Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 542
Status
Stängd för vidare inlägg.
Och SÄRSKILT på de som istället har jättelika hörlurar (tänk hörselkåpor) på sig.
Jag älskar mina jättelika hörlurar a la hörselkåpor. Jag är så ljudkänslig och blir så lätt stressad när det är många olika sorters ljud överallt. Finns inget bättre än att ta på sig hörlurarna och bara slippa höra folks blippande mobiler, läckande musik, höga röster, skrikande barn etc etc. En bra dag behöver jag dem inte men det är guld att ha nåt att ta på när det blir för jobbigt.

För övrigt sitter jag på bussen med fem personer runt mig. Ingen har hörlurar på men ändå pratar de inte :p.

Snö!!!

Och vurpade när jag gick till bilen innan, ordentligt, landade på svanskotan vilket gjorde svinont, så jag låg kvar och kände försiktigt efter om något pajat. 30 meter bakom mig kommer en traktor som plogar, han stannar traktorn som om jag var i vägen:confused: jag kravlar mig upp och haltar mot bilen, då kör han bara förbi... jag hade defintivt frågat hur det gick, så det stör mig när folk inte bryr sig om sina medmänniskor:cool:

Snö!!!

Och vurpade när jag gick till bilen innan, ordentligt, landade på svanskotan vilket gjorde svinont, så jag låg kvar och kände försiktigt efter om något pajat. 30 meter bakom mig kommer en traktor som plogar, han stannar traktorn som om jag var i vägen:confused: jag kravlar mig upp och haltar mot bilen, då kör han bara förbi... jag hade defintivt frågat hur det gick, så det stör mig när folk inte bryr sig om sina medmänniskor:cool:
:eek::eek::rage: Jag finner inga ord.

Att vara ohemult trött men inte kunna somna. Det stör mig så jag får klåda.

Jag har haft en mjölkstjälande kollega.
Visste dock inte vem som alltid drack upp min namnmärkta egenhändigt inhandlade mjölk. Löste det tillslut efter lång tid (och grubblande, ältande och spionage) genom att i ren frustration hälla en halv näve salt i paketet. Sen fick jag ha min mjölk ifred. Det kanske du iofs ska låta bli @tanten om jobbet betalar mjölken:D
Men be dem köpa in en extra liter eller två så det räcker till kaffet också. Betydligt bättre än att göra som jag. Man bör ha måååååånga kollegor för att inte sabba stämningen med ett saltkar...

Hahaha, klockrent! Hörde annars på radion om en kvinna som störde sig på att hennes man jämt drack direkt ur mjölkpaketet, trots att hon påpekat flera gånger för honom att hon tyckte att det var äckligt. Hon löste det genom att ställa in mjölken i skafferiet ett par dagar så att den blev härligt sur och klumpaktig. :rofl::up:

Just nu är det jobbet som stör mig.
Mest för att jag är så trött att det inte är kul alls.

Och idag störde jag mig ohyggligt på tröttsamma kollegan som hade ett halvtimmeslångt lågmält gräl med sambon - på vårt gemensamma kontor!
Jag har inte den bittersta lust att få full insyn i hans relation.

Nu stör jag mig på ett klädföretags reklam inför Alla Hjärtans Dag.

Reklamen lyder:
"Single Or Taken?

No worries we've got your V-day outfit covered :heart"

Klär man sig annorlunda beroende på om man är singel eller i ett förhållande? O_o

Självklart! Som singel gled jag alltid runt i catsuit eller sköterskeuniform i latex och matchande underkläder. Som RINGMÄRKT och GIFT har jag bekväma underkläder med slitage deluxe och tights med rumphäng.

Det gör vi alla. Eller så ser vi ut som skådespelare i en såpa på tidigt 90-tal.

Jag hade håret uppsatt på ICKE TILLÅTET SÄTT.
Jättekul att få ta ur alla hårnålar. Ser ur som en korsning mellan PLUPP och Anne-Frid i ABBA...

Något liknande hände mig på mitt förra passfoto. "Lugg går inte!" tyckte polisen. Hade ägnat mycket lång tid åt att få till den perfekta luggen. Slutade med att jag fick dra upp den rätt upp, såg ut som Tintin. :'(

Just nu är det jobbet som stör mig.
Mest för att jag är så trött att det inte är kul alls.

Och idag störde jag mig ohyggligt på tröttsamma kollegan som hade ett halvtimmeslångt lågmält gräl med sambon - på vårt gemensamma kontor!
Jag har inte den bittersta lust att få full insyn i hans relation.

Fy så gränslöst! Och stackars sambon, hen lär inte ha vetat att grälet skedde med publik :down:

Det gör vi alla. Eller så ser vi ut som skådespelare i en såpa på tidigt 90-tal.

Jag hade håret uppsatt på ICKE TILLÅTET SÄTT.
Jättekul att få ta ur alla hårnålar. Ser ur som en korsning mellan PLUPP och Anne-Frid i ABBA...
Själv ser jag ut som ett daktat fyllo (typ den förfalna Hollywood-aktrisen som åker på rattfylla och hamnar i "Vad gör de idag" i Aftonbladet) När jag hade tid för pass sprang Släkting iväg och jag kom till Polisen rödgråten med andan i halsen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 718
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka