karamelldrottningen
Trådstartare
Ja jag vet inte hur själva ryska folket tar detta. De har ju länge fått falsk information. Propaganda snarare om Rysslands rätt till Ukraina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt NY Times:Ja jag vet inte hur själva ryska folket tar detta. De har ju länge fått falsk information. Propaganda snarare om Rysslands rätt till Ukraina.
Väntar bara på Trump
”Strider pågår i Tjernobyl i Ukraina i närheten av kärnkraftsanläggningen, rapporterar AFP med hänvisning till myndigheter.
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj skriver på Twitter att ryska trupper försöker inta området.
"Våra trupper riskerar sina liv så att tragedin från 1986 inte återupprepas", skriver han.”
Vad kan hända om de får tillgång till kärnkraftsanläggningen?
Positivt om det stämmer. Men kan förstås lika gärna vara ukrainsk psyops.Den ryska soldaten på marken:
Det jobbar ju fortfarande folk på kärnkraverken där, även om de, såvitt jag förstod inte var i aktivt drift längre. (Har ätit lunch i deras matsal)En gigantisk smutsig bomb är väl det som går att göra. Jag kan inte tänka mig att materialet där går att konvertera till missiler/bomber på ett enkelt sätt. Ett kärnvapen är ju inte något en tillverkar i en handvändning.
Edit: Plus att Ryssland har ju inte direkt någon brist på kärnvapen...
100%! Får man ångest eller blir väldigt orolig, då får man gå undan ett tag och koppla bort från nyheterna från omvärlden. Det är inte mycket man kan göra som en individ så ta hand om er!Jag tänker också att det är bra att inte bli för orolig. Alltså för sin egen skull. Det bästa är att som privatperson i Sverige och andra länder försöka leva som vanligt oavsett hur utvecklingen fortgår.
Jag tänker också att det är bra att inte bli för orolig. Alltså för sin egen skull. Det bästa är att som privatperson i Sverige och andra länder försöka leva som vanligt oavsett hur utvecklingen fortgår.
Jag är faktiskt inte orolig för kärnvapen, fullt så galen tror jag inte att han är.Jag är så sjukt nojig för kärnvapen just nu. Hur orolig behöver man vara?
Tack! Slog av nu. ❤@parellikusken jag tycker faktiskt du ska ta en paus från nyheterna nu ett tag
En sak som inte heller ska glömmas bort är FN:s uppdrag för att tvinga fram fred. (Peacemaking istället för peacekeeping). I Kuwait användes FN-mandatet för att tvinga fram fred.
Läste att säkerhetsrådet sammanträdde idag, men har inte läst något om deras slutsatser ännu.
Jo jag ögnade igenom referatet av representanternas anföranden. Kan tänka mig att det var en del som himlade med ögonen när Rysslands representant tog till orda.Lär ju har varit lite kyligt under det sammanträdet. Ryssland är ju permanent medlem.