Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Då rekomenderar jag starkt att du håller dig ännu längre bort från "hot moms club". Har folk på min vänlista som delar en massa dynga därifrån :banghead::cautious:
Oh no ... George och Amal Clooney väntar tvillingar! "They've got TWO on the way and we have ALL the details, including the gender of both babies!"

@Hyacinth det är som att riva av en sårskorpa varje gång ...

Oh no ... George och Amal Clooney väntar tvillingar! "They've got TWO on the way and we have ALL the details, including the gender of both babies!"

@Hyacinth det är som att riva av en sårskorpa varje gång ...

Ett tips!

Landet runt på SVT 1.
Där har vi något som är som att hoppa på ett brutet ben. Den mannens förklaringar av skämt är historiska...

Det finns typ inget jag älskar så mycket som Landet runt! :D En lokalnyhetacompilation i veckan, på mitt hemspråk götebosska! <3 Är så glad att just Landet runt går att se i utlandet där jag bor. :D Slut på OT.
Jag blir också så fascinerad av vilka i bekantskapskretsen det är som gillar Landet runt. En heltatuerad EBM-are jag känner brukar kolla med sin flickvän, en av projektledarna på jobbet etc... mycket urbana människor.

PS för att fortsätta på temat daktat-fyllo - Landet runt är perfa som bakfylle-TV:D

Jag blir också så fascinerad av vilka i bekantskapskretsen det är som gillar Landet runt. En heltatuerad EBM-are jag känner brukar kolla med sin flickvän, en av projektledarna på jobbet etc... mycket urbana människor.

PS för att fortsätta på temat daktat-fyllo - Landet runt är perfa som bakfylle-TV:D

Tycker det är så oerhört absurt att det blir jätteroligt, det är ofta helt knäppa ickenyheter som tas upp liksom. Typ en förvildad get som bodde på nåt berg i Västra Götaland, eller nyligen att någon byggt en "svensk variant av säckpipa". Fantastiskt! Tänkte använda Landet runt nu när min pojkvän försöker lära sig svenska, obskyra dialekter ingår ju också i utbildningen. ;)

Men för att använd trådens riktiga syfte, jag är lite irri på mig själv för att jag kommer för tidigt till jobbet igen. Har nyligen gått ner från 35 till 30h/vecka för att ha mer tid för hästen. Bara det att marken är bottenfrusen och vi saknar ridhus så vi går timslånga koppelpromenader, häst och jag. Har promenerat i över två timmar (!!!) men har ändå en halvtimme kvar till start nu. Och då klev jag ändå ur tunnelbanan och köpte en kaffe på vägen. Vafan.

Att hela den fackliga föreningen på jobbet består av människor som ständigt gnäller på allt & alla, är regelbundet sjukskrivna för ditten & datten, vabbar absurt mycket och gör så lite som möjligt när de väl befinner sig på arbetet. De talar sig gärna varma om vilka rättigheter man har som anställd men jag har däremot aldrig hört ett ord om skyldigheter.

Inte imponerad.

Ett tips!

Landet runt på SVT 1.
Där har vi något som är som att hoppa på ett brutet ben. Den mannens förklaringar av skämt är historiska...

Känner att jag vill tillägga att jag älskar Tog-eld-i-grytlapp-journalistik (autentisk förstasida i lokaltidning), men när han står och FÖRKLARAR vad som eventuellt är kul med en felskriven skylt och vad det skulle ha stått- då gråter jag inombords.

Att hela den fackliga föreningen på jobbet består av människor som ständigt gnäller på allt & alla, är regelbundet sjukskrivna för ditten & datten, vabbar absurt mycket och gör så lite som möjligt när de väl befinner sig på arbetet. De talar sig gärna varma om vilka rättigheter man har som anställd men jag har däremot aldrig hört ett ord om skyldigheter.

Inte imponerad.

High FIVE sistah!

Videon heter "THESE GLASSES CURED MY COLORBLINDNESS!" och snubben säger samma sak ett par gånger i videon.
NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! :rage: De botade inte alls din färgblindhet - däremot ger de dig möjlighet att se färg när du har dem på dig!

Också, TA PÅ DIG EN JÄVLA TRÖJA!!!!!! :rage:

/Caoimhe, som skulle kunna raljera i en oändlighet om alla störiga saker i denna videon, men det är nog bäst att avstå. :p

En tjej i stallet lånar mina grejer utan att fråga. Har sagt att hon får låna, om hon frågar, men det gör hon inte. Häromdagen såg jag att hon hade mitt schabrak som jag letat efter på sin sadel, trots att jag kommenterat tidigare att jag ville ha tillbaka det. Idag är den sadeln iväg med henne där hon tränar med en annan häst, och mitt schabrak ser jag ingenstans. Hon tycker att jag är en surkärring och ja, det stämmer men det är ju helt orimligt att både låna, utan att fråga och sen rida någon annans häst med mina grejer, fast jag sagt ifrån om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka