Ja fast nu gör han rent korkade saker. Hade han bara gått in i utbrytarrepublikerna kanske väst bara tittat på. Men startar han ett tredje världskrig och lyckas reta upp NATO är han chanslös.Har blivit? Han har väl alltid varit, mer eller mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja fast nu gör han rent korkade saker. Hade han bara gått in i utbrytarrepublikerna kanske väst bara tittat på. Men startar han ett tredje världskrig och lyckas reta upp NATO är han chanslös.Har blivit? Han har väl alltid varit, mer eller mindre.
Precis vad jag också tror. Han ser gammal och plufsig ut.Han är till åren och den sortens män föredrar att, ursäkta uttrycket, "go out with a bang" istället för att blekna in i glömskan.
Framför allt Kina skulle jag tro....Vad har Ryssland för länder ”på din sida” om det skulle utvecklas till exempelvis mer än dagsläget?
Turkiet? De står ju med en fot i vardera lägret kan man ju säga...Framför allt Kina skulle jag tro....
Belarus, tror jag.Vad har Ryssland för länder ”på sin sida” om det skulle utvecklas till exempelvis mer än dagsläget?
Han trodde kanske att han hade Kina på sin sida, men Kina verkar inte riktigt hålla medVad har Ryssland för länder ”på sin sida” om det skulle utvecklas till exempelvis mer än dagsläget?
Jag tittar på pressträffen och tycker det är mycket svävande på det mesta inklusive om vi kommer ta emot flyktingar från Ukraina. Jag kanske inbillar mig, men det känns som att S svävar extra på frågan med stundande val i åtanke, eftersom den frågan engagerar de som röstar.
Jag tror han har lyft sig för 10-15 år sedan. Sen blev huden för smal så han har kört med fillers och botox. Nu har han nog gått upp i vikt för han ser plufsig ut under hakan. Jag tror Putin är fåfäng.Precis vad jag också tror. Han ser gammal och plufsig ut.
Står i Aftonbladets chat med en utrikeskorre att Turkiet är ett Natoland och att Ergdogan har fördömt det hela.Turkiet? De står ju med en fot i vardera lägret kan man ju säga...
Jaha?Jag tror han har lyft sig för 10-15 år sedan. Sen blev huden för smal så han har kört med fillers och botox. Nu har han nog gått upp i vikt för han ser plufsig ut under hakan.
Jag hoppas du har rätt, att han är chanslös.Ja fast nu gör han rent korkade saker. Hade han bara gått in i utbrytarrepublikerna kanske väst bara tittat på. Men startar han ett tredje världskrig och lyckas reta upp NATO är han chanslös.
Fast jag tror ukrainare skulle passa betydligt bättre in i Sverige än en massa analfabeter med taskig kvinnosyn.
Girighet behöver inte bara vara efter pengar tänker jag. Uppenbarligen vill Putin ha något, makt eller något annat, någon anledning har han. Och det är ju rätt girigt att gå till krig för det.Du kan räkna med att Vitryssland redan är ryskt, efter att Lukashenka tidigare imorse beordat sina styrkor att "uppgå och samarbeta" med den Ryska arméns invasion av Ukraina.
"The President of Belarus gave orders to his army to integrate and cooperate with the Russian army in the invasion of Ukraine"
Se'n hade också Lukashenka ett jul/nyårstal där han pratade om ett framtida "united Russia/Belarus/Ukraine/Kazakstan" - så där finns nog den fjärde pusselbiten.
Efter det kommer problemen för oss, då de Baltiska staterna ska övertygas om att komma åter till Sovjetunionen.
(sista ordet här ovan är svaret på din första fråga - och det handlar väldigt lite om girighet.)
Ja det är han men han kan ju tyvärr ställa till med en massa elände ändå! Ryssar är totalt hänsynslösa i krig.Jag hoppas du har rätt, att han är chanslös.
Alltså... Jag har lite svårt för detta med "ledarna i utbrytarrepublikerna", det är sånt bullshit liksom. Det är Putin som påstår att "folket" i dessa områden har röstat och vill vara ryssar. Jag skulle inte ha svårt att tro att en del av dessa "utbrytargrupper" är helt enkelt ryssar som Putin planterat in i dessa områden.Så efter att de båda ledarna i utbrytarrepublikerna skrivit brev till Putin, och bett om militär hjälp i går kväll har nu den fullskaliga invasionen inletts.
Det tror jag med. Jag har en del ryska vänner, och de är inte glada över detta.Där har jag även sett ett par inlägg från ryssar som uttalat sig emot detta och säger att de flesta ryssar vill bara leva normala liv.
De kan förstås ljuga, men jag tror ändå att de flesta vanliga människor inte vill ha krig även i Ryssland.