Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kinas ledare är inte dumma. Jag tror att de ser vilka negativa effekter det ger för Ryssland. Kina har jobbat länge på att få komma in i värmen. Vågar de riskerar samma sanktioner och omvärldens avsky?

Samtidigt är Kinas ledare ideologer snarare än politiska opportunister, så du kan mycket väl få rätt.

Kina är en handelsnation. De gör det som gynnar de ekonomiskt. Det finns ingen lojalitet där gentemot Ryssland.

Kinas ledare är inte dumma. Jag tror att de ser vilka negativa effekter det ger för Ryssland. Kina har jobbat länge på att få komma in i värmen. Vågar de riskerar samma sanktioner och omvärldens avsky?

Samtidigt är Kinas ledare ideologer snarare än politiska opportunister, så du kan mycket väl få rätt.
Samtidigt vet ju både Kina och "väst" att vi är körda om vi börjar bråka med dem. Vi förlitar oss ju till enormt stor del till deras produktion av varor av olika slag, och har ingen möjlighet att försörja oss själva på de områdena.

Stämmer att det är pansarskott 86 det gäller. (eller AT4 som de kallas i usa)
Ja. En enklare typ, engångsvapen, som hanteras av en enda människa.
Ukraina ville hellre ha den tyngre Robot 57, men den är mer komplicerad att använda - och är typ 25 ggr dyrare per enhet.
Den här kommer passa sitt syfte alldeles utmärkt.

Dessutom så använder de Robot 57 redan, men då kommer den från UK.

psk86.jpg

Senast ändrad:
Samtidigt vet ju både Kina och "väst" att vi är körda om vi börjar bråka med dem. Vi förlitar oss ju till enormt stor del till deras produktion av varor av olika slag, och har ingen möjlighet att försörja oss själva på de områdena.
Glöm inte bort att Kineser (enskilda personer och företag och staten) äger massvis (understatement) med infrastruktur i hela västvärlden.

Tvivlar starkt på att alla stoppar huvudet i sanden och ignorerar vad som händer och btw, vem tvingar dig till att göra det?
Nej. Ingen tvingar såklart. Men man är ju ganska maktlös. Ge bidrag kan och bör man göra efter förmåga , men det är ju landets ( Sveriges ) ledning som har den övergripande kontakten internationellt. Går ju inte att åka ner dit på eget bevåg och hjälp dem direkt.

Nej. Ingen tvingar såklart. Men man är ju ganska maktlös. Ge bidrag kan och bör man göra efter förmåga , men det är ju landets ( Sveriges ) ledning som har den övergripande kontakten internationellt. Går ju inte att åka ner dit på eget bevåg och hjälp dem direkt.
Det är väl gott om folk som gör precis det? Ukraina har startat en "främlingslegion" för de som ansluter för att hjälpa till militärt. Jag är med i en Facebook-grupp där det finns människor som har förflyttat sig genom Europa för att hjälpa flyktingar som kommer över gränsen på olika ställen vidare. De kör alltså taxi (utan att ta betalt) med sina privata bilar. Andra väntar med mat och kläder i hamnar och på järnvägsstationer. Ännu fler öppnar sina hem på olika ställen i Europa för flyktingar. Jag har själv anmält att jag kan erbjuda boende, mat och internet för en kvinna med djur.

Så, jo. Det går att åka iväg på eget bevåg, även om man får göra lite research först för att hitta någon organisation där man kan ansluta. Om alla sedan inte har medel för att göra detta är en annan sak. Men det är ingen som hindrar oss. Vi lever in ett fritt land.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat