Fast här tycker jag att ältandet tagit alltför stora proportioner och det verkar inte gå framåt heller, snarare runt runt. Om din terapeut fick läsa den här tråden och den andra tidigare, misstänker jag att hen skulle ändra åsikt och inriktning lite. Visst kan man älta, det är nog bättre än att förneka och lägga locket på, men ibland kan ältandet få ett värde i sig, en plats att vistas på. Det är enklare att älta och analysera och vrida och vända, än att gå vidare. Lite mer spännande dessutom, då du skrev tidigare att du varit uttråkad i livet en tid.Fast nu har jag ju t.o.m. fått rådet att älta av terapeuten. Så länge jag kommer framåt och det gör jag även om det är svårt att förmedla en känsla i text så är det just det som det handlar om.
Jag vet vart jag är påväg, men jag kan inte forcera/stänga av/låtsas som det inte finns utan ta allt i min takt. Och det känns framåt och det är hur det känns för mig som är det viktiga.
Det är nåt du tolkar in att jag på något magiskt sätt tror det för du läser liksom ingen vad jag skriver. Då har jag flertal gånger skrivit att ”jag inte kan se på något sätt hur detta skulle kunna bli bra”. För det gör jag inte. Det finns liksom inget luftslott. Sen att det blev mycket prat om honom då har det ju uppkommit genom att jag svarat på dina inlägg. Där du vill få honom att framstå som att han kan vara schysst och beter sig fullt normalt. Det gör han inte och det är han inte och det märks på många sätt. Som jag dock inte delat med mig i tråden av då det blivit för personligt.
Nej vi har inte kunnat prata om det, jag har varit tydlig med vad jag vill, han har gett 8 olika alternativ på samma dag. Sen ghostar han och dyker upp… då blir det svårt med kommunikationen.
Jag förstår att min process inte är lika snabb som många förväntar sig på forumet. Men jag kan liksom inte forcera så det ska se bra ut i text för er andra. Utan det är en process inom mig, sen att detonera duger i mångas ögon… vad ska jag göra åt saken?
Hur mycket tid lägger du t.ex. ner dagligen på dels ältande, dels att skriva och analysera i den här tråden och din andra tråd? Undrar dina barn vad som är så intressant? Nu lät jag kanske väl hård, men tanken har slagit mig ibland. Har det här ältandet och den här mannen tagit över väl mycket av ditt liv?
Senast ändrad: