så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

är det verkligen så illa att man glömt byta blöja? barnet tar väl inte skada och får men för livet för det väl?
jag kan förstå hur TS tänker, men tycker det är lite väl överdrivet reagerande..........hon hade ju inte ens pratat med dom och ändå överreagerade hon så. de glömde säkert byta bara, det är lätt hänt. det är ingen oförlåtlig grej av en barnvakt som glömmer att byta blöja.
reagerar man så på en såpass liten struntsak så ska man inte ha barnvakt, utan ta hand om sitt barn själv. så slipper man bli irriterad om man nu vet att man blir det över småsaker.

Visst, man kan glömma. Men man har väl ändå rätt att bli irriterad.
Man kan dra många jämförelser för vad vi hästmänniskor skulle bli irritarade över om någon skulle glömma vissa saker. Man har väl all rätt att bli irriterad, men det är ju inte så att TS tycker att detta är oförlåtligt. Har hon sagt det?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Visst, man kan glömma. Men man har väl ändå rätt att bli irriterad.

Nej man har faktiskt inte rätt att bli irriterad på petitesser när någon gör en en tjänst.
Om inte tjänsten duger så avstår man från den.

Jag tycker att hon inte skall utnyttja dessa barnvakter igen.
Utan klara sig själv i stället.
Eftersom hon blir så irriterad på petitesser att hon startar en tråd om det på Buke.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Visst, man kan glömma. Men man har väl ändå rätt att bli irriterad.
Man kan dra många jämförelser för vad vi hästmänniskor skulle bli irritarade över om någon skulle glömma vissa saker. Man har väl all rätt att bli irriterad, men det är ju inte så att TS tycker att detta är oförlåtligt. Har hon sagt det?

nej, det har jag inte heller skrivigt att hon har sagt det.
men om hon nu inte tycker det är en bagatell, vf då riskera att bli sur och ha barnvakt då?
jojjemänsan så har man rätt i att bli irriterad när det gäller ens barn men hon har ju själv valt att ha barnvakt.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Som jag skrev i mitt första inlägg så vet jag inte varför, va iriterad å ville skriva av mig eller nått.

Jag kände i blöjan. de va dyngsur! Det hade ju till och med gått igenom utsidan så kläderna va blöta.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Totalt spel?
Sluta överdriv!!!
Irriterad är jag ja.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har själv valt att ha barnvakt ja. Men jag blir ändå irriterad för en sån sak.
Säger som renatechampion. Har man rätt att bli irriterad på den som har missat att ge hästarna mat nån dag i stallet? Dom dog inte å ingen vart sjuk.
Man har själv valt att ha hästen inakorderad och låta andra ta hand om den...
Jag blir förbannad för en sån sak. och alla andra hästmänniskor åxå. varför får man inte bli sur om man missar nått när de handlar om ett barn?
Barnvakten blev inte direkt tvingad att ha henne
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Undrar hur ni hade reagerat om det gällt era egna ungar.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har själv valt att ha barnvakt ja. Men jag blir ändå irriterad för en sån sak.
Säger som renatechampion. Har man rätt att bli irriterad på den som har missat att ge hästarna mat nån dag i stallet? Dom dog inte å ingen vart sjuk.
Man har själv valt att ha hästen inakorderad och låta andra ta hand om den...
Jag blir förbannad för en sån sak. och alla andra hästmänniskor åxå. varför får man inte bli sur om man missar nått när de handlar om ett barn?
Barnvakten blev inte direkt tvingad att ha henne

:bow::bow:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Har man rätt att bli irriterad på den som har missat att ge hästarna mat nån dag i stallet?
Nu så hade missat blöjan inte maten.
Det är inte värre än att någon missar att mocka åt en häst en dag.
Vilket faktiskt inte är någon katastrof för de flesta hästmänniskor.

Jag blir förbannad för en sån sak.

Är du en person som ägnar mycket energi åt att bli förbannad på andras petitesser till misstag?
Det verkar i sådana fall vara mycket jobbigt både för dig och dem.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag ser det som en självklarhet att byta blöja vid varje matning. Om du tycker det är okej att ungarna får ha genomsur blöja så är det din åsikt. men jag tycker det är fel.

Jag tycker du överreagerar enormt.
Var glad och tacksam att du har föräldrar som vill (o kan) hjälpa dig att passa ditt barn.
Är det så att du inte litar på att dom tar hand om barnet ordentligt, så kan jag absolut inte förstå hur du ens kan fundera på att låta dem ta hand henne!

Hur svårt kan det vara att lugnt förklara att du verkligen skulle vara tacksam om de byter blöja en stnd efter VARJE mattillfälle, istället för att "spy galla " på ett internet forum?


För mig låter det som om du är lite bortskämd, och van vid att få din vilja igenom i allt:angel:
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har själv valt att ha barnvakt ja. Men jag blir ändå irriterad för en sån sak.
Säger som renatechampion. Har man rätt att bli irriterad på den som har missat att ge hästarna mat nån dag i stallet? Dom dog inte å ingen vart sjuk.
Man har själv valt att ha hästen inakorderad och låta andra ta hand om den...
Jag blir förbannad för en sån sak. och alla andra hästmänniskor jag känneråxå. varför får man inte bli sur om man missar nått när de handlar om ett barn?
Barnvakten blev inte direkt tvingad att ha henne

missade två ord...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Undrar hur ni hade reagerat om det gällt era egna ungar.

Jag hade bytt blöjan och kläderna och berättat om det vid tillfälle.
Eftersom jag har 3 barn så hade jag nog fått magsår om jag skulle blivit tokirriterad varje gång som en blöja blivit glömd litet för länge.

Det är sånt som händer och ingen katastrof.
Inget att haka upp sig på och en alldeles normal liten petitess.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

För mig låter det som om du är lite bortskämd, och van vid att få din vilja igenom i allt:angel:

nä verkligen inte.
å va fan har de med saken att göra?
Bara en jävligt onödig kommentar!
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Inte_Ung: Så om du bett någon att mocka till dig, men sedan inte gjort det, eller "glömt" det. Hade inte du blivit lite smått irriterad då?
Det hade i alla fall jag blivit, för min häst står mig närmast.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Nu så hade missat blöjan inte maten.
Det är inte värre än att någon missar att mocka åt en häst en dag.
Vilket faktiskt inte är någon katastrof för de flesta hästmänniskor..

de är inte riktigt samma sak nej. hästen får ha pisset å skiten på hovarna inte direkt mot huden.


Är du en person som ägnar mycket energi åt att bli förbannad på andras petitesser till misstag?
Det verkar i sådana fall vara mycket jobbigt både för dig och dem

nej
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Du verkar ha lätt att bli irriterad på saker och ting.
Det är inte trevligt för omgivningen med sådant.
Så jag tycker att det största problemet i den här historien är att du bli irriterad på en petitess.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Inte_Ung: Så om du bett någon att mocka till dig, men sedan inte gjort det, eller "glömt" det. Hade inte du blivit lite smått irriterad då?
Det hade i alla fall jag blivit, för min häst står mig närmast.

:bow::bow::bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 322
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 539
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp