Jo jag ögnade igenom referatet av representanternas anföranden. Kan tänka mig att det var en del som himlade med ögonen när Rysslands representant tog till orda.
Har du en länk till var jag kan hitta det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag ögnade igenom referatet av representanternas anföranden. Kan tänka mig att det var en del som himlade med ögonen när Rysslands representant tog till orda.
Om du googlar UN security council Ukraine så lär du hitta det.Har du en länk till var jag kan hitta det?
Om du googlar UN security council Ukraine så lär du hitta det.
Jo, just nu finns det nog inte mycket man kan lita påPositivt om det stämmer. Men kan förstås lika gärna vara ukrainsk psyops.
Jag är typ 100% övertygad om att alla militära ledare oavsett sida tycker att all form av att 'ta land' är effektivare, billigare och mer långsiktigt hållbart om det görs i symbios med landets befolkning OCH landets regering.Nackdelen med att inte vara med i NATO, och att de inte vill att Ryssland ska ha Gotland, kan ju vara att de tycker att det är bättre att lösa problemet på egen hand, så att säga.
Såg samma inslag, det tog väldigt hårt.Jag började ärligt talat grina under ett inslag på rapport för en stund sedan. En medelålders/äldre man som med tårar i ögonen sa "Fy fan för Putin. Hoppas han skiter på sig" innan han sätter sig i sin bil.
Jag vet ju förstås inte om det ligger någon särskilt grov förolämpning i just det uttrycket eller vem han är men det träffade mig verkligen...inget hat mot ryssar, ingen bön om en lyckad militärisk insats (oavsett vem som har mest rätt i konflikten så innebär allt militärt våld att människor dör i konfliktens namn). "Bara" en liten önskan om illaluktande bruna ränder i Putins byxor. Sånt där som kommer ur en när man är på väg att fly från sitt hem
Samma här Såg även en snapchatvideo från personer som flyr till västra Ukraina med tåg, varav två stycken hade djurtransportburar med sig. Kom och tänka på alla personer som inte kan få med sig sina älskade husdjur och tvingas lämna dem för att fly, kan inte föreställa mig tanken. Fyfan asså, tänker verkligen på alla i Ukraina varenda minut, kan inte ens föreställa mig vad de går igenomSåg samma inslag, det tog väldigt hårt.
Det är viktigt att vara medveten om att det förekommer desinformation åt alla riktningar just nu. Det kan vara så att Ryssland beskjuter sjukhus, det kan också vara desinformation som sprids. Jag hoppas Aftonbladet granskar uppgifter mycket noga och avstår att publicera om det inte kan verifieras.Följer Aftonbladet för uppdatering. Står att enligt uppgift beskjuts sjukhus. Alltså...hur lågt? Jag blir så vansinnigt ledsen och arg.
Skulle inte statsministern till Bryssel ikväll?Någon som vet om Sverige gör något nu? Var några flygplan (kanske fem stycken) som åkte söderut från Karlstadshållet nyligen. Det brukar inte vara särskilt många flygplan här så undrar lite om de förflyttas till typ Skövde?
Någon som vet om Sverige gör något nu? Var några flygplan (kanske fem stycken) som åkte söderut från Karlstadshållet nyligen. Det brukar inte vara särskilt många flygplan här så undrar lite om de förflyttas till typ Skövde?
De dom sitter inne på säkra svar om sånt surfar nog inte på buke och om/när de släpper -noga vald- info, så kablas det ut via tv/tidningar så att vi alla får veta.Någon som vet om Sverige gör något nu? Var några flygplan (kanske fem stycken) som åkte söderut från Karlstadshållet nyligen. Det brukar inte vara särskilt många flygplan här så undrar lite om de förflyttas till typ Skövde?
Helt enig. Jag begränsar mitt nyhetsintag kraftigt vid sådana här situationer, av just den anledningen. Inte för att jag inte bryr mig, jag tycker det är helt fruktansvärt och en del av mig vill veta ALLT, men för att jag är så väldigt maktlös i det som sker just nu att det liksom bara blir värre ju mer jag vet. Jag har tittat in på div. seriösa nyhetssidor (typ SVT, BBC) tre gånger under dagens gång och skummat igenom max 3 artiklar per sida, men utöver det försöker jag faktiskt att tänka på och syssla med annat så mycket som möjligt. Kommer förmodligen att försöka vara mer restriktiv med hur mycket jag läser den här tråden också, av samma anledning.Jag tänker också att det är bra att inte bli för orolig. Alltså för sin egen skull. Det bästa är att som privatperson i Sverige och andra länder försöka leva som vanligt oavsett hur utvecklingen fortgår.
Någon som vet om Sverige gör något nu? Var några flygplan (kanske fem stycken) som åkte söderut från Karlstadshållet nyligen. Det brukar inte vara särskilt många flygplan här så undrar lite om de förflyttas till typ Skövde?
Det är viktigt att vara medveten om att det förekommer desinformation åt alla riktningar just nu. Det kan vara så att Ryssland beskjuter sjukhus, det kan också vara desinformation som sprids. Jag hoppas Aftonbladet granskar uppgifter mycket noga och avstår att publicera om det inte kan verifieras.
Sagt i all välmening. Oavsett vad Ryssland skjuter på är det förjävligt och helt ofattbart.
Jag funderade just på det när jag lyssnade på P1 nu ang information från Ukraina att de skjutit ned ryska plan (som Ryssland såklart dementera). Är information från Ukraina lika lite att lita på som den från Ryssland?
Till viss del. De måste ju tänka på sitt folks moral samt militär strategi.