så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

När man har ett blöjbarn själv, och tar hand om barnet dagligen, då är det en fullständig självklarhet att byta blöja regelbundet. Har man däremot INTE det dagliga ansvaret för ett blöjbarn, så glömmer man förvånansvärt snabbt "hur det var", och det kan säkert hända att man glömmer någon enstaka gång. Visst hade det varit bättre om de kommit ihåg att byta blöja på ditt barn, men någon katastrof att de glömde kan jag knappast tycka att det är....

Och i ärlighetens namn måste jag säga att under de 2-3 år min dotter hade blöja, så hände det en handfull gånger att JAG glömde, eller att andra omständigheter gjorde att vi inte kunde byta blöja precis när det behövdes. Och inte tror jag att dottern tagit någon skada av det....

När man har ett så pass litet barn som du, så är det lätt att man upprörs av det som vi med lite större barn anser vara "småsaker". Jag minns mycket väl den gången jag var och red och min man hade hand om vår dotter som då var 2-3 månader. Bilens larm hade gått i "baklås", så jag kunde inte komma in i den, och tiden gick och jag VISSTE att dottern var hungrig och skrek där hemma. Det slutade med att jag SPRANG hem (en kilometer eller två) och anlände hem genomsvettig och hyperstressad och kände mig som världens sämsta mamma. Men inte 17 tog dottern någon skada av det. Nu, 7 år senare, anser jag detta vara en utpräglad "småsak".

Det jag vill försöka säga är att gör dig inte till ovän med din pappa över något som du bara just nu tycker är viktigt. Visst kan du påpeka det där med blöjan om du vill, men antagligen kommer det att vara mycket viktigare för dig de kommande åren att du HAR en pålitlig barnvakt, än att blöjbytet glömdes bort EN gång.....
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag hade haft dåligt samvete för de ja.
Att den ena trodde att den andra bytt håller inte. Pappa jobbade, så de va bara plastmorsan hemma...

Är det kanske här problemet ligger? Andra slitningar bakom kanske? Den nerkissade blöjan är kanske bara den utlösande faktorn och symptom på andra problem er emellan?

Och ja, bebisar byter vanor när man minst anar det! Bara för att din dotter gjort på ett visst sätt i hela fem månader, så betyder inte det att hon kommer att fortsätta med det. Ett tag bajsade vår son klockrent vid samma stund varje morgon. Sen började han bajsa på kvällen istället. Och sen när som helst, när han kände för det. :D Din dotter kan ha fått bättre blåsfunktion helt plötsligt. Bebisar utvecklas hela tiden. Man får försöka utvecklas med dem!

Jag har själv missat att byta blöja vid något tillfälle, det har hänt att sambon och jag missförstått varandra eller helt enkelt bara glömt det och upptäckt en fullständigt nerkissad blöja, på en för övrigt fullt nöjd bebis. Visst blev han lite röd på pungen och ytterst på snoppen, men han dog inte. Och varken jag eller sambon tog livet av oss pga misstaget. :cool:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

svarar snabbt...

min plastmamma/lådsasmamma och jag kommer bra överens. så nej det är inget sånt.´

indian-charlie: Menar du min sambo? Han håller med om att de inte är speciellt snällt att låta henne va helt nerkissad och tycker precis som jag att det är en självklarhet att byta...

fick ett pm. hon ville väl inte skriva här för att slippa bli dumförklarad...

"Väljer man att passa någons barn så sköter man de dagliga rutinerna"
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

indian-charlie: Menar du min sambo? Han håller med om att de inte är speciellt snällt att låta henne va helt nerkissad och tycker precis som jag att det är en självklarhet att byta...

Så du anser/tror att de lät bli att byta blöja för att vara elaka mot barnet? :confused:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

indian-charlie: Menar du min sambo? Han håller med om att de inte är speciellt snällt att låta henne va helt nerkissad och tycker precis som jag att det är en självklarhet att byta...


Inte precis snällt.. nä självklart inte men uppenbarligen inget att riva upp halva himlen för.

Varva ner och kör med kommunikation så ska du se att du inte behöver irritera dig så mycket för petitesser.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

fick ett pm. hon ville väl inte skriva här för att slippa bli dumförklarad...

Av plastmorsan eller?
Snällt av dig att skriva ut på ett öppet forum att de missköter ditt barn utan att prata med dom och ta upp det istället...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

fick ett pm. hon ville väl inte skriva här för att slippa bli dumförklarad...

Dumförklarad av vem?
Den enda som jag hittils har sett dumförklara de stackars barnvakterna är du.

Om man dumpar över sitt barn på någon annan så får man ta att det kan bli som det blir ibland.
När du hade bytt blöjan och barnet var torrt igen så var egentligen saken ur världen.
I alla fall från barnets synvinkel.

Om jag var din pappa och styvmor så skulle jag inte vilja passa ditt barn mera efter denna tråden.
Eftersom det tydligen inte passar dig som det blir.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag skickade ett pm till Naggur. Ganska ofta accepterar inte folk här att man har sina egna åsikter.

Jag hade reagerat likadant som Naggur gjorde. Man är väl mån om sitt barn. Och jag tycker, att tar man på sig ansvaret och är villig till att passa någon annans barn, så ska man också följa de dagliga rutinerna.

Är det SÅ HIMLA fel att kräva det?
Okej om man glömmer, men jag hade ändå blivit irriterad, för vem vill sitta med en nerkissad blöja?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men återigen.. en gång är ingen gång... alltså inget att jaga upp sig för.

Åter till detta med kommunikation vilket säkert skulle dämpa TS irritation.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Och jag tycker, att tar man på sig ansvaret och är villig till att passa någon annans barn, så ska man också följa de dagliga rutinerna.

Jovisst.
Men alla kan misslyckas med saker och detta är inget att bli så himla upprörd över.
Om man inte klarar av att andra misslyckas så måste man göra själv.
Så enkelt är det.

Jag för min del tycker inte att man lämnar bort ett såpass litet barn alls så länge som över 5 timmar utan ser till att ha aktiviteter där barnet antingen kan vara med eller där man turas om så att barnet antingen är med mamman eller pappan.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Så du menar ungefär att man ska nöja sig med vad som?

Nej jag menar att man låter bli att lämna bort ett såpass litet barn om man inte klarar av att det råkar få sitta i en blöt blöja litet för länge.
Att hacka på barnvakterna gör nog bara att man till slut inte har några barnvakter när man verkligen det behöver.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Nej jag menar att man låter bli att lämna bort ett såpass litet barn om man inte klarar av att det råkar få sitta i en blöt blöja litet för länge.
Att hacka på barnvakterna gör nog bara att man till slut inte har några barnvakter när man verkligen det behöver.

Men om barnvakterna själva har intresse av att passa barnet(vilket de verkar ha) så borde man väl också se till så att ett så pass litet barn inte behöver sitta med blöt blöja ?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

För det första så vet nog jag bäst själv om min dotter klarar av att vara borta så pass länge.
För det andra så har vi inte halvdags teorilektioner på kursen, det var bara första gången. Resterande kurstillfällen är 2,5 timme långa.

Dom tjatat om att vara barnvakt, de är inte direkt så jag "dumpar över" henne när jag vill göra nått utan barn.

Och vad gör det för skillnad om barnet är större? Är det okej att den får ha blöt blöja då?

Nej jag fick pm av renatechampion.

Jag tycker att jag blir dumförklarad här för att jag blir upprörd över att min dotter fick ha en helt genomsur blöja på sig.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

är det verkligen så illa att man glömt byta blöja? barnet tar väl inte skada och får men för livet för det väl?
jag kan förstå hur TS tänker, men tycker det är lite väl överdrivet reagerande..........hon hade ju inte ens pratat med dom och ändå överreagerade hon så. de glömde säkert byta bara, det är lätt hänt. det är ingen oförlåtlig grej av en barnvakt som glömmer att byta blöja.
reagerar man så på en såpass liten struntsak så ska man inte ha barnvakt, utan ta hand om sitt barn själv. så slipper man bli irriterad om man nu vet att man blir det över småsaker.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men du vet ju faktiskt inte om de struntat i att byta hennes blöja på flera timmar. Den kanske var torr tills precis när du fick henne och då pinkade hon massvis. Det är ju onödigt att byta torra blöjor.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Varför har du startat denna tråd ?

För övrigt är dagens blöjor så otroligt torra att jag tror att få barn ens känner att det är blött i blöjan. Inte konstigt att en massa ungar är o-torra upp i fyra-femårs åldern.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

För det första så vet nog jag bäst själv om min dotter klarar av att vara borta så pass länge.
Det verkar vara du som inte klarar av det.
Eftersom du får så totalt spel av ett litet ynka misstag som inte på något vis lämnar skador efter sig.

Och vad gör det för skillnad om barnet är större? Är det okej att den får ha blöt blöja då?

Ett större barn kan kommunicera på ett annat sätt och därmed tala om för omgivningen att blöjan är blöt och behöver bytas.
Det större barnet är därmed inte lika utlämnat åt att omgivningen kommer ihåg att kontrollera blöjan ofta.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jo men alla kan göra misstag och glömma bort saker.
Och det här är en liten petitess som det dras alldeles för stora växlar på.

Man byter den blöta blöjan.
Barnet är torrt igen och ingen skada är skedd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 322
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 539
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp