Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
En tjej i stallet lånar mina grejer utan att fråga. Har sagt att hon får låna, om hon frågar, men det gör hon inte. Häromdagen såg jag att hon hade mitt schabrak som jag letat efter på sin sadel, trots att jag kommenterat tidigare att jag ville ha tillbaka det. Idag är den sadeln iväg med henne där hon tränar med en annan häst, och mitt schabrak ser jag ingenstans. Hon tycker att jag är en surkärring och ja, det stämmer men det är ju helt orimligt att både låna, utan att fråga och sen rida någon annans häst med mina grejer, fast jag sagt ifrån om det.

Jag hade varit skogstokig och låst in allt. Visst, det blir lite merarbete men det är det värt. Vad säger stallägaren?

Kunder.

I vissa fall inte så orimligt men när jag är trött och inte mår något vidare orkar jag ännu mindre. Som gubben som kom och annonserade att nu åker jag till Coop för ni har ju ingenting. Nähä tyckte jag och vad är det du vill ha som vi inte har? Bland annat var det leverpastej, visade på de ca 8 sorter vi har men han ville faktiskt ha en annan. Och någonstans där kände jag, men snälla åk till Coop. Ursäkta så jävla mycket att en affär som är sådär en tiondel så stor inte har precis alla sorter du kräver.

Att vi har en person som kommer och lånar ridhuset då och då för att tömköra, men VÄGRAR boka i förväg eller ens tala om när hon tänker komma hit, trots tillsägelser :rage::rage::rage:
Hade det varit någon som står här i stallet som hade ockuperat ridhuset med tömkörning hade jag inte ens varit hälften så sur över att jag måste vänta :p
Nyfiken fråga, hur kan man ockupera hela ridhuset med tömköring, är det flera hästar?
Där jag står kan vi rida samtidigt som den som tömkör och den som tömkör håller sig till mitten, max meter från fyrkantsspåret. Så mest nyfiken på hur det fungerar hos er? :)

Något liknande hände mig på mitt förra passfoto. "Lugg går inte!" tyckte polisen. Hade ägnat mycket lång tid åt att få till den perfekta luggen. Slutade med att jag fick dra upp den rätt upp, såg ut som Tintin. :'(
Jag hade övat min pose i hisspegeln på jobb. Full av oväntat självförtroende klivade jag in på polisstationen och intog min pose. (Perfekt icke- leende. Sådär lite halvtomhalvt förvånade ögonbryn och en blick som kikade så där förföriskt upp.)
Polismannens kommentar var, ner med hakan.
Ploff sa det och så dök det upp fem dubbelhakor.
När han frågade retorisk, "det blev väl bra?".
Så hade jag mer eller mindre bara lust att svara "tack så jävla mycket."

Kan ju säga att jag inte blev nöjd med denna passbilden, iheller. ;)

Jag hade övat min pose i hisspegeln på jobb. Full av oväntat självförtroende klivade jag in på polisstationen och intog min pose. (Perfekt icke- leende. Sådär lite halvtomhalvt förvånade ögonbryn och en blick som kikade så där förföriskt upp.)
Polismannens kommentar var, ner med hakan.
Ploff sa det och så dök det upp fem dubbelhakor.
När han frågade retorisk, "det blev väl bra?".
Så hade jag mer eller mindre bara lust att svara "tack så jävla mycket."

Kan ju säga att jag inte blev nöjd med denna passbilden, iheller. ;)
Jag fick också ta ner hakan. Tur att man får ta om bilden om 5 år. :meh:

Jag stör mig ohyggligt på att jag köpte ett glas till mobilen och det ramlade av direkt. Det vickade på mobilen och lossnade.
Skitgrejor :rage:

Vad i hela friden ska jag ha för att skyddad den? Ett fodral känns inte optimalt eftersom den redan är jääääättestor. En Samsung S7 Edge.
Ångrar att jag köpte den. Tror inte jag kommer att vänja mig vid att en är så stor.

Jag retar mig på att mitt kranvatten är så kallt att jag måste hälla det i en tillbringare på diskbänken för att kunna dricka av det senare.

Jag hade varit skogstokig och låst in allt. Visst, det blir lite merarbete men det är det värt. Vad säger stallägaren?
Det är tyvärr lite svårt att låsa in saker hos oss. Tror stallägaren vill att vi ska lösa sånt här mellan oss och jag har försökt. Tog tillbaka schabraket när hon kom inte ens ihåg att det var mitt... Nu lär hon inte låna något mer, hoppas jag!

Du och jag.

Har varit helt utan matlust hela dagen och nu fryser jag så in i märgen trots vettig temp inne.
Matlust har jag haft i och för sig, funderar på om det beror på brist av sömn eller om jag håller på å bli sjuk...
Har också vettig temp inne, suttit med två jättevarma filtar nu, nu är jag varm igen, men hur länge vet jag inte.

Störs, men roas samtidigt, av en incident på jobbet idag. Jag satt i kassan, en man i övre medelåldern kom och la upp 14 sexpack med ägg på bandet. Jag scannade och sade summan, 46,06 € (ekobutik, dyra ägg).

Han: Det får inte kosta över 20€, jag har bara 20 med mig.
Jag: ... Okej. Men de kostar 46,06 €.
Han: Men vad gör jag nu då? Vad kostar de styck?
Jag: 3,29.
Han: Men jag har bara 20 €. Hur ska jag göra? (mer och mer panisk)
Jag: Du kan ju köpa färre ägg, till exempel.
Han: Näe! Nä, det går inte! Jag har inte tid med detta!

Varpå han stormade ut ur butiken, utan ägg. Så många frågetecken. Varför ville han köpa 84 ägg kl 20 på en lördagkväll? Varför var det så bråttom? Varför gick han till stadsdelens dyraste matbutik om han bara hade 20 € att köpa så många ägg för? :confused::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 183
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 725
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka