Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajda skrev:Har en dominus dressyr häst nu, men den passar inte längre så i väntan på att få en ny sadel utprovad rider jag med padd. Dominusen kan jag annars verkligen rekomendera, underbar att rida i!! Hoppas jag kan prova ut en likadan bara en smalare bomvidd.
Inte_Ung skrev:Jasså du.
Jag har en STOR valack med HÖG manke som är 150 grader bred.
Sedan så har han en stor bak så det blir inte mycket plats för en sadel där emellan.
Sadeln måste vara superkort och tokbred samt formad som en banan.
På honom så passar en gammal Piab dressyrsadel som jag har köpt begagnad på annons.
Den har fjäderbom som är ganska så mjuk och ortspetsar som står i princip rakt ut åt sidorna samt har en total bananform.
Tyvärr så får bara små rumpor plats i den, normala männisor känner sig totalt inklämda i bananen.
Jag har liten rumpa tack och lov.
Juvelflickan skrev:Hejsan!
Jag undrar vilken enligt er är den bästa "Islandshästsadeln"?
Själv har jag en Àstund Super, men den känns inte bra längre.
Vilken är bäst??? Pris spelar ingen roll, vill bara veta den bästa enligt er
Mkt tacksam för svar!
Kosmoskatten skrev:Ja den sadeln är inte dum... (Isafold'en) Har hon inga planer på "masstillverkning" så en annan kunde fundera på köp?
Hur pass flexibel är den egentligen? Har själv en hyggligt bred herre, som jag hoppas ska muskla sig ännu lite mer med tiden Är det lönt att sukta efter denna sadel redan nu, eller är det bättre att vänta ett tag?
pannkakssmet skrev:Min kompis köpte en bomfir sadel till sin isis!
När jag väl hade satt mig i den så vägrade jag gå ur...
Bomfria sadlar finns att hitta till dom flesta hästmodeller och är mycket värda det!!