Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 547
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när jag var ute så haglade det, snöade som sagt igår men inget som la sig och fram tills haglet nu var vägbanan torr och fri från snö.

På den senaste uppdateringen av Facebook Messenger, där man får sikta jäääkligt noga för att pricka rutan där man faktiskt kan skriva ett meddelande. Vilket är den enda funktionen appen ska fylla (åtminstone för mig). Tyvärr verkar Messengers utvecklare ha drabbats av någon form av ambition att göra allt på samma gång i samma app, så meddelandefunktionen har nästan försvunnit bland en massa andra knappar för spel, bilder, inspelningar, ikoner, kartor, omröstningar och gud vet vad. Gaah, det heter Messenger av en anledning för bövelen! :rage:

Så, nu ska jag gå och skicka det där meddelandet jag hade tänkt på. Med WhatsApp. :devil:

Eftersom lagen ändrats så är det nog fler som bokar däckbyte tidigare nu än när sista april var regeln. Kan man inte byta själv är man ju hänvisad till verkstad som ofta blir fullbokade just runt 15 april, eftersom det dessutom var påskhelg nu med flera röda dagar = stängt

Finns det däck med utfällbara dubb tro ;) där bilen själv känner av när det behövs :confused:
Med tanke på att det finns sjävkörande bilar borde ju bilen kunna känna av underlaget och brodda sig själv vid behov :idea: och naturligtvis även blinka själv :up: Eller helt enkelt strypa farten eller som min bil vägra starta när det är kallt, undrar om det var en hint kanske :D

Uppfinn detta genast - tack :D !!

Det finns ju förvisso snökedjor men de sätter tyvärr inte på sig själva :o

Mammas bil däremot har tydligen ett "snö och halk läge :confused:" som hoppar i av sig självt ibland och en j-la vindrutetorkare som torkar den torra rutan när det inte behövs. Den bilen tror bestämt att den är intelligentare än jag undrar om den kan förutspå regn :p

DEN vindrutetorkaren stör jag mig orimligt mycket på

Senast ändrad:
Det finns ju förvisso snökedjor men de sätter tyvärr inte på sig själva :o

Mammas bil däremot har tydligen ett "snö och halk läge :confused:" som hoppar i av sig självt ibland och en j-la vindrutetorkare som torkar den torra rutan när det inte behövs. Den bilen tror bestämt att den är intelligentare än jag undrar om den kan förutspå regn :p

DEN vindrutetorkaren stör jag mig orimligt mycket på

Är det en fransk bil? :meh:

Att jag numera alltid byter däck sent på kvällen för att slippa alla jävla grannar som år efter år måste ställa sig bredvid bilen och påpeka hur duktig jag är som byter själv och inte tar hjälp av någon karl.

Som om jag skulle våga lägga min säkerhet på vägarna i händerna på en man?! :meh::nailbiting:

Att jag numera alltid byter däck sent på kvällen för att slippa alla jävla grannar som år efter år måste ställa sig bredvid bilen och påpeka hur duktig jag är som byter själv och inte tar hjälp av någon karl.

Som om jag skulle våga lägga min säkerhet på vägarna i händerna på en man?! :meh::nailbiting:
Det är så jävla tröttsamt med människor som tror att man inte kan något om bilar bara för att man är tjej :meh: Har varit med om (oftast) medelålders män som kommer fram i tvätthallen och tycker att jag är såå duktig som tar hand om min bil :meh: Jag råkar tycka att det är rätt kul att hålla mina bilar rena och varför skulle det vara så jäkla otroligt bara för att jag är tjej :banghead:
Föredrar egentligen att åka iväg och tvätta sambons bil istället för min egen, antar att jag blir mer skrämmande när jag kommer dit med en rätt ovanlig sportbil där ratten sitter på fel sida och hela bilen ger ett skrämmande intryck jämfört med när jag åker min egen Mini Cooper som mest är söt :rofl:

Hjulen litar jag dock på att sambon får dit bättre än mig.. :angel: Men jag har vid två tillfällen klantat mig så pass att det hade kunnat bli farligt, tappade ett hjul på hästtransporten (som tur olastat släp, låg hastighet och boggiesläp så det hände inte så mkt) ena året och ett par år senare så drog jag inte hjulbultarna ordentligt på bilen :angel:

Hjulen litar jag dock på att sambon får dit bättre än mig.. :angel: Men jag har vid två tillfällen klantat mig så pass att det hade kunnat bli farligt, tappade ett hjul på hästtransporten (som tur olastat släp, låg hastighet och boggiesläp så det hände inte så mkt) ena året och ett par år senare så drog jag inte hjulbultarna ordentligt på bilen :angel:

Jag lyckades ett år efterdra ett hjul åt fel håll :angel: och tappade ett hjul på släpet med hästen i :nailbiting: Boogiesläp och låg fart men i alla fall

Jag måste ha varit väldigt dum mot någon som i sin tur lagt en förbannelse över mig "Låt alla monifas bilar gå sönder". Ibland är det fasiken skrattretande.

Första hade jag en Honda civic, den var det få problem med men där någonstans på slutet började det gå utför.
Köpte en 3 år gammal Opel corsa som hade gått 2000 mil, partikel filtret hatade mig. Sålde bilen, gjorde en sjukt dålig affär pga kan inte hia mig. Köpte en Subaru legacy, gick jättebra 3 veckor sedan fick jag köra tillbaka den till åf för reparation i motorn. Gick bra två månader sen dök samma fel upp igen plus att man hittade lite mer. Gick inte igenom besiktningen, sålde den innan ombes. för ett bra pris (för mig) med tanke på att reparationerna skulle gå på 15'. Köpte en Opel corsa igen, nu en gammal sate men hade inte gått mer än 11' mil och välskött med service etc (aldrig skådat en så ren motor) och jag pluggar så det fick liksom gå tills jag är färdig tänkte jag.
2 månader efter jag köpte den fick jag lämna in den och byta båda drivknutarna och nu är den inlämnad igen efter nått suspekt felkodande.

Mvh gnällig.

Jag stör mig helt sjukt mycket på reklamen för (och produkten för den delen..) "V.I.Poo" som börjat gå på tv. Värre smörja har jag nog aldrig sett, herregud vad den stör mig. Blir irriterad av att bara tänka på skiten :yuck:
Måste man så måste man. Varför skämmas över det liksom? Har en känsla av att min kompis kommer köpa skiten. Det vore ju katastrof om nån fick reda på att hon har skitit i någons toalett :nailbiting:när hon är bortbjuden. Skiter gör man hemma :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 750
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka