Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan.

(Nu hävdar borgmästaren i Kiev att han blev felciterad, att staden INTE är omringad). Men om dessa bilder är Sanna (källa: Sky News) så kommer det nog bli en tuff natt i Kiev :cry:

Bifogade filer

• A5665A8C-8B6C-468A-B7BB-49053EEE7609.webp
    A5665A8C-8B6C-468A-B7BB-49053EEE7609.webp
    82 KB · Visningar: 245
En till tanke som slog mig så här idag bara är att Magdalena Andersson är väldigt duktig i denna rollen som Statsminister i just detta kritiska läge. Saklig, korrekt och tydlig.

Lite sen på bollen men instämmer! Och gillar inslagen på P1 samt att följa SVT.se.

😖

Putin sa tidigare ikväll att offensiven skulle fortgå även under mötet. Han vill det skulle hållas i Belarus, fattar inte att de kommer hålla det på gränsen nära Tjernobyl. Varför inte t ex Polen eller Rumänien? :cry:

:( När tänkte de styra upp mötet?

Ja jo vi drabbas på ett helt annat sätt som land också så det låter ändå logiskt men inte alltid helt lätt att hänga med!

Jag vill bara skrika RASISM men vill ändå inte heller förstöra den ändå positiva känslan av att alla inte är anti människor på flykt i nuläget. Även om vi är positiva på rasistiska grunder tyvärr.

Nu har redan frågan ställts om länk till källa angående inlägget att Kyiev skulle vara omringat, men kan vi alla snälla vara lite bättre på att bygga upp med länkar direkt i inläggen istället för att användare behöver fråga efter det?
Det ger alla en möjlighet att faktiskt vara någorlunda källkritiska och kolla upp om nyheten faktiskt stämmer eller ej.

Tanken slog mig, om det här kriget bara tar slut riktigt snabbt nu kanske alla som är engagerade är så uppeldade nu att man fortsätter att engagera sig i andra konflikter i världen på samma vis så att de också tar slut. Okej, är kanske inte så sannolikt, men kanske kan ändå något av den visade medkänslan spilla över vidare på andra som råkar illa ut och flyr.

Lite sen på bollen men instämmer! Och gillar inslagen på P1 samt att följa SVT.se.

:( När tänkte de styra upp mötet?

Jag vill bara skrika RASISM men vill ändå inte heller förstöra den ändå positiva känslan av att alla inte är anti människor på flykt i nuläget. Även om vi är positiva på rasistiska grunder tyvärr.
Nej, jag vill inte tro att det är rasism utan att vi berörs mer ju närmare det kommer oss.
En skogsbrand i Västmanland berör mig mer än en skogsbrand i Melbourne, men jag tycker fortfarande att det är hemskt när det brinner i Australien.

Fast när flyktingar når oss gör vi uppenbarligen skillnad på folk och folk - och då är de redan nära.
Ja, men konflikten i sig påverkar nog mer än man tror.
Camilla Henemark gjorde som barn reklam för barnen i Biafra, vem skulle ens komma på tanken idag att göra något liknande trots att vi idag har flera folkgrupper i vårt samhälle?

Nej, jag vill inte tro att det är rasism utan att vi berörs mer ju närmare det kommer oss.
En skogsbrand i Västmanland berör mig mer än en skogsbrand i Melbourne, men jag tycker fortfarande att det är hemskt när det brinner i Australien.

Jag kan inte se hur detta skulle vara helt frånkopplat när rasistiska strukturer påverkar oss så mycket mer än vi kanske tror i typ allt. Men närhetsprincipen påverkar såklart också!

Båda sakerna behöver vi göra oss själva uppmärksamma på och försöka motarbeta.

Ja, men konflikten i sig påverkar nog mer än man tror.
Camilla Henemark gjorde som barn reklam för barnen i Biafra, vem skulle ens komma på tanken idag att göra något liknande trots att vi idag har flera folkgrupper i vårt samhälle?
Nu hänger jag inte riktigt med i vad du menar?

Nu har redan frågan ställts om länk till källa angående inlägget att Kyiev skulle vara omringat, men kan vi alla snälla vara lite bättre på att bygga upp med länkar direkt i inläggen istället för att användare behöver fråga efter det?
Det ger alla en möjlighet att faktiskt vara någorlunda källkritiska och kolla upp om nyheten faktiskt stämmer eller ej.
Information är ju ett vapen, jag läser att detta ska ha kommit från ett fejkkonto, men om det stämmer vet jag inte.

Bifogade filer

• Screenshot_20220227-230859~2.webp
    Screenshot_20220227-230859~2.webp
    92,6 KB · Visningar: 144
Jag kan inte se hur detta skulle vara helt frånkopplat när rasistiska strukturer påverkar oss så mycket mer än vi kanske tror i typ allt. Men närhetsprincipen påverkar såklart också!

Båda sakerna behöver vi göra oss själva uppmärksamma på och försöka motarbeta.
Såklart, men jag tror inte heller vi ska underskatta att vilken slags krig det handlar om gör skillnad med.
Detta är ju första gången på länge attackerar någon "utan anledning", särskilt i vår närhet. Vare sig man stöttar krigen i Afghanistan, Irak, Jugoslavien mfl eller inte så skiljer dessa ju sig. Det är krig mot diktatorer/terrorister/inbördeskrig etc. Inte för att det gör krigen bättre eller mindre hemska - men jag tror det är enklare att hantera på något vis än att ett land som styrs av en diktator oprovocerat ger sig på grannen.

Såklart, men jag tror inte heller vi ska underskatta att vilken slags krig det handlar om gör skillnad med.
Detta är ju första gången på länge attackerar någon "utan anledning", särskilt i vår närhet. Vare sig man stöttar krigen i Afghanistan, Irak, Jugoslavien mfl eller inte så skiljer dessa ju sig. Det är krig mot diktatorer/terrorister/inbördeskrig etc. Inte för att det gör krigen bättre eller mindre hemska - men jag tror det är enklare att hantera på något vis än att ett land som styrs av en diktator oprovocerat ger sig på grannen.

Absolut! Och långdragna konflikter tenderar säkert såklart att falla längre i längre bak ur aktuella ämnen som det mesta dessutom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat