Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alltså jag hade mycket hellre tagit stränga straff eller tagit livet av mig än självmant okuperat ett fredligt land pga knäpp ledare.
Men visst är det en tuff sits för de ryska soldaterna absolut. Men nånstans kan man ändå välja att gå emot fast det kommer att kosta en livet
Ger de sig på ens släktingar då även fast de inte gjort något? Fy fan vilket pissigt landFast nä. De ryska myndigheterna vet var deras släktingar finns också, det är inte så himla lätt att vägra i det läget.
Bara en liten sak som jag inte visste själv.
Zelenskyy vann tydligen Dancing with stars i Ukraina 2006, lite häftigt att ha en president som är så karismatisk.
Jag tänker att det är lättare att säga utifrån än att göra inifrån. Om man vuxit upp i ett helt annat narrativ och dessutom är skolad militär, är förutsättningarna att gå emot ganska små.Ja alltså jag hade mycket hellre tagit stränga straff eller tagit livet av mig än självmant okuperat ett fredligt land pga knäpp ledare.
Men visst är det en tuff sits för de ryska soldaterna absolut. Men nånstans kan man ändå välja att gå emot fast det kommer att kosta en livet
Och gjorde dessutom ”audition” genom att spela president i en komediserie ett par år innan han vann valet. Helt klart en annorlunda politiker på många sätt och vis.Han är en fd skådespelare och mediepersonlighet.
Ger de sig på ens släktingar då även fast de inte gjort något? Fy fan vilket pissigt land
Hmm säkert och då får de ju tyvärr ta att de dör i krig också och inte får så mycket sympati heller från omvärldenJag tänker att det är lättare att säga utifrån än att göra inifrån. Om man vuxit upp i ett helt annat narrativ och dessutom är skolad militär, är förutsättningarna att gå emot ganska små.
Och gjorde dessutom ”audition” genom att spela president i en komediserie ett par år innan han vann valet. Helt klart en annorlunda politiker på många sätt och vis.
Precis som @athena_arabians säger, det behöver inte ens vara att de är soldater som vägrar. Släktingar till tex ryska kändisar riskerar att råka väldigt illa om den ryska kändisen gör något så "hemskt" som att säga att kriget är dumt.Ger de sig på ens släktingar då även fast de inte gjort något? Fy fan vilket pissigt land
Hmm säkert och då får de ju tyvärr ta att de dör i krig också och inte får så mycket sympati heller från omvärlden
Helt sjukt att det är så.Precis som @athena_arabians säger, det behöver inte ens vara att de är soldater som vägrar. Släktingar till tex ryska kändisar riskerar att råka väldigt illa om den ryska kändisen gör något så "hemskt" som att säga att kriget är dumt.
Verkligen. Och för mig är det ännu en anledning till varför Rysslands makt bör begränsas så mycket som möjligt. Att styra ett land på ett sådant sätt och bete sig så mot folk är i mina ögon inget annat än fruktansvärt.Helt sjukt att det är så.
Jag tror att du är en bättre människa än mig. Jag är för cyniskJag har enormt mycket sympati även för de ryska soldaterna. Allt det här är bara meningslöst slöseri med liv.
Helt sjukt att det är så.
Det vet jag.Ryssland är som sagt inte en demokrati eller en rättsstat.
Jag tror att du är en bättre människa än mig. Jag är för cynisk
Bara en liten sak som jag inte visste själv.
Zelenskyy vann tydligen Dancing with stars i Ukraina 2006, lite häftigt att ha en president som är så karismatisk.
Jo men jag tycker det att du tänker och känner vettigare och mer rättvist än vad jag hittills lyckats göra i detta avseende med kriget.Åh, inte alls. Jag har en väl utvecklad cynism kryddat med en stor dos ironi. Men det hindrar inte att en är humanist också.
Som konstaterat igår, så är risken för att demonstrera mot kriget som civil som lindrigast 6-7 år i fängelse och som värst straffarbete eller dödsstraff.Ja alltså jag hade mycket hellre tagit stränga straff eller tagit livet av mig än självmant okuperat ett fredligt land pga knäpp ledare.