Det där är ju ett väldigt bra exempel på hur man kan tillgodose männens behov av att fråga saker utan att männen behöver ställa alla frågor på mvc. Samtidigt har jag lite svårt att se varför det är så hemskt att låta mannen ställa någon fråga. Det kan ju mycket väl vara något kvinnan också undrar över. Det känns lite konstigt. Jag hade ju kunnat undra över en anhörigs sjukdomstillstånd, sambon borde kunna undra över graviditeten han är en del av. Men som sagts tidigare krävs ju att han faktiskt öppnar munnen och frågar. Vid det läget är det viktigt att hans frågor är välkomna och inga onda ögon.
Dock tror jag verkligen på föräldragrupp för blivande pappor specifikt. Jag tror att de kan ha mycket nytta av detta. Jag tror att det är väldigt jobbigt att stå bredvid när den man (förhoppningsvis) älskar förändras i hormonrusningar, får smärtor innan och efter förlossningen och allt man går igenom som gravid. Såna saker som oro över det som komma skall och sånt som kanske är skönt att ventilera med kvinnan närvarande.
@Girasol här heter det fortfarande mvc.