karamelldrottningen
Trådstartare
En till tanke som slog mig så här idag bara är att Magdalena Andersson är väldigt duktig i denna rollen som Statsminister i just detta kritiska läge. Saklig, korrekt och tydlig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kinas ledare är inte dumma. Jag tror att de ser vilka negativa effekter det ger för Ryssland. Kina har jobbat länge på att få komma in i värmen. Vågar de riskerar samma sanktioner och omvärldens avsky?
Samtidigt är Kinas ledare ideologer snarare än politiska opportunister, så du kan mycket väl få rätt.
Samtidigt vet ju både Kina och "väst" att vi är körda om vi börjar bråka med dem. Vi förlitar oss ju till enormt stor del till deras produktion av varor av olika slag, och har ingen möjlighet att försörja oss själva på de områdena.Kinas ledare är inte dumma. Jag tror att de ser vilka negativa effekter det ger för Ryssland. Kina har jobbat länge på att få komma in i värmen. Vågar de riskerar samma sanktioner och omvärldens avsky?
Samtidigt är Kinas ledare ideologer snarare än politiska opportunister, så du kan mycket väl få rätt.
Precis - de fanns inte med i den första rapporteringen som jag citerade.plus 135 000 fältransoner, vilket inte är att förglömma!
Ja. En enklare typ, engångsvapen, som hanteras av en enda människa.Stämmer att det är pansarskott 86 det gäller. (eller AT4 som de kallas i usa)
Glöm inte bort att Kineser (enskilda personer och företag och staten) äger massvis (understatement) med infrastruktur i hela västvärlden.Samtidigt vet ju både Kina och "väst" att vi är körda om vi börjar bråka med dem. Vi förlitar oss ju till enormt stor del till deras produktion av varor av olika slag, och har ingen möjlighet att försörja oss själva på de områdena.
Stoppa huvud i sand tvingas vi alla göra. Kan inte påverka det.Ja, jag är orolig men kan inte påverka det ändå så jag stoppar huvudet i sanden. Typ.
Fan, det där sista blev ju fel, och jag hann inte ändra...Dessutom så använder de Robot 57 redan, men då kommer den från UK.
...skulle det ju vara.Dessutom så använder de Psk-86 redan, men då kommer den från UK som licenstillverkad.
Tvivlar starkt på att alla stoppar huvudet i sanden och ignorerar vad som händer och btw, vem tvingar dig till att göra det?Stoppa huvud i sand tvingas vi alla göra. Kan inte påverka det.
Nej. Ingen tvingar såklart. Men man är ju ganska maktlös. Ge bidrag kan och bör man göra efter förmåga , men det är ju landets ( Sveriges ) ledning som har den övergripande kontakten internationellt. Går ju inte att åka ner dit på eget bevåg och hjälp dem direkt.Tvivlar starkt på att alla stoppar huvudet i sanden och ignorerar vad som händer och btw, vem tvingar dig till att göra det?
Stoppa huvudet i sanden = medvetet låtsas som ingenting och ignorera vad som pågår.Nej. Ingen tvingar såklart. Men man är ju ganska maktlös. Ge bidrag kan och bör man göra efter förmåga , men det är ju landets ( Sveriges ) ledning som har den övergripande kontakten internationellt. Går ju inte att åka ner dit på eget bevåg och hjälp dem direkt.
Kiev är omringat
Det är väl gott om folk som gör precis det? Ukraina har startat en "främlingslegion" för de som ansluter för att hjälpa till militärt. Jag är med i en Facebook-grupp där det finns människor som har förflyttat sig genom Europa för att hjälpa flyktingar som kommer över gränsen på olika ställen vidare. De kör alltså taxi (utan att ta betalt) med sina privata bilar. Andra väntar med mat och kläder i hamnar och på järnvägsstationer. Ännu fler öppnar sina hem på olika ställen i Europa för flyktingar. Jag har själv anmält att jag kan erbjuda boende, mat och internet för en kvinna med djur.Nej. Ingen tvingar såklart. Men man är ju ganska maktlös. Ge bidrag kan och bör man göra efter förmåga , men det är ju landets ( Sveriges ) ledning som har den övergripande kontakten internationellt. Går ju inte att åka ner dit på eget bevåg och hjälp dem direkt.
Putin sa tidigare ikväll att offensiven skulle fortgå även under mötet. Han vill det skulle hållas i Belarus, fattar inte att de kommer hålla det på gränsen nära Tjernobyl. Varför inte t ex Polen eller Rumänien?Åh nej, är det sant? Är presidenten kvar eller hur går det med det påståda mötet?
Varför inte t ex Polen eller Rumänien? --> NATO.
Putin sa tidigare ikväll att offensiven skulle fortgå även under mötet. Han vill det skulle hållas i Belarus, fattar inte att de kommer hålla det på gränsen nära Tjernobyl. Varför inte t ex Polen eller Rumänien?
Kanonerna pekar fortfarande åt öster!Ja. En enklare typ, engångsvapen, som hanteras av en enda människa.
Ukraina ville hellre ha den tyngre Robot 57, men den är mer komplicerad att använda - och är typ 25 ggr dyrare per enhet.
Den här kommer passa sitt syfte alldeles utmärkt.
Dessutom så använder de Robot 57 redan, men då kommer den från UK.
Visa bifogad fil 86635