Rysslands hemska krig mot Ukraina kommer påverka oss med. Skenande bensin, el- och matpriser! Ska vi behöva ta banklån för att kunna leva? Det här är hemskt och framförallt för de som ät mitt i scenariot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt beror ju på hur priserna fortsätter skena. Absolut, jag med! Otäckt och tragiskt öde.Jag hoppas inte vi ska behöva ta banklån.
Det har ju faktiskt krigats lite överallt utan att det påverkar Sverige särskilt mycket.
Men jag lider med folket i Ryssland och Ukraina
Det kan jag inte svara på då jag inte var där, men all propaganda från statskontrollerade medier ser jag som mer eller mindre fabricerade för att tjäna Krelm.
Här är det inte handen som gungar vaggan utan handen som håller i pennan.
Fick uppfattningen att du tyckte det var en legitim källa bara.
Se'n ombads jag ge källa på detta.Så efter att de båda ledarna i utbrytarrepublikerna skrivit brev till Putin, och bett om militär hjälp i går kväll har nu den fullskaliga invasionen inletts.
Nej, så tolkade jag dig inte; att du skulle sprida rysk propaganda. Jag bara svarade på vad jag tänker om den existerande ryska propagandaapparaten.Jag tror det är dags att backa den här absurda diskussionen:
Så här började den:
Se'n ombads jag ge källa på detta.
Vilket jag gjorde.
Och då konstateras det att jag sprider rysk propaganda.
Ger inte mycket för det då om det kommer från Ryssland.Главы ДНР и ЛНР Денис Пушилин и Леонид Пасечник обратились к Владимиру Путину с просьбой оказать помощь в отражении агрессии со стороны Вооруженных сил Украины во избежание жертв среди мирного населения и предотвращения гуманитарной катастрофы в Донбассе, сообщил пресс-секретарь главы российского государства Дмитрий Песков.
Фото: Пресс-служба Кремля
---------------------------------
Cheferna för DPR och LPR Denis Pushilin och Leonid Pasechnik vädjade till Vladimir Putin med en begäran om att hjälpa till att avvärja aggression från den ukrainska väpnade styrkan för att undvika civila offer och avvärja en humanitär katastrof i Donbass, Dmitry Peskov, pressekreterare för chefen för den ryska staten, sa.
Foto: Kreml presstjänst
Källa: Rysslands Officiella Nyhetsbyrå Tass:
https://t.me/tass_agency/111840?single
Över hela Ukraina enligt det jag sett också. Det är inte bara i östra delen där de påstår att de vill vara ryssar Detta är en attack över hela landet!Läser på SVTs sida att över 200 attacker skett sen i morse... Det är mycket.
Sant, jag har svårt att tro att Ukraina skulle kunna stå emot Ryssland så bra och länge. Därav min överraskning över de siffrorna.Minst 16 dog på marken i Odessa, efter att något briserat där imorse.
Alla summor på förluster får man nog se som väldigt oklara ännu så länge - inte ens ledningen på de båda sidorna har nog nån samlad bild just nu.
Den ligger på gränsen till Belarus och är den kortaste vägen till Kiev enligt vad jag läst. Farligt område för soldaterna att behöva slåss i samtidigt som de måste försvara det.”Strider pågår i Tjernobyl i Ukraina i närheten av kärnkraftsanläggningen, rapporterar AFP med hänvisning till myndigheter.
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj skriver på Twitter att ryska trupper försöker inta området.
"Våra trupper riskerar sina liv så att tragedin från 1986 inte återupprepas", skriver han.”
Vad kan hända om de får tillgång till kärnkraftsanläggningen?
Utrikesministern har skrivit en hel del på Twitter tex.Ryssarna verkar fokuserade på att köra in i Kyiv och tillsätta en egen regering. Jag är orolig för de som sitter där i Ukrainas regering, de har såklart uttalat sig tydligt emot detta, och jag känner att Ryssland inte kommer att se på dem med blida ögon direkt..
Bra!Det verkar inte vara en succé för den inhemska börsen att starta krig. Ner 30 procent i Moskva.
Nackdelen med att inte vara med i NATO, och att de inte vill att Ryssland ska ha Gotland, kan ju vara att de tycker att det är bättre att lösa problemet på egen hand, så att säga.Jag anser med emfas att vi helt kan släppa NATO eller inte NATO för Sveriges del.
Vad vi i Sverige tycker och tänker om detta har ingen bäring alls i det stora hela.
Vi har Gotland.
Om Ryssland vill fucka i Baltikum kommer de behöva Gotland för att placera ut luftvärn för att fuckandet ska störas så lite som möjligt.
NATO vill absolut inte ovanstående, de vill INTE ha Ryskt luftvärn ståendes på Gotland vid ett sånt tillfälle.
Just därför kan vi lika gärna vara med i Fantomenklubben.