Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Ja, smaug och magica rök fort i leken. Men då fattar jag vad du menar. Fick läsa hela rollbeskrivningarna igen för att se så jag inte missat något :p

Okej, ehm. Det har var ju lite pinsamt. Jag var ju faktiskt till och med LL i en av lekarna :banghead:

Okej, ehm. Det har var ju lite pinsamt. Jag var ju faktiskt till och med LL i en av lekarna :banghead:

Nej, det var inte pinsamt, för du hade ingen tjuv. Smaug var ett svart får.

Att du tror att du haft med en roll men i själva verket haft med en annan, tja...:rofl: Du får själv avgöra om det går under pinsamhetskategorin;):p.

Eftersom jag är skittrött ska jag försöka svara på LLs fråga tänkte jag (Ja, jag vet att den meningen var ologisk). Men jag har glömt hur den (LLs fråga, inte min ologiska mening) var formulerad och orkar inte bläddra tillbaka. Dessutom har jag glömt vilka roller som finns (notera dock att jag inte är LL, då får man glömma:p). Så jag får nog ta mig an den där frågan imorgon trots allt.

Natti, natti från Myrt-nästet!

Hittat hit
Funderar på om jag kanske läst åtminstone de första böckerna. Handlar de bla om en homo sapien som lever med neandertalare eller är jag helt ute och cyklar i mitt trötta sinne?

Läser in mig på leken i morgon nu ska jag nanna kudden

Sant, sant! Men det var ju fortfarande en ond roll som var utanför lyan :p I och för sig kan det ju förklara varför jag blev lite skeptisk eftersom jag först inte tänkte på "ond utanför lyan" utan bara på "ond tjuv". Och missade således den lilla detaljen kallad Smaug :p

Men eh ja, hjärnkapaciteten sjunker kraftigt vid trötthet, har jag märkt :D

Och hur ska du kunna vara LL nästa gång om du är så här förvirrad :D

Hittat hit
Funderar på om jag kanske läst åtminstone de första böckerna. Handlar de bla om en homo sapien som lever med neandertalare eller är jag helt ute och cyklar i mitt trötta sinne?

Läser in mig på leken i morgon nu ska jag nanna kudden

Du cyklar:D. Det du tänker på är Jean M Auls böcker om den paleolitiska flickan Ayla. Den serien kallas Grottbjörnens folk efter första boken. Isfolket är skriven av den norsk-svenska författaren Margit Sandemo.

Och missade således den lilla detaljen kallad Smaug :p

smiley-taunt010.gif

Hahaha! Askoll, hör du vad hon skriver!? :p

Ulvarna har ätit den onda utanför lyan de senaste två lekarna. En av dem var tjuv - men strök med rätt snabbt! :D

*a reader's note*

Jag såg, det räckte inte med att björnligan inte uppskattade min briljans utan nu är jag bortglömd också ...

desperate2-onion-head-emoticon.gif

*a reader's note*

Jag såg, det räckte inte med att björnligan inte uppskattade min briljans utan nu är jag bortglömd också ...

desperate2-onion-head-emoticon.gif

Å, staaaaackars liten...
smiley-hug011.gif

(Det var så nära en passande tröstsmiley jag kunde hitta... Jag tror katten drömmer mardrömmar? Men det gör säkert du också!)

jajaja, petitesser. Tryckfels-LL har varit framme igen.:banghead:

Han heter Sölve.....

Duuuuuuktig LL! Visst känns det bättre sen du erkänt? :)

Kl

Okej, nu är jag på väg till tåget.

Hur tror du leken slutar.
Eftersom jag är en sucker för sagor så hoppas jag, och tror, att de goda vinner. (isfolket kanske ska sättas upp på att läsa-listan.)

Vilka förmågor vill jag ha.
Vara odödlig kanske är bra eftersom jag brukar vara duktig på att få mig lynchad. Annarstycker jag det låter kul med spioninfon. Men frågan är om jag hade kunnat hantera den eftersom jag brukar vara bra på att få mig lynchad.

KL

Svaret på frågorna:

Av erfarenhet vet jag att det alltid är extra tufft för de goda när en demon finns med i spelet. Allt kan plötsligt ställas på ända och alla teorier måste göras om. Men med fokuserat spel och samarbete tror jag ändå att det kan lyckas.

Mitt optimala scenario vore att som god få tjuvegenskaperna, lyckas ficktjuva demonen och omvandla en av ulvarna till god.

Och med det ställer jag frågan: vad händer Paddi, om ficktjuven stjäl från demonen? Lottar du mellan käk och omvandling? Och om det är omvandlingsförmågan som ryker bör den väl övergå till ficktjuven? Som alltså vid sin död får omvandla någon. Men vi vet ju sedan tidigare att tjuvar kan ta fel och käka onda.

Åh, härligt - öppet för twistar. Hoppas jag satte lite myror i huvudet på LL nu!:p

Hur tror du sagan kommer att sluta?
Jadu, efter de två senaste lekarna så kommer jag nog aldrig bli förvånad av ett konstigt slut igen. Jag tror att det kommer att bli tungt för de goda, eftersom att det finns en demon i leken. Däremot så tror jag att goda laget vinner genom att lyssna och ta till sig vad andra spelare tror.

Vilka krafter skulle du vilja inneha och varför?
Jag tyckte det var roligt att ha spionkrafterna i senaste omgången men om jag skulle få välja fritt så vill jag ha ulvarnas ena förmåga, att se vilka andra som är ulvar. Det skulle vara ett ganska enkelt spel då :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar