Sadlar (sammanslagen)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bästa sadeln

Ååååååå! :love:
Det är ju en sådan jag vill ha ju! En Childeric :love:
Vill även jag ha en som är mätt efter min pålla!
Hur mycket gick det på?

Mkt tacksam för svar :bow:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Javisst ja :o

Så det gäller alla Childeric-sadlar??? :crazy:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Finns det ngn sida på internet där man kan läsa om childeric -sadlar o se den på bild????? ;)

Ska se vad jag hittar :D

Är det en sådan här du har?

Tacksam för svar :bow:

min erfarenhet av sadlar är inte så stor, men jag har en Goertz liberty eeb bomvidd. Den ligger ialla fall still på hästen, och verkar inte trycka ngnstans, möjligtvis så tycker jag att den är lite för lång eller stor i sitsen, och att den är lite hög fram vid manken (min häst har inte så mkt manke)men den fördelar sej jämt över hästen. jag funderar ändå på att köpa en bomlös, upplver att man kommer närmare hästen och får en bättre sits, nu känns det om om jag sitter uppe på sadeln om ni förstår hur jag menar :angel: .

Hej alla ni som har hästar med kort rygg! Vad har ni för sadlar? Är på jakt efter en sadel och behöver lite tips och kanske goda råd i den här frågan.:banana:

Sv: Tips på bra sadlar?

jag hade samma problem men med en växande unghäst så ja gav upp(för tillfället) och köpte en bomlös sålänge!

Jag har en Stubben Tristan Iceland till mina korta hästar, men den kräver att du har ett bra sadelläge på hästen (hög manke och välliggande bog)

Ken Taur sadlarna fungerar suveränt! Är hästen kort och bred så är Ken taur kari special eller exclusive bra alternativ (samma modelller bara olika skinntyper) med bomvidd 4 (extra vid). Sadeln finns i storlekar från 16,5" till 18". Den är jätte skön att rida i, man sitter super bra!! och så är den förhållandevis billig. Gå in på agersta islandshästshop och kolla!

Min tränare har problem med sina uppfödningar, dom får väldigt kort rygg allihopa verkar det som. Bara en som har lite mer "normal" rygg.
Hon har nu köpt en equipe och den ligger bra på dom flesta av dom :)

Rekomenderar starkt Loftursadeln från Stall Akur. Förutom att den passar bra så har den en mjuk och skön sits.

Loftur_17,5'_comp_550.jpg

Min mammas häst Brúda har ganska kort rygg och det har också gjort att min kära mor haft problem att hitta en perfekt sadel. Tidigare har hon haft Globus Glói, men den fick jag istället. Nu har hon en Horizon från Henri de Rivel som hon köpt av Karin Åberg, sadelutprovare. Den glider lite, men inte nu när hon köpt en antiglidpadd.:)

Jeg er litt nyskjerrig på hvordan Kentaursal Kári ut i negro-farge. Noen her som har en slik sal og kan legge inn bilde?
Ellers vil jeg gjerne vite hva dere synes om salene. Komfort og kvalitet...?

:D

Sv: Noen som har sadel fra Kentaur?

Jag har en Ken Taur Kari sadel. Den är ca 1 ½ år gammal nu. Jätteskön och man får väldigt bra kontakt med hästens rygg.

Sadeln001.jpg

Så ser min ut.

Sv: Noen som har sadel fra Kentaur?

Salen ser kjempefin ut:). Passer den best til hester med svai eller rak rygg?

islands_lover skrev:
Jag har en Stubben Tristan Iceland till mina korta hästar, men den kräver att du har ett bra sadelläge på hästen (hög manke och välliggande bog)

Den har jag också på min korta lilla häst. Är jättenöjd med den sadeln, den passar både mig och min häst alldeles utmärkt.

Jag rekommenderar annars att man tar ut en sadelutprovare till stallet. Tex: www.sadlar.se , hon provade ut min sadel!

busfisk skrev:
Hej alla ni som har hästar med kort rygg! Vad har ni för sadlar? Är på jakt efter en sadel och behöver lite tips och kanske goda råd i den här frågan.:banana:

Albion K2 är en av marknadens kortaste sadlar. När jag mätte min fick jag den till 46 cm. Mjuk i sitsen till tusen, och man sitter som en gud! Vet flera som har XW till sin islandshäst. Ligger stilla på min häst utan vare sig förgjord, svanskappa eller pad av något slag.
Passar hästar med rund kroppsform och låg manke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 512
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 577
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar