Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är en sak att ha en konvoj på väg och en sak att den är framme.Fy fan.
(Nu hävdar borgmästaren i Kiev att han blev felciterad, att staden INTE är omringad). Men om dessa bilder är Sanna (källa: Sky News) så kommer det nog bli en tuff natt i Kiev
Ivankiv ligger nordväst om Kiev (halvvägs till Tjernobyl), och där var det kraftiga strider i förmiddags idag.Fy fan.
(Nu hävdar borgmästaren i Kiev att han blev felciterad, att staden INTE är omringad). Men om dessa bilder är Sanna (källa: Sky News) så kommer det nog bli en tuff natt i Kiev
En till tanke som slog mig så här idag bara är att Magdalena Andersson är väldigt duktig i denna rollen som Statsminister i just detta kritiska läge. Saklig, korrekt och tydlig.
Putin sa tidigare ikväll att offensiven skulle fortgå även under mötet. Han vill det skulle hållas i Belarus, fattar inte att de kommer hålla det på gränsen nära Tjernobyl. Varför inte t ex Polen eller Rumänien?
Ja jo vi drabbas på ett helt annat sätt som land också så det låter ändå logiskt men inte alltid helt lätt att hänga med!
Jag tror inte det blir nåt möte - Putin bara låter oss tro att han är en under av diplomati.När tänkte de styra upp mötet?
Putin är intresserad av möten, eller det är vad jag tror om honom.Jag tror inte det blir nåt möte - Putin bara låter oss tro att han är en under av diplomati.
Jag tror inte det blir nåt möte - Putin bara låter oss tro att han är en under av diplomati.
Såg ett klipp på IG där ”en massiv konvoj förstörts”, men det är ju långt ifrån en säker källa. Hoppas dock att det är sådet är en sak att ha en konvoj på väg och en sak att den är framme.
Nej, jag vill inte tro att det är rasism utan att vi berörs mer ju närmare det kommer oss.Lite sen på bollen men instämmer! Och gillar inslagen på P1 samt att följa SVT.se.
När tänkte de styra upp mötet?
Jag vill bara skrika RASISM men vill ändå inte heller förstöra den ändå positiva känslan av att alla inte är anti människor på flykt i nuläget. Även om vi är positiva på rasistiska grunder tyvärr.
Fast när flyktingar når oss gör vi uppenbarligen skillnad på folk och folk - och då är de redan nära.Nej, jag vill inte tro att det är rasism utan att vi berörs mer ju närmare det kommer oss.
En skogsbrand i Västmanland berör mig mer än en skogsbrand i Melbourne, men jag tycker fortfarande att det är hemskt när det brinner i Australien.
Ja, men konflikten i sig påverkar nog mer än man tror.Fast när flyktingar når oss gör vi uppenbarligen skillnad på folk och folk - och då är de redan nära.
Nej, jag vill inte tro att det är rasism utan att vi berörs mer ju närmare det kommer oss.
En skogsbrand i Västmanland berör mig mer än en skogsbrand i Melbourne, men jag tycker fortfarande att det är hemskt när det brinner i Australien.
Nu hänger jag inte riktigt med i vad du menar?Ja, men konflikten i sig påverkar nog mer än man tror.
Camilla Henemark gjorde som barn reklam för barnen i Biafra, vem skulle ens komma på tanken idag att göra något liknande trots att vi idag har flera folkgrupper i vårt samhälle?
Information är ju ett vapen, jag läser att detta ska ha kommit från ett fejkkonto, men om det stämmer vet jag inte.Nu har redan frågan ställts om länk till källa angående inlägget att Kyiev skulle vara omringat, men kan vi alla snälla vara lite bättre på att bygga upp med länkar direkt i inläggen istället för att användare behöver fråga efter det?
Det ger alla en möjlighet att faktiskt vara någorlunda källkritiska och kolla upp om nyheten faktiskt stämmer eller ej.
Information är ju ett vapen, jag läser att detta ska ha kommit från ett fejkkonto, men om det stämmer vet jag inte.
Såklart, men jag tror inte heller vi ska underskatta att vilken slags krig det handlar om gör skillnad med.Jag kan inte se hur detta skulle vara helt frånkopplat när rasistiska strukturer påverkar oss så mycket mer än vi kanske tror i typ allt. Men närhetsprincipen påverkar såklart också!
Båda sakerna behöver vi göra oss själva uppmärksamma på och försöka motarbeta.
Såklart, men jag tror inte heller vi ska underskatta att vilken slags krig det handlar om gör skillnad med.
Detta är ju första gången på länge attackerar någon "utan anledning", särskilt i vår närhet. Vare sig man stöttar krigen i Afghanistan, Irak, Jugoslavien mfl eller inte så skiljer dessa ju sig. Det är krig mot diktatorer/terrorister/inbördeskrig etc. Inte för att det gör krigen bättre eller mindre hemska - men jag tror det är enklare att hantera på något vis än att ett land som styrs av en diktator oprovocerat ger sig på grannen.