sägs med jätteglad röst samtidigt som hon fortfarande tar mig på ryggen).
Mitt lite lätt chockade svar var: Ingen?! :confused::eek: och jag lät rätt frostig kan jag väl säga.
...och där fattade hon att detta kanske var ett övertramp och bad ganska snabbt om ursäkt, men alltså så gör man ju fasen inte.
Hon gjorde vad, sa du?!?! :eek::eek::eek::eek: 
Jag finner inga ord :eek::eek::eek::eek:

Hade tänkt mig att ta mig till brevlådan innan det blev mörkt, har inte varit där på en vecka. Kläder o sele på o iväg, kom inte långt innan jag insåg att hunden taggade upp sig o drog som satan, vågade inte försöka ta mig upp på stigen som går över ett bergsparti. Nåväl in med hunden o tänkte gå själv, det gick f**n inte, kom inte upp. Har drattat baklänges där en gång förut o det var inte en trevlig upplevelse.

Får ta det imorgon när det är fullt dagsljus så vi kan gå dit via skogen o sen vägen hem. Mina fötter är så svullna så jag fick bara på mig foppatofflor, det i kombination med svullna fötter o frånvaro av känsel i fotsulorna + extremt dålig balans är ingen bra kombination.

Skämtar du :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: Kan inte hålla mig? Nähä, då är det kanske dags att ha med sig någon som kan stoppa henne från att antasta andra människor :banghead::banghead::banghead:

Skämtar du :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: Kan inte hålla mig? Nähä, då är det kanske dags att ha med sig någon som kan stoppa henne från att antasta andra människor :banghead::banghead::banghead:

Ungefär min tanke. "Hålla sig" är väl det minsta man kan begära eller? Annars får hon ju ha någon form av hjälp-jag med sig.
Hon ska vara glad att jag inte lappade till henne. Men jag har inga problem att "hålla mig" serru!

Senast ändrad av en moderator:
Ungefär min tanke. "Hålla sig" är väl det minsta man kan begära eller? Annars får hon ju ha någon form av hjälp-jag med sig.
Hon ska vara glad att jag inte lappade till henne. Men jag har inga problem att "hålla mig" serru!

Hon ska nog vara glad för att andra inte faller för sin första impuls om hon har så dålig impulskontroll själv :crazy: Helt sanslöst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka