så irriterad!!! (barnvakt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag kanske har missat nåt, men var det blött igenom när du tog över barnet? Varför sa du inte något då? Eller märkte du det inte själv förrän du tog av kläder och blöja?

Kanske det var så att hon druckit mer än vanligt och därför kissade mer än hon brukar? Nog kan blöjan varit kollad vid matning och antingen varit torr eller upplevts som torr men några timmar senare varit överfull. Jag kissar iaf mer om jag dricker mer.

Jag kan förstå din irritation, men inte att du gör sån grej av det. Kanske du inte gav dina instruktioner tillräckligt tydligt?

Om något blir fel när jag ber någon hjälpa mig så utgår jag från att JAG varit otydlig på något sätt. I 99 fall av 100 är det så, det har blivit någon slags missförstånd. Det blir mycket lättare att överleva vardagen om man kan tänka så istället för att tro att folk jävlas.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Nu e jag så jävla trött!!!
Har jag nån gång påstått att det va med flit?
Jag blir irritead i alla fall. Faktiskt! Jag kanske är ett psykfall?


Jag tror inte att du är ett psykfall men däremot så tror jag att när du blivit äldre kommer att skratta åt att du ens orkade bli så irriterad över en blöt blöja och lite blöta kläder.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har inte ammat alls, så då är väl jag onoga å vårdslös kanske?

Stackare, kunde du inte?
Det skall du inte vara ledsen för.

Om du däremot inte ville och inte heller försökte, så kan jag ju inte tycka att du har varit noga med ditt barn och önskat att ge det det bästa som finns.
Att då gnälla över en blöt blöja känns ganska så snett.

Dessutom så hade du ju inte kunnat lämna bort det i kanske 6 timmar och då så hade problemet inte funnits.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

ja de är då det, nu är nu. och nu tycker jag det är en stor grej att låta henne ha en totalt nerkissad blöja

Madick: Jag märkte det när jag kom hem.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Visst, man kan glömma. Men man har väl ändå rätt att bli irriterad.
Man kan dra många jämförelser för vad vi hästmänniskor skulle bli irritarade över om någon skulle glömma vissa saker. Man har väl all rätt att bli irriterad, men det är ju inte så att TS tycker att detta är oförlåtligt. Har hon sagt det?

Jag förstår inte varför folk blir irriterade när någon annan glömmer något. Eller råkar missa/ gör ett misstag. Alla är vi väl mänskliga? Och i det här fallet VET vi ju inte ens vad som hänt eftersom TS inte frågat barnvakterna. Blöjan KAN mycket väl ha varit bytt direkt efter maten?? (Enligt "arbetsbeskrivningen"...)

Om folk saboterade eller slarvade med flit skulle jag också bli sur, men alla gör misstag.

Är man pedant så får man väl ta hand om sina barn/djur själv.

Men TS, det enda du gör just nu är att bränna din egen energi över något som egentligen inte spelar någon som helst roll längre?
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag märkte det när jag kom hem.

En 5 månaders kan ha en ganska så stor blåsa.
Det kan t.o.m. vara så att hon kissade på hemvägen och blev blöt efter att du hämtat henne.
Det vet du ju inte om du inte kollade vid hämtning.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Nej det funkade inte. låg på bb i tre dagar och varenda barnmorska va å drog i tuttarna och försökte få henne att käka. Och jag är inte ledsen över det. Flaskmatning har funkat allderles utmärkt och hon växer som hon ska och utveckas. har inte varit sjuk heller.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Nu e jag så jävla trött!!!
Har jag nån gång påstått att det va med flit?
Jag blir irritead i alla fall. Faktiskt! Jag kanske är ett psykfall?

Säger man till mig "du sket i att göra det" så tolkar i alla fall jag det som att man gjrt det med flit. Du skrev att de skitit i att göra det ch det tlkar inte jag som att man glömt det.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Om hon fick råmjölken så brukar det räcka för att hålla sig frisk.
Det kommer inte alltid igång.

Det finns fördelar med både flaskan och amning.
Jag var dock som en ko och höll under en kort period liv i nästan hela neonatalen också.
Med AA-kupor till bröst.
Och man tackar ju inte nej till den mjölk som flödar.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag skickade ett pm till Naggur. Ganska ofta accepterar inte folk här att man har sina egna åsikter.

Jag hade reagerat likadant som Naggur gjorde. Man är väl mån om sitt barn. Och jag tycker, att tar man på sig ansvaret och är villig till att passa någon annans barn, så ska man också följa de dagliga rutinerna.

Är det SÅ HIMLA fel att kräva det?
Okej om man glömmer, men jag hade ändå blivit irriterad, för vem vill sitta med en nerkissad blöja?

Visst ÄR det fel att inte byta blöja, men EN gång är INGEN gång, alla kan glömma, misstag kan ske osv OM det händer varenda gång är det faktiskt en helt annan sak tycker jag, DÅ är det liksom dags att börja bli irriterad!

Jag är likadan när det gäller den som passar min minsta! Jag lämnade min minsta till barnvakten en gång. Hon kom hem till mig och passade barnen här och i samma stund hon öppnade dörren så vaknade minstingen från sin "middagssömn på 3 timmar" och i samma veva åkte jag till jobbet och lät henne ta upp dottern. Efteråt fick jag ryktesvägen höra att jag låtit min mista gå med bajs i blöjan, det skulle ha varit alldeles intorkat osv Till saken hör att jag bytte när hon la sig 3 timmar tidigare och hennes bajs hade i några dagar varit segt och satt ofta ordentligt fast trots att hon var nybajsad. Nu blev jag ruskigt arg av stämpeln som jag då automatiskt fick och talade om för både hon som spritt det och de som fått veta det hur det EGENTLIGEN låg till med det här.

Jag är inte supernoga med byta på barnet men jag kan rutinerna runt när hon kissar och bajsar och så, ibland gör hon inte ett dugg på 3 timmar men andra tider på dygnet får man byta ofta.

Händer detta fler gånger så får man prata med dem, men detta kan ju ha varit ett missförstånd mellan barnet och dem, dessutom har jag blivit lurad mer än en gång... blöjan har känts JÄTTEkissig och när jag då får av kläderna och blöja så ser jag att den ibland inte ens varit kissig utan bara suttit konstigt....
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

:rofl::angel: Be om skriftlig manual innan så du kan bocka av ;) det innebär att du aldrig kan missa något :D

När jag lämnade min son när han var liten, skickade jag med ungefär ett helt A4 papper med instruktioner, trots att jag kanske bara skulle storhandla (ca:2 timmar).

Mamma bara suckade och jag betvivlar att hon ens kollade igenom pappret!
Men jag VET att hon kan ta hand om barn, så det var väl att det kändes bättre för MIG att lämna med "manualen" :D

Så det är inget att skoja om ;)
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

:angel: Fast mitt svar var ett ironiskt svar till kexet ;)

Jag har gjort precis samma sak när jag var 22 och fick mitt första barn...det konstiga är att jag inte för mitt liv kan komma på att jag någonsin har blivit irriterad på hur mitt/mina barn har skötts om när de har varit hos barnvakten.
Så länge det inte är fara för barnets/barnens liv så är det helt meningslöst att ens slösa med energin och irritera sig.

Som jag sagt innan :idea: kommunikation är den bästa lösningen på ALLT.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag har själv valt att ha barnvakt ja. Men jag blir ändå irriterad för en sån sak.
Säger som renatechampion. Har man rätt att bli irriterad på den som har missat att ge hästarna mat nån dag i stallet? Dom dog inte å ingen vart sjuk.
Man har själv valt att ha hästen inakorderad och låta andra ta hand om den...
Jag blir förbannad för en sån sak. och alla andra hästmänniskor åxå. varför får man inte bli sur om man missar nått när de handlar om ett barn?
Barnvakten blev inte direkt tvingad att ha henne

näe. då är dom alltså inte tvingade till att byta då menar du?
det går inte att jämföra hästar med barn.
jag har sj ´barn så ja kan förstå hur du menar men inte att du reagerar så när du valde att lämna bort barnet till barnvakt. du valde det av egen fri vilja. visst så litar du ju på att dom ska sköta barnet, men är du missnöjd med att dom glömde av att byta blöja så ska du inte ha barnvakt. det är sånt som händer. dom är bara människor.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Jag tycker du ska släppa detta med blöjan nu. Om du kan lämna bort din 5-mån i 8h utan att det känns oroligt tycker jag inte du ska hetsa upp dig så över en nerkissad blöja. Du ska vara otroligt glad att du har någon som vill passa ditt barn och som du känner dig trygg med. För det gör du väl? Nästa gång säger du bara att glöm nu inte att byta blöja. Du kan vid tillfälle ringa o kolla hur det går, då kan du passa på att lite diskret påminna om blöjbyte.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

jag har sj ´barn så ja kan förstå hur du menar men inte att du reagerar så när du valde att lämna bort barnet till barnvakt. du valde det av egen fri vilja. visst så litar du ju på att dom ska sköta barnet, men är du missnöjd med att dom glömde av att byta blöja så ska du inte ha barnvakt. det är sånt som händer. dom är bara människor.

Det som faktiskt är mest intressant i det hela är att TS inte ens har frågat sin pappa varför/om de missat att byta blöjan.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

*hoppar in*

Nej,och det kanske säger det mesta i denna fråga.Kanske ligger något annat och lurar än bara en kissig blöja TS? Dessutom är språket under all kritik både mot barnvakterna samt mot de som deltar i debatten,tycker jag.
 
Sv: så irriterad!!! (barnvakt)

Det som faktiskt är mest intressant i det hela är att TS inte ens har frågat sin pappa varför/om de missat att byta blöjan.

nä det hade jag gjort. man undrar ju faktiskt vf hon inte frågat. har kanske inte kunnat? jag frågar för minsta lilla, håller kontakt med msn och telefon när jag har barnvakt till mitt barn. det har visserligen bara hänt 2 ggr men jag kommer fortsätta med att ha telefonkontakt med barnvakten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 537
Senast: Gry
·
Småbarn Kopierar från min blogg. Min systers barn går på samma dagis, dock inte i samma avdelning och hus men man blir ändå förvånad över hur...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: angelwings
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 951
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp