Rumsväxter 2

Köpte ett litet skott av en Kristi törnekrona för nått år sen på tradera. Aldrig varit med om en mer tacksam växt. Blommar konstant och växer och växer behöver inte mer än lite vatten då och då. Får lite dåligt samvete att jag glömde plantera om den i somras 😂
F380D539-9927-443B-B5D3-BE90908EA550.jpeg
 
I värsta fall; klipp ner den till stambitar (minst en luftrot + nod på varje), låt bitarna lufttorka ett dygn, sedan vattenrota dem och börja om :)
(I nydiskade krukor och ny, ren jord)

Tack!! Den får bo i karantän i badrummet nu så får vi se...
Får nog fota den senare så får du markera vars jag ska klippa :D
 
Tack! Jag hoppas detsamma! Lite osäker på hur jag ska ta hand om den men ska sätta mig ikväll och googla lite. Har åtminstone vattnat den nu :angel:
Aglaonema är väldigt lättskött imo. Min har stått både mörkt och ljust och verkar tåla båda delar. Gällande bevattning låter jag min torka nästan helt mellan vattningarna, men märker ingen skillnad i dess mående om den vattnas lite oftare. Har inte testat att vattna mer sällan ;)

623C8631-EA0A-41DD-8433-940EDEF5C0A6.jpeg
 
Aglaonema är väldigt lättskött imo. Min har stått både mörkt och ljust och verkar tåla båda delar. Gällande bevattning låter jag min torka nästan helt mellan vattningarna, men märker ingen skillnad i dess mående om den vattnas lite oftare. Har inte testat att vattna mer sällan ;)

Visa bifogad fil 103520
Det låter bra! Har du någon speciell jord till din eller bara vanlig blomjord? Jag ska plantera om min så snart jag hinner, den bor väldigt trångt nu (som alltid när de kommer från butik..).
 
DSC_8351.JPG

Bra att Aglaonema kom upp i tråden.
Kollade till min o den hade visst ett vattenbad i krukan. :nailbiting:
Jag vattnar den när jag kommer ihåg typ. Har visst varit hemma lite mer än normalt senaste veckorna så har nog fyllt på lite väl mycket. 😅
Vill ju att den ska överleva länge. Speciellt för det priset. Tror det är dyraste blomman jag köpt.
 
Den här pilspetsrankan är för övrigt min stora "pride and joy" just nu. Den var nära på att stryka med för ett halvår sedan, såg vissen och allmänt ledsen ut. Men med lite ny jord och mindre vattning har den fullständigt exploderat under sommaren och är säkert dubbelt så stor som den var för ett år sedan :love:

202210221158.png
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 462
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 053
Senast: Shenzi
·
Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 550
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp