så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har inte pratat med dom än

Men då kanske dom har en förklaring till varför.

Jag brukade fråga vid upphämting om senaste matning och böjbyte.
Och då sa mamma om hon bytt eller inte och om hon inte gjort det var det oftast för att hon inte ville väcka honom "bara" för att byta blöja när han sov så gott.

Men som sagt var han aldrig bortlämnad särskilt länge.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Har jag sagt att de va med flit?
Jag tycker det är en självklarhet att inte låta ungarna ha på sig en genomsur blöja.

Hon va rätt trött ja.

Hon mår bra, men jag tycker ändå att det är elakt att låta henne ha en genomsur blöja.

Ja, jag har stenkoll på hur många blöjor jag skickade med.

Nej dom har inte egna blöjor. och om dom hade det, varför har dom då tagit två blöjor som jag skickat me?

och hur kommer det sig att blöjan va så kissig om dom hade bytt vid sista matningen?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag ska prata med dom. Varför skulle jag inte?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har inte pratat med dom än

Och det tycker jagi nte att du behöver göra heller. Ge dem en chans till så ser du om de slarvar med blöjbyte. Det kan vara så enkelt att de inte trott att de behövde byta när hon åt, den var kanske inte kissig eller så.

Man behöver heller inte säga rakt ut att de glömt byta blöja utan man kan säga typ att hon lätt blir röd så man får byta ofta eller liknande saker. Alla kan glömma och är det inte deras barn är det lättare att glömma.

En gång är ingen gång, men upprepas det så ta tag i det.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Men herregud!
Jag har väl för fan inte skrivit att dom e dåliga barnvakter?
Jag skrev att hon fått ha en genomsur blöja på sig.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag ska prata med dom. Varför skulle jag inte?

Tänkte bara att det hör till vanligheten att fråga hur det gått och om senaste matning och blöjbyte? (men det kanske bara är jag?)

Då hade du ju inte behövt undra...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har väl för fan inte skrivit att dom e dåliga barnvakter?



Jag tycker det är en stor grej, så är det bara. Vad blir de nästa gång?
jag kan lika gärna lämna bort henne till någon annan
Och ja hon hatar att ha blöt blöja så hon har förmodligen inte varit allt för glad
DET VA NU DOM SKET I ATT BYTA BLÖJA PÅ & TIMMAR SÅ DEN VA HELT GENOMSUR


Det låter verkligen som att du uppskattar deras hjälp.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag uppskattar deras hjälp. men inte att hon får ha en helt nerkissad blöja på sig
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Dom vill ju passa henne. jag kan lika gärna lämna bort henne till någon annan.

Om du inte tycker att barnvakten duger - välj en annan eller tag hand om ditt barn själv.
Att bli irriterad på barnvakten för en liten petitess som en blöt blöja är ohyffsat.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag frågade om det hade gått bra. "Ja" fick jag till svar.
Frågade när hon åt sist. "Vid tre" fick jag till svar.
Dom vet mycket väl att blöjan alltid byts innan matning så jag tycker inte att jag måste fråga det.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

ohyffsat?
Jag kan lixom inte styra mina känslor. blir jag irriterad för nått så blir jag. så enkelt är det.
Det har inte varit några problem innan som jag skrivit 100 ggr nu...
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker det är en stor grej, så är det bara. Vad blir de nästa gång???

Det hade varit en stor grej om de hade utsatt barnet för fara.

Det är för :devil: bara en kissig blöja.


Hur hade du själv tänkt om du råkat glömma blöja eller missat att få med dig tillräckligt många och befunnit dig på ett ställe där det kanske inte går att få tag på blöja innan du kommer hem om sisådär fyra-fem timmar....:angel:
Hade du varit lika arg på dig själv då? Utsatt ditt barn för denna hemska händelse? :smirk:

Skärp dig och var rädd om barnvakten samtidigt som du säger det jag skrev i mitt första inlägg... det kan ju faktiskt vara så att något hände som gjorde att de "glömde" eller trodde att den andre bytte.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

och hur kommer det sig att blöjan va så kissig om dom hade bytt vid sista matningen?

Barn kan kissa ganska ojämnt över dygnet. Kanske var blöjan inte kissig vid matning och sen kissade hon ett par ggr efter? Själv vet jag intehur många gånger man tyckt att men, jag böt ju precis den där blöjan.

Jag tycker som de andra att du överreagerar.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag hade haft dåligt samvete för de ja.
Att den ena trodde att den andra bytt håller inte. Pappa jobbade, så de va bara plastmorsan hemma...

Bubbla: Hon har inte under de snart fem månader hon levt kissat så mycket på 3 timmar. Tycker de skulle vara konstigt om hon hel plötsligt gjorde det nu.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Har jag sagt att de va med flit?
Jag tycker det är en självklarhet att inte låta ungarna ha på sig en genomsur blöja.

Hon va rätt trött ja.

Hon mår bra, men jag tycker ändå att det är elakt att låta henne ha en genomsur blöja.

Ja, jag har stenkoll på hur många blöjor jag skickade med.

Nej dom har inte egna blöjor. och om dom hade det, varför har dom då tagit två blöjor som jag skickat me?

och hur kommer det sig att blöjan va så kissig om dom hade bytt vid sista matningen?


Varför är du så arg då...??

Du vet inte om det var med flit men förbannad blev du direkt utan att ens bry dig om att fråga vad som hänt.

Så många frågor och inte är det på buke du får svaren....
Prata med dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 322
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 539
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp