så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

nä verkligen inte.
å va fan har de med saken att göra?
Bara en jävligt onödig kommentar!

Ocj med den kommentaren blev jag ännu mera övertygad, ett omoget, bortskämt språk:angel:

Lugna ner dig nu, och se det hela från den bra sidan DU HAR NÅGON SOM ÄR VILLIG ATT HJÄLPA DIG MED BARNPASSNING UNDER EN SÅ LÅNG STUND!!!
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

hur vet du det? vad baserar du ditt påstårde på? ett inlägg på ett forum?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Ocj med den kommentaren blev jag ännu mera övertygad, ett omoget, bortskämt språk:angel:

Lugna ner dig nu, och se det hela från den bra sidan DU HAR NÅGON SOM ÄR VILLIG ATT HJÄLPA DIG MED BARNPASSNING UNDER EN SÅ LÅNG STUND!!!

du provocerar ju:mad:
svenska kallas det:smirk:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Inte_Ung: Så om du bett någon att mocka till dig, men sedan inte gjort det, eller "glömt" det. Hade inte du blivit lite smått irriterad då?
Det hade i alla fall jag blivit, för min häst står mig närmast.

Inte hade jag då spytt galla över det på ett intenetforum i alla fall.
Mocka är inget dödsnödvändigt.
Jag tror inte att din häst hade lidit så väldigt.
Men för dig hade det blivit jobbigt att bli irriterad.

Och sedan så tycker jag ju alltid att det är konstigt med människor som har sin häst eller annat djur som närmaste, men det är en annan historia.
Men om man nu har det så, så kanske man inte kan be andra att ta hand om hästen åt sig.
Eftersom man riskerar att de har en annan nivå än vad man har själv.

Och om det är så dödsviktigt med mockning eller blöja så kanske att man måste göra det själv för att inte hamna i situationen att bli irriterad på någon annan.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Hur kan du döma en människa utifrån det sätt hon skriver? Det för mig är omoget om något. Har du tänkt på att det kan ha att göra med hur hon blir bemött?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

du provocerar ju:mad:
svenska kallas det:smirk:

:smirk:Jag proviserar inte, jag försökte få dig att inse att du kanske överreagerat lite:smirk:

Ibland behöver man ngt som skakar runt lite för att man ska inse det positiva i saker som händer omkring en.

Ring din gulliga pappa, och tala om för honom hur GLAD du är över att han hjälper dig med gullungen!
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Fortfarande så kan det ju ha hänt precis innan du kom.

Men du får vara hur irriterad du vill. Jag tycker att de är taksigt att hänga ut din pappa och hans sambo.

Hade jag varit dom hade jag blivit förbannade över att du inte sagt ett skit utan bara öser en massa dynga på ett internetforum.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Det räcker utmärkt med den här tråden.
Reaktionen är inte balanserad efter petitessen till förseelse.

Och nu blir du dessutom redigt irriterad över att inte få medhåll.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Hur kan du döma en människa utifrån det sätt hon skriver? Det för mig är omoget om något. Har du tänkt på att det kan ha att göra med hur hon blir bemött?

Eller hur hennes tråd är formulerad...:)

Att bli upprörd är en sak, men att älta i det är en annan...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

*kl*

Jag kommer då tänka mig noga för innan jag är barnvakt åt någon igen.

Jisses.

Det kanske bara är ett litet missförstånd, så gå inte i taket.
Har det alltid funkat innan, så är det liksom ingen grej.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Har du tänkt på att det kan ha att göra med hur hon blir bemött?

Med tillräckligt stor mognad så låter man sig inte påverkas av sådant.
Utan behåller sin värdighet.

Man får inte bete sig illa även om andra gör det.
Eftersom man då faktiskt beter sig just illa oavsett.

Ditt resonemang är ju i avdelningen "han slog först".
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Inte hade jag då spytt galla över det på ett intenetforum i alla fall.
Mocka är inget dödsnödvändigt.
Jag tror inte att din häst hade lidit så väldigt.
Men för dig hade det blivit jobbigt att bli irriterad.

Och sedan så tycker jag ju alltid att det är konstigt med människor som har sin häst eller annat djur som närmaste, men det är en annan historia.
Men om man nu har det så, så kanske man inte kan be andra att ta hand om hästen åt sig.
Eftersom man riskerar att de har en annan nivå än vad man har själv.

