Min ormbunke är en av mina typ 40-50 växter som kräver mest vatten! Jag skulle ha valt något enklareTror du på ormbunke? Det vill jag väldigt gärna ha men lyckades inte med krokodilbräken och är ingen hejare på att spraya mina växter..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min ormbunke är en av mina typ 40-50 växter som kräver mest vatten! Jag skulle ha valt något enklareTror du på ormbunke? Det vill jag väldigt gärna ha men lyckades inte med krokodilbräken och är ingen hejare på att spraya mina växter..
Tror du på ormbunke? Det vill jag väldigt gärna ha men lyckades inte med krokodilbräken och är ingen hejare på att spraya mina växter..
En alocasia av något slag? Silverkalla?Visa bifogad fil 101876
Den här skönheten har dukat under medan jag varit hemifrån. Jag hade velat ersätta den med något som kan stå på samma ställe och kanske inte är en gullranka eller sväris. Förslag? Inget/mycket begränsat direkt solljus men ljus från båda öst och väst så många ljustimmar.
Trodde också det skulle vara mer, de brukar ju kosta skitmycket!Visa bifogad fil 101627
Jag fick skicka sambon till posten för att hämta ut den här idag Monstera thai constellation.
Nackdel med att råka befinna mig i en annan stad, svårt att smyga in nya växter när sambon måste hämta dom
Nu är det dock absolut växtstopp ett tag, måste sälja många sticklingar innan jag har betalat av denna skönhet kollegorna höll på att svimma när jag sa vad den kostade. Hoppas att sambon glömmer fråga
Kattpiss? Det kanske löser bekymret jag haft med vad fasen det är som luktar så surt när jag sitter och tittar på TV, där Kalatea network står på soffbordetTar mig friheten att svara, calathea musaica eller network, och den har en förmåga att lukta kattpiss i mitt tyckte en lättskött calathea!
Varför skulle det ramla av? Mina har aldrig någonsin tappat ett blad.Nu är den planterad i jord efter att ha fått vita rötter i vatten
Vet att bladet kommer ramla av så den kommer ju inte va så snygg ganska länge Visa bifogad fil 102402
Det skrev hon som jag köpte sticklingen avVarför skulle det ramla av? Mina har aldrig någonsin tappat ett blad.
Det skrev hon som jag köpte sticklingen av
Hon har fel, det bladet kommer sitta kvar "för alltid". Men det kan bli fult så du vill klippa bort det senare.Det skrev hon som jag köpte sticklingen av
Mycket underligt!
Hon har fel, det bladet kommer sitta kvar "för alltid". Men det kan bli fult så du vill klippa bort det senare.
Hade en liknande upplevelse förra veckan med mina silverrankor som klättrar runt fönstrena. De står brevid varandra, har slingrat ihop sig och är nog mellan 3-4 meter långa. Jag tänkte först trassla ur dem ur varandra också men jag ångrade mig snabbt!Puh!! Jag har precis planterat om min hängande (strax även en meter långa) Gullranka som har många grenar! Jag har nog aldrig förut önskat att jag var en bläckfisk med 8 armar! Herregud vilken brottningsmatch det kändes som ibland! Vid ett tillfälle la jag den på golvet (då var alla grenarna blöta för jag hade kommit på den lysande idéen att spola av dem så jag fick bort all jord) och höll i krukan med fötterna medan jag fäste kedjorna i ampelkrukan
Men nu hoppas jag att den blir nöjd! Den har sett lite lidande ut den senaste tiden och mtp hur mycket rötter och hur lite jord den hade så förstår jag den. Jag planterade om den i den ytterkruka den haft innan (d.v.s. tog bort innerkrukan). Jag hoppas att den lilla ökningen i storlek räcker ett tag för den. Jag har väl iaf vunnit lite tid tills jag behöver ha en ny större ampelkruka.
Jag har dom flesta av mina lampor i vanliga ikea-skrivbordslampor. Fungerar utmärkt. Jag har mina på minst 12-timmars timers.Akut ommöblering pga fått hem en massa ärvda möbler, min ena benjaminfikus måste flytta in i ett (ännu mörkare) hörn. Google säger att man kan belysa med en led-lampa. Funkar det att rikta en skrivbordslampa med ledlampa i mot växten? Hur många timmar behöver den belysas? En timer är kanske bra nu när man ska snåla med elen
helt rimligt imoVisa bifogad fil 103340
Jag skulle bara köpa en elefantöra och lite ljung att ha utomhus.
Fick inte med någon ljung hem så får köpa en annan dag.