Och om det är så dödsviktigt med mockning eller blöja så kanske att man måste göra det själv för att inte hamna i situationen att bli irriterad på någon annan.

Jag skulle inte SPY GALLA över att det inte blivit mockat. Nu får du väl ge dig?
Du får lov att tycka att jag är hur konstig som helst, det rör mig inte i ryggen.
Om man ber någon att mocka, så ska väl den personen göra det?
Jag sa väl inte att det skulle mockas på ett visst sätt så att jag skulle känna mig nöjd. På dig verkar det som att jag inte ska be folk att mocka åt mig, för de gör det ändå inte bra nog. Eller?
Du är ju ute och cyklar :angel:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

knapp.

Nu orkar jag inte diskutera saken längre!

Jag är noga med mitt barn och vill inte att hon ska ha nerpissad blöja på sig. om ni andra tycker jag e töntig, omogen bortskämd osv, så varsågod. ja skiter väl i de.

återigen till att jämföra med hästar.
Nova dog inte av att ha en kissig blöja. Hästar dör inte av att få för lite eller för mycket mat nån gång. fel täcke eller grimma osv. men visst fan blir de ett jävla liv för det...

Tack för stödet renatechampion:love::bow:

och tack vissa andra för att NI är så mogna och kallar mig saker.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag är noga med mitt barn och vill inte att hon ska ha nerpissad blöja på sig.

Men om du nu är så noga så kan det faktiskt vara så att du msåte göra det själv för att få det på ditt vis.

Man kan inte lämna över till andra och kräva fullständig perfektion.
Jag tycker inte att man är noga om man lämnar bort en 5 månaders i 5½ timma.
Men det är ju jag det.
Jag ammade alla mina 3 barn i nästan året för att jag var noga med att mina barn skulle få det bästa.
Så jag kunde inte vara ifrån dem så länge i taget när de var så små.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har tagit hand om jätte många barn och vid överlämnandet har barnet ibland haft jättefull blöja.

Även föräldrar kan ju glömma.

En mamma blev skogstokig på mig när hon såg att flaskan var full med vatten (hon utgick då ifrån att barnet inte drukit på HELA dagen).

Ingen har dött av någotdera:idea:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Undrar hur ni hade reagerat om det gällt era egna ungar.

Nu har inte jag skrivit innan men även jag tycker att ni överreagerar.

Jag utnyttjar ofta min pappa som barnvakt (mamma dog för 2 år sedan) och pappa älskar sina barnbarn men han är lite disträ ibland och han har glömt byta blöja innan den är helt totalkissig X antal gånger. Jag tar det med ro. Sånt händer liksom. Ingen SKITER ju i det med flit som TS verkar tro och tycka. Man kan glömma. Poängtera att det är JÄTTEVIKTIGT om man nu tycker det och kanske gå ut från teorilektionen ett par ggr och ringa och påminna "ni har väl inte glömt byta blöja!" istället för att irritera sig i efterhand.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men om du nu är så noga så kan det faktiskt vara så att du msåte göra det själv för att få det på ditt vis.

Man kan inte lämna över till andra och kräva fullständig perfektion.
Jag tycker inte att man är noga om man lämnar bort en 5 månaders i 5½ timma.
Men det är ju jag det.
Jag ammade alla mina 3 barn i nästan året för att jag var noga med att mina barn skulle få det bästa.
Så jag kunde inte vara ifrån dem så länge i taget när de var så små.

Jag kräver inte fullständig perfektion, vart har jag skrivit det? Jag kräver att får mat och en torr blöja.
Varför är man inte noga om man lämnar bort sin barn?
Jag har inte ammat alls, så då är väl jag onoga å vårdslös kanske?
Ni är ju så bra på att ställa diagnoser och bedömma folk. så ni kanske kan berätta för mig?

Jag har inte ammat min dotter, har två hundar som sover i samma rum som oss, lämnar bort henne till barnvakt ibland. ja. vad är jag för en hemsk människa?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Ingen SKITER ju i det med flit som TS verkar tro och tycka.

Nu e jag så jävla trött!!!
Har jag nån gång påstått att det va med flit?
Jag blir irritead i alla fall. Faktiskt! Jag kanske är ett psykfall?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 537
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